اصول شستشوی لباس زیر

هدف از نگارش این مقاله ما بررسی موضوع شستشوی   لباس زیر است. از این رو برای آگاه شدن افراد با چگونگی شستن این نوع لباس‌ها، اصول شستشوی لباس زیرها را توضیح می‌دهیم تا افراد با مطالعه این مطلب به صورت درست و دقیق و مناسب لباس زیرهای خود را بشویند.

همان طور که می دانیم لباس زیرها همیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین لباس‌های افراد بشمار می‌رفتند و می‌روند. چرا که با پوشیدن این لباس‌ها می‌توان بهداشت بدن را رعایت نمود. از آنجایی که لباس زیر همیشه در تماس مستقیم با پوست بدن است و تقریباً تمام آلودگی‌های بدن و تعریق‌های آن را جذب می‌کند و با این کار خود سبب می‌شود که آلودگی‌ها به لباس‌های بیرونی نفوذ نکند لذا این لباس‌ها همیشه در معرض آلودگی هستند و لذا باید این لباس‌ها را زود به زود شست.

حال برای اینکه شستشوی لباس زیر با دقت بیشتری انجام شود تا از تمیز شدن آن اطمینان خاطر داشت بهتر است که برخی اصول شستشوی لباس زیرها را رعایت نمود. بنابراین اگر با اصول شستشوی لباس زیرها آشنا نیستید می‌توانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا این اصول را فرا بگیرید.

 

 

نحوه شستشوی لباس زیر

همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم از آنجایی که لباس زیرها یکی از رایج‌ترین لباس‌های مورد استفاده انسان‌ها هستند و همیشه در تماس مستقیم با پوست بدن می‌باشند لذا تمیز و دقیق و درست شدن این لباس‌ها بسیار با اهمیت است. به گونه‌ای که در شستن این لباس‌ها نسبت به سایر لباس‌ها باید توجه و دقت بیشتری داشت. چرا که شستشوی نادرست این لباس‌ها و عدم توجه به شستشوی دقیق آن باعث ایجاد عفونت‌ها و حساسیت‌های پوستی خطرناکی می‌شود.

از این رو لازم به ذکر است که بدانید شستشوی لباس زیر دارای اصول و روندی است که بهتر است آن را بدانید و در زمان شستشو این اصول را رعایت کنید. در واقع شناخت نحوه شستشوی لباس زیر و رعایت آن سبب می‌شود که بهداشت بدن رعایت کنید و از بسیاری از بیماری‌های قارچی و حساسیت‌های پوستی جلوگیری نمایید. از آنجایی که بهداشت بدن برای تمام افراد مهم است و بسیاری از افراد تمایل دارند با نحوه شستشوی لباس زیر آشنا شوند لذا ما در این مقاله مهم‌ترین اصول شستشوی لباس زیر را معرفی می‌کنیم تا با رعایت این اصول از بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های پوستی اطمینان پیدا کنید.

 

 

آشنایی با مهم‌ترین اصول شستشوی لباس زیرها

همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم شستن لباس زیر و همچنین درست و تمیز شستن آن از سایر لباس‌ها دارای اهمیت بیشتری است به گونه‌ای که حتی نحوه شستشوی لباس زیر نیز با سایر لباس‌های متداولی که در طول روز می‌پوشیم متفاوت است. دلیل این امر هم این است که این لباس‌ها با بهداشت و سلامت بدن رابطه مستقیم دارند و تمیز نگه داشتن و نظافت لباس زیر سبب سلامت بدن ما می‌شوند و بر این سلامت بسیار تاثیرگذار می‌باشند.

از این رو یکی از بهترین راهکارها برای حفظ تمیزی و نظافت لباس زیر رعایت اصول و نحوه شستن لباس زیر است. در واقع یکی از اصول اولیه و لازم در شستن لباس زیر که حتماً باید آن را بدانید و رعایت کنید این است که شستن لباس زیر راه و روش خاص خود را دارند و در زمان شستشو باید آن‌ها را در نظر بگیرید و رعایت کنید تا از بهداشت و نظافت لباس زیر مطمئن شوید. این اصل مهم‌ترین اصل شستن لباس زیر است که در مورد شستن لباس زیر کودکان و زنان باید به آن توجه بیشتری شود.

حال که با اهمیت شستن لباس زیر آشنا شدید در ادامه به اصول شستشوی لباس زیر می‌پردازیم.

 

 

معرفی مهم‌ترین اصول شستشوی لباس زیر

از آنجایی که تمیز بودن لباس زیر بسیار حائز اهمیت است و برای سلامت بسیار حیاتی و مهم است لذا ما در این قسمت مهم‌ترین اصول شستشوی لباس زیر را معرفی می‌نمایم تا با شناخت این اصول بتوانید با رعایت کردن آن‌ها در حین شستشوی لباس زیر از بروز انواع بیماری‌های پوستی جلوگیری کنید و سلامت بدن خود را تضمین کنید. برای آشنایی با این اصول با ما همراه باشید:

شستن لباس زیر بعد از خرید: در واقع یکی از بهترین و مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا از بهداشت و نظافت لباس زیر خود مطمئن شوید این است که بعد از خریدن لباس زیر و قبل از پوشیدن حتماً آن را بشویید. در واقع خرید لباس زیر جدید و تازه دلیل بر تمیز بودن آن نیست. چرا که این لباس‌ها قبل از خرید شما بارها و بارها توسط افراد دیگری دست به دست شده است و بسیاری از آلودگی‌ها و باکتری‌ها را به خود جذب کرده است. لذا یکی از بهترین راهکارها این است که فوراً پس از خرید آن‌ها را بشویید تا عاری از هر نوع آلودگی و ویروسی شوند. در واقع مصداق همان جمله پیشگیری بهتر است درمان است. با این کار می‌توانید از ایجاد بیماری‌ها و حساسیت‌های پوستی بدن خود جلوگیری کنید و سلامت آن را تضمین نمایید.

