تاریخچه لباس زیر

آیا در مورد تاریخچه لباس زیر چیزی می دانید؟ آیا می دانید تاریخچه لباس زیر از چه زمان و مکانی بوده است؟ آیا می دانید موارد مصرف آن به چه صورت بوده تا به حالت امروزی در آید؟ لباس و پوشیدن آن از 170 هزار سال پیش شروع شده است. اما تاریخچه لباس زیر و استفاده از آن برای زنان به 450 سال پیش از میلاد مسیح بر می‌گردد که در آن زمان ابداع شده بود.

البته در سالهای دور با پوشیدن لباس زیر به دنبال پنهان کردن برجستگی‌های زنان بوده‌اند و بیشتر پارچه‌ها و بندهای چرمی یا پارچه‌ای برای پوشاندن برجستگی‌ها کاربرد داشت که با استفاده از گره در محل مورد نظر قرار می‌گرفت. به مرور زمان و با به وجود آمدن لباس‌های بلند، از آن برای لباس زیر استفاده می‌کردند تا زنان از پوشیدن آن‌ها احساس راحتی کنند.

قرن‌ها گذشت تا لباس زیری با نام کرست طراحی شد و در اختیار زنان قرار گرفت. البته در قرن 12 میلادی و نبود لباس زیر باعث شده بود از میله‌های چوبی و استخوانی برای قسمت کمر و سینه لباس‌های بلند استفاده کنند تا بدن خانم‌ها را پوشش دهند.

یکی از زنان ثروتمند فرانسوی در قرن 15 میلادی لباس‌های تنگ و سفتی به نام cotte طراحی کرد تا کمر را باریک‌تر نشان دهد. اما طراحی لباس زیر در قرن 16 به نوعی بود که تنگی زیاد آن‌ها مشکلات جسمی را به همراه داشت و لباس‌ها فاقد سایز بندی بودند.

به دنبال تاریخچه لباس زیر و در همین راستا اسپانیایی‌ها بعد از مدتی دست به کار شده و تغییراتی را در نحوه بستن کرست ها به وجود آوردند که به bust معروف بود.

تاریخچه لباس زیر همچنان ادامه پیدا کرد تا قرن 18 که پزشکان به آسیب‌هایی که کرست به ارگان‌های داخلی بدن و نحوه عملکرد دتگاه گوارش می‌رساند، پی بردند و باعث شد در قرن 1893 ماری توک محصولی به نام سینه بند را ثبت نماید. در نهایت در سال 1913 اولین سوتین که از دو تکه دستمالی که به هم با روبان وصل شده بودند، توسط فیلیپس جیکوب طراحی شد و با گذشت سالهای زیاد و طراحی‌های انواع مختلف سوتین و تغییر شکلشان، سوتین‌های امروزی به وجود آمد.

از تاریخچه لباس زیر چه می دانید؟

تاریخچه-لباس-زیراگر کنجکاو تاریخچه لباس زیر هستید، باید بدانید که لباس زیر به لباسی گفته می‌شود که در زیر لباس بیرونی کاربرد دارد و در تماس مستقیم با پوست بدن انسان می‌باشد که این لباس زیر می‌تواند چند لایه هم داشته باشد. هدف از پوشیدن لباس زیر، مراقبت از لباس‌های بیرونی و همچنین جلوگیری از رسیدن هرگونه آسیبی به بدن است.

در تاریخچه لباس زیر تی شرت و نوع خاصی از شورت وجود دارد که ممکن است در طراحی اولیه با نام لباس زیر شکل گرفته باشند، اما پوشیدن آن‌ها به عنوان لباس بیرونی هم امکان پذیر است. همچنین اگر برخی لباس زیرها با پارچه و مواد خاصی تولید گردد، می‌تواند به عنوان لباس شب، لباس شنا و حتی برای جذب جنسی هم مورد استفاده قرار گیرد.

