انواع الیاف لباس زیر

هدف از نگارش این مقاله معرفی انواع الیاف لباس زیر است. از این رو ما در این مطلب به بررسی خصوصیات انواع الیاف لباس زیر و همچنین معرفی بهترین الیاف لباس زیر می‌پردازیم. بنابراین اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید می‌توانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

اهمیت الیاف لباس زیر

انواع الیاف لباس زیر

همان طور که می دانید لباس زیرها انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به شورت و زیرپوش و سوتین و گن و رکابی اشاره نمود. لباس زیرها یکی از مهم‌ترین و اصلی لباس‌های هر فرد هستند و تقریباً تمام افراد در تمام گروه‌های سنی و جنسی از این لباس استفاده می‌کنند. از آنجایی که لباس زیرها در تماس مستقیم با پوست هستند و در واقع تمام آلودگی‌ها و تعریق بدن را جذب می‌کنند لذا الیاف مورد استفاده در تولید این لباس بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

چرا که لباس زیر بهداشت بدن ما را تأمین می‌کند و باید حتماً باکیفیت باشد لذا الیاف مورد استفاده در آن نیز باید از الیاف مناسب و با کیفیت باشند تا بدن ما دچار انواع حساسیت‌های پوستی و بیماری‌های قارچی نشود. حال که از اهمیت الیاف لباس زیر آگاه شدید در ادامه به معرفی انواع الیاف در تولید لباس زیر می‌پردازیم.

آشنایی با انواع الیاف لباس زیر

انواع الیاف لباس زیر

همان طور که می دانید لباس زیرها از جمله لباس‌هایی هستند که در طول روز و حتی در شب نیز استفاده می‌شود. لذا توجه به جنس و الیاف و پارچه مورد استفاده در این نوع لباس‌ها بسیار حائز اهمیت است. چرا که برخی از الیاف مورد استفاده در لباس‌های زیر برای پوست حساسیت ایجاد می‌کنند و عواقب و آسیب‌های جبران ناپذیری به وجود می‌آورند. لذا پارچه و الیاف مورد استفاده در لباس زیر بسیار مهم است و در زمان خرید باید به این نکته بسیار توجه نمود.

پارچه‌ها و الیافی که برای دوخت لباس زیر مورد استفاده قرار می‌گیرند باید بسیار نرم و لطیف باشند. در واقع الیاف زیادی برای تولید لباس وجود دارد که از برخی از این الیاف برای تولید لباس زیر مانند شورت و زیرپوش و.. استفاده می‌شود.

از این رو می‌توان انواع الیاف لباس زیر را به چهار دسته الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی و الیاف سلولزی و ترکیبی تقسیم نمود. که هر کدام از این انواع خود شامل گروه‌هایی هستند که در ادامه به تشریح آن می‌پردازیم:

الیاف طبیعی مانند پنبه، پشم، ابریشم، مودال و بامبو، الیاف مصنوعی مانند نایلون و پلی آمید و پلی استر، الیاف سلولزی مانند الیافی که از ساقه برنج تولید می‌شوند و الیاف ترکیبی نظیر پلی استر و پنبه

حال که با انواع الیاف قابل استفاده در تولید لباس زیر آشنا شدید، در ادامه به معرفی ویژگی‌های این الیاف می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع الیاف لباس زیر

انواع الیاف لباس زیر

پلی استر: یکی از عمده‌ترین الیافی که برای تولید لباس زیر از آن استفاده می‌شود الیاف پلی استر می‌باشد چرا که این نوع الیاف دارای ویژگی‌های مناسب لباس زیر مناسب مانند استحکام و دوام بسیار بالا، مقاومت در برابر نور خورشید و سایش و مواد مورد استفاده در خشکشویی و همچنین ثابت ماندن در ابعاد می‌باشند. این ویژگی‌های الیاف پلی استر سبب می‌شود که لباس زیرهای تولید شده با این الیاف بسیار با دوام باشند. از دیگر ویژگی‌های این الیاف می‌توان به مقاومت در برابر مواد شیمیایی، جذب رطوبت کم و ثابت ماندن رنگ و عدم نیاز به اتو اشاره نمود.

الیاف ترکیبی: این نوع الیاف ترکیبی از دو یا چند الیاف هستند. این نوع الیاف امروزه به یکی از مهم‌ترین الیاف مورد استفاده در تولید لباس زیرهایی مانند شورت و زیرپوش هستند چرا که ساختاری جدید با ویژگی‌های جدید می‌باشند. یکی از مهم‌ترین الیاف ترکیبی پنبه پلی استر می‌باشد که امروزه جایگاه خاصی در تولید لباس زیر دارد.

الیاف ویسکوز: از دیگر انواع الیاف قابل استفاده در لباس زیر که امروزه از آن در تولید لباس زیر استفاده می‌شود الیاف ویسکوز می‌باشد. این الیاف برگرفته از محصولات موجود در طبیعت همچون تفاله نیشکر و کاه و برنج و همچنین الوار درختان است که دارای سلولز کافی هستند. از این رو از این نوع مواد برای تهیه الیاف ویسکوز استفاده می‌شود. روش ساخت این الیاف هم به این صورت است که مواد نام برده طی فرایندی به خمیری با کمترین ناخالصی تبدیل می‌شوند و با گذرندن این خمیر از رشته ساز و استخر انعقاد به شکل الیاف ویسکوزی در می‌آیند. از این الیاف معمولاً برای تولید زیرپوش استفاده می‌شود.