حال در صورت خرید لباس زیر نخی می‌توانید آن‌ها را در آب با دمای بالا شستشو دهید تا شسته و تمیز شوند. ولی اگر لباس زیری که خریدید دارای الیاف شیمیایی است بهتر است که آن را در آبی با دمای پایین یا متوسط بشویید. تا از این طریق فرم خود را از دست ندهند.

شستشوی لباس زیر به صورت جداگانه: یکی دیگر از مهم‌ترین اصولی که می‌توانید در زمان شستشوی لباس زیر آن را رعایت کنید این است که این لباس‌ها را به صورت جداگانه از سایر لباس‌های روزانه خود بشویید. را که اگر تمام لباس‌ها را با هم بشویید سبب می‌شود که باکتری لباس‌های زیر به سایر لباس‌ها منتقل شود. همچنین از دیگر نکات قابل توجه در خصوص جدا شدن لباس‌های زیر این است که بهتر است لباس زیر گروه‌های سنی و جنسی مختلف را هم به صورت جداگانه شستشو دهید. از این رو وقتی این لباس‌ها را شستید آن‌ها را در مقابل نور خورشید قرار دهید تا خشک شوند و اگر به نور خورشید دسترسی ندارید پس از خشک شدن با اتو حرارت دهید. تا از این طریق میکروب زدایی شوند.

استفاده از شوینده مناسب لباس زیر: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در شستشوی لباس زیر بسیار حائز اهمیت است استفاده از شوینده مناسب لباس زیر است. در واقع می‌توان گفت که بهترین شوینده مناسب لباس زیر، صابون و پودر صابون و مایع شوینده می‌باشد. لازم به ذکر است که در این مرحله نکته‌ای را یادآوری کنیم که در زمان استفاده از این مواد شوینده باید مرحله آبکشی را با دقت و صبر و حوصله به خرج دهید تا کاملاً مواد شوینده از این لباس‌ها پاک شوند.

در زمان استفاده از پودرهای لباس شویی نیز مرحله آبکشی بسیار اهمیت دارد و باید با دقت بیشتری آن‌ها را شستشو دهید چرا که در صورت باقی ماندن پودر در لباس زیر سبب ایجاد حساسیت و خارش و التهاب در پوست و ناحیه تناسلی می‌شود. لذا آبکشی از مهم‌ترین مراحل شستشوی لباس زیر است. این مرحله در لباس زیر کودکان بیشتر اهمیت دارد چرا که کودکان دارای پوست‌های لطیفتر و حساستری هستند و در صورت رعایت نکردن به راحتی پوستشان آسیب می‌بیند.

شستشوی لباس زیر با دست: یکی دیگر از مهم‌ترین اصول شستشوی لباس زیر، شستن لباس زیر با دست است. در شستشوی دستی لباس زیرهای حساس، مقداری پودر لباسشویی دستی را با آب ولرم مخلوط کرده و سپس لباس‌ها را داخل آنها ریخته و به مدت یک ساعت بگذارید. سپس با دست لباس زیرها را بشویید.

شستشوی لباس زیر کودکان: از مهم‌ترین نکات و اصول شستن لباس زیرها توجه به شستن لباس زیر کودکان است. کودکان دارای پوستهای حساس هستند و به هیچ وجه نباید لباس‌ها زیر آن‌ها را با لباس زیر بزرگترها شست. چرا که باعث عفونت و التهاب پوستهای آن‌ها می‌شود. از این رو والدین باید در شستن این لباس‌ها بیشتر دقت کنند.

شستشوی لباس زیر به صورت روزانه: از آنجایی که لباس زیرها در تماس مستقیم با پوست بدن هستند و عرق بدن را جذب می‌کنند لذا این مسائل سبب می‌شود که این لباس‌ها نسبت به سایر لباس‌های معمولی نیاز به شستشوی بیشتری داشته باشند. از این رو بهتر است این نوع لباس‌ها را روزانه تعویض کرد و پوشیدنشان بیشتر از 24 ساعت اشتباه است. چرا که پوشیدن طولانی مدت آن‌ها سبب ایجاد عفونت‌های قارچی می‌شود.

از دیگر نکاتی که می‌توانید در زمان شستشوی لباس زیر خود آن‌ها رعایت کنید این است که هرگز لباس زیرهای خود را با آب داغ نشویید و آن‌ها را در آب خنک بشویید. حتی الامکان لباس زیرهای های همرنگ را با هم بشویید تا در صورت رنگ پس دادن سبب رنگی دادن لباس‌های دیگر نشود. به هیچ وجه در زمان شستن این لباس‌ها از مواد سفیدکننده مانند وایتکس استفاده نکنید. لباس زیرهای خود را هرگز در ماشین لباسشویی نندازید و حتماً با دست بشویید. همچنین لباس زیرهای رنگی را با هم نشویید خصوصاً لباس زیر سیاه و سفید را به هیچ وجه با هم نشویید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
‫0/5 ‫(0 نظر)