در نگاه کلی به تاریخچه لباس زیر لازم است بدانید که لباس زیر به دو نوع لباس‌های مناسب برای پوشش آلت و لباس زیر برای پوشاندن دور کمر و پاها تقسیم می‌شود که برای زنان و مردان با سبک‌های مختلفی همراه است. معمولاً لباس زیر مورد استفاده خانم‌ها در شورت و سینه بند خلاصه می‌شود و لباس زیر مردان شامل شورت‌های کوتاه و بلند و در بعضی مواقع زیر پوش است.

البته در تاریخچه لباس زیر، لباس زیرهایی هم وجود دارد که امکان استفاده آن برای هر دو گروه خانم‌ها و آقایان فراهم است و از جمله آن‌ها می‌توان به تی شرت، پیراهن بدون آستین یا رکابی و بیکینی اشاره کرد.

موارد استفاده لباس زیر را توضیح دهید؟

تاریخچه-لباس-زیرموارد استفاده از لباس زیر دلایل مختلفی دارد و یکی از آن‌ها حفاظت از لباس‌های بیرونی در برابر ترشح ادرار، مایعات بدن، خون و مدفوع می‌باشد. سوتین به عنوان یکی از لباس زیرها وظیفه محافظت از سینه‌ها را بر عهده دارد و شورت هم آلت آقایان را پوشش می‌دهد.

زمانی که آقایان قصد ورزش کردن و یا دوچرخه سواری را دارند، توصیه می‌شود از شورت‌های جک دار استفاده کنند تا از آلتشان محافظت نماید. برای زنان هم در مواقعی که می‌خواهند ورزش کنند، سینه بندهای ورزشی پیشنهاد می‌شود که می‌تواند در حین ورزش راحتی و کاهش احتمال صدمه به رباط‌های قفسه سینه فراهم کند.

یکی دیگر از موارد کاربردی تاریخچه لباس زیر، پوشیدن آن در هوای سرد می‌باشد که به گرم شدن بدن افراد کمک زیادی می‌کند.

البته برخی از خانم‌ها از لباس زیر برای بالا بردن اعتمادشان استفاده می‌کنند. به این صورت که با پوشیدن لباس زیر باعث می‌شود اندام‌های بدنشان نامشخص باشد.

همچنین مناسب بودن لباس زیر به عنوان لباس بیرونی در مواقعی امکان پذیر است که شرایط محیطی مرتبط به هنجارهای اجتماعی، مد و الزامات قانونی فراهم باشد.

به چه نکاتی در زمان انتخاب لباس زیر باید توجه شود؟

تاریخچه-لباس-زیربرای داشتن ظاهری زیبا و جلوه بخشیدن به لباس خود برای انتخاب آن در شرایط مختلف، نیاز است لباس زیر مناسبی انتخاب کنید. اگر به لباس زیر خود اهمیت ندهید، حتی پوشیدن لباس زیبا جلوه زیادی به ظهر شما نخواهد بخشید. حالا در زیر به نکاتی که برای انتخاب لباس زیر نیاز است، توجه کنید:

قبل از هرچیز اگر می‌خواهید از لباس زیر خود در طول روز استفاده کنید، باید برای تولید آن پارچه طبیعی به کار رفته باشد و الیاف مصنوعی برای سلامت شما ضرر دارد. در صورت طبیعی بودن پارچه می‌توانید از سلامت خود در طولانی مدت مطمئن شوید و احتمال بروز حساسیت برای بدن شما به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.

اگر قصد شرکت در مهمانی دارید، باید لباس زیر خود را با توجه به لباسی که قرار است بپوشید انتخاب کنید. در صورتی که لباس انتخابی شما دکلته باشد، لباس زیری که جنس دانتل دارد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد که به زیباتر شدن قسمت بالا تنه شما کمک می‌کند.

همچنین اگر سایز سینه‌های شما کوچک است، پیشنهاد می‌شود استفاده از سوتین‌های جک دار را در دستور کار قرار دهید.

این کار نه تنها باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن سینه‌هایتان می‌شود بلکه موجب می‌شود لباس به تن شما نشسته و زیبایی شما را چند برابر کند.