الیاف پلی آمید: در واقع الیاف پلی آمید هم به صورت مصنوعی و هم به صورت طبیعی موجود می‌باشند. از الیاف پلی آمید طبیعی می‌توان به پروتئین‌هایی پشم و ابریشم و از پلی آمیدهای مصنوعی می‌توان به نایلون و آرامیدها اشاره نمود. که پلی آمیدهای مصنوعی از طریق پلیمریزاسیون رشد و سنتز فاز جامد به دست می‌آیند. این الیاف دارای دوام و استحکام بسیار بالایی هستند.

الیاف مودال: یکی از خاص‌ترین و بهترین الیاف در بین انواع الیاف است که مورد استفاده در تولید تولید لباس زیر الیاف مودال می‌باشند. این الیاف هم به صورت تکی و هم به صورت ترکیبی با پنبه و اسپندکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع الیاف مودال نوعی از الیاف ریون می‌باشد که تهیه شده از چوب درخت راش هستند. خوبیه الیاف مودال در این است که هم مانند الیاف بامبو نرم بوده هم مانند الیاف نخی جذب رطوبت بالایی دارد.

از ویژگی‌های خاص این نوع الیاف این است که به راحتی می‌تواند مقدار زیادی از عرق بدن را جذب کند و به سرعت آن‌ها را در فضا تبخیر کند. که این تبخیر سبب می‌شود که پوست تنفس کند و در نتیجه از ایجاد بوی بد و نامطبوع و همچنین تجمع باکتری‌ها جلوگیری کند. از دیگر ویژگی‌های الیاف مودال نرم بودن استثنایی آن‌ها است که این خاصیتشان به دلیل این است که تهیه شده از چوب درخت راش می‌باشند. الیاف مودال از جمله الیافیست که علاوه بر نرم بودن بسیار زیاد، در برابر گرما نیز استقامت بالایی دارد. این ویژگی این نوع الیاف سبب می‌شود که پوشیدن لباس زیرهایی با الیاف بامبو هرگز احساس حرارت و گرما نداشته باشید.

الیاف بامبو: از دیگر انواع الیاف لباس زیر می‌باشند که این الیاف نیز یکی از مهم‌ترین الیافی است که در تولید لباس زیر استفاده می‌شود. لباس زیرهایی که با این الیاف دوخته می‌شوند به لباس زیرهای گیاهی معروف هستند. قابلیت کش آمدن بسیار زیاد و نرم بودنش از دیگر ویژگی‌های این نوع الیاف می‌باشد. این الیاف همچنین جذب رطوبت بالا و نرمی و لطافت خاصی را داراست.

الیاف پنبه‌ای و نخی: این الیاف بسیار پرطرفدار هستند زیرا بسیار نرم و لطیف بوده و بسیار سبک هستند.

این الیاف به خوبی رطوبت را جذب می‌کنند و مانع از ایجاد حساسیت پوستی می‌شود.

در واقع می‌توان گفت بهترین الیاف مورد استفاده در تولید لباس زیر الیافی هستند که دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاص باشند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های انواع الیاف لباس زیر می‌پردازیم.

شما می‌توانید محصولات نانو آنتی باکتریال کیان تن پوش را با مراجعه به فروشگاه آنلاین مجموعه مشاهده، بررسی و خریداری نمایید

ویژگی‌های انواع الیاف لباس زیر

حال که با انواع الیاف لباس زیر آشنا شدیم در ادامه به معرفی برخی ویژگی‌های کلی که همه الیاف و پارچه‌های لباس زیر باید آن‌ها را داشته باشند می‌پردازیم. این ویژگی‌های کلی عبارتند از:

گرماژ یا ضخامت پارچه: در واقع الیاف لباس زیر باید دارای کمترین ضخامت باشند. در واقع پارچه‌های مورد استفاده در این نوع لباس‌ها نازکترین الیاف می‌باشند.

لطافت: دیگر ویژگی که بهتر است تمام الیاف لباس زیر داشته باشند لطافت است. از آنجایی که لباس زیر در تماس مستقیم با پوست بدن است پس بهتر است که از لطیف‌ترین الیاف در تولید این لباس‌ها استفاده شود. تا مصرف کننده دچار حساسیت نشود.

تنفس: گردش و تنفس هوا از دیگر ویژگی‌های لباس زیر است. لذا بهتر است الیاف مورد استفاده در این نوع لباس‌ها جلوی تنفس پوست را نگیرند و از الیافی استفاده شود که به راحتی جریان هوا را عبور می‌دهند.

جذب: از دیگر ویژگی‌هایی که انواع الیاف لباس زیر باید از آن برخوردار باشند قدرت جذب رطوبت و تعریق است. چرا که با این کار مانع از رسیدن تعریق و رطوبت به لباس‌های بیرونی می‌شود. لذا انواع الیاف لباس زیر باید قدرت جذب بالایی داشته باشند.

از آنجایی که لباس زیر مهم‌ترین لباس روزانه هر شخصی محسوب می‌شود لذا توجه به این ویژگی‌ها و شناخت انواع الیاف لباس زیر بسیار مهم می‌باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
‫5/5 ‫(1 نظر)