هر کشوری با توجه به تاریخچه لباس زیر در تلاش است تا از بهترین پارچه‌ها و رنگ‌های بهداشتی برای تولید لباس زیر استفاده کند. استفاده از این موارد باعث افزایش قیمت لباس زیر خواهد شد و ممکن است افراد به همین دلیل نسبت به تعویض لباس تردید کنند. اما باید این موضوع را جدی بگیرید که تعویض لباس زیر یکی از موارد مهمی است که در صورت توجه نکردن به آن عوارض بدی را به همراه خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه زیرپوش مردانه مراجعه کنید.

با توجه به تاریخچه لباس زیر، کاربرد آن در گذشته به چه صورت بود؟

تاریخچه لباس زیرتاریخچه لباس زیر به ما می‌گوید که هدف لباس زیر در ابتدا پوشاندن و محافظت از بدن افراد نبوده بلکه بیشتر به دنبال حفاظت از لباسی بود که افراد بر روی لباس زیر خود می‌پوشیدند. از آنجایی که تا قرن 18 میلادی حمام کردن خیلی برای مردم معنایی نداشت، لباس زیر تنها مانعی بود برای لباس رویی که افراد می‌پوشیدند تا از کثیف شدن آن‌ها جلوگیری کند.

البته لباس زیر در گذشته هدف دیگری را هم دنبال می‌کرد و آن حفاظت از بدن افراد ثروتمند و نجیب زاده در برابر خراشهایی بود که لباس‌های زمخت بر روی بدن آن‌ها بر جای می‌گذاشت.

با در نظر گرفتن تاریخچه لباس زیر، کاربری که امروز زیر پوش به عنوان لباس زیر دارد را توضیح دهید؟

تاریخچه لباس زیرزمانی که فصل سرما از راه می‌رسد، پوشیدن زیرپوش به عنوان لباس زیر تأثیر زیادی بر گرم شدن و محفوظ ماندن بدن شما دارد.

اگر زیرپوش را در بیشتر مواقع استفاده کنید، از تماس بدن با رطوبت به نوعی جلوگیری کرده‌اید.

در صورت استفاده از زیرپوش ایجاد لکه‌های عرق بر روی پیراهن شما کاهش پیدا می‌کند و از کثیف شدن آن جلوگیری می‌کند.

انواع مختلف شورت‌ها را به عنوان یکی از لباس زیرها نام ببرید و تاریخچه آن را توضیح دهید؟

تاریخچه لباس زیرتاریخچه لباس زیرهای مختلف با هم فرق می‌کند. شورت‌ها هم تاریخچه‌های متفاوتی دارند. هر یک از آن‌ها با الهام از تاریخ به صورت خاصی طراحی شده‌اند. معیارهای متفاوتی از جمله پوشش از عقب، پوشش از کناره‌ها و بلند و کوتاه بودن در طراحی انواع شورت‌ها تأثیر دارد.

به عبارتی دیگر می‌توان گفت همه شورت‌ها در یک قالب تولید می‌شوند و تنها تفاوت آن‌ها پوشش کمتر یا بیشترشان در یک منطقه می‌باشد. در زیر به بعضی از انواع شورت‌ها اشاره می‌کنیم:

بیکینی ها: برای دوخت شورت‌های بیکینی از پارچه‌های پهن‌تری برای قسمت پشت آن استفاده می‌کنند که امکان پوشش باسن را فراهم می‌کند و برای قسمت کمر جنس پارچه را نخ در نظر می‌گیرند و می‌توان گفت پوشش آن از کناره‌ها کم می‌باشد.

مدل پسرانه: به شورت‌های پادار گفته می‌شود با این تفاوت که نسبت به شورت‌های پادار پسرانه کوتاه‌تر می‌باشد. برای تولید این نوع از شورت‌ها از بازی و پوشش بوکسورها به نوعی الهام می‌گیرند.

شورت اسلیپ: یکی از پر مصرف‌ترین نوع شورت می‌باشد که پوشش آن از زیر ناف شروع شده و کل باسن را می‌پوشاند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
‫0/5 ‫(0 نظر)