عوامل مهم تعریق زیاد بدن

عوامل مهم تعریق زیاد بدن

اگه از عرق کردن بیش از حد خسته شدین و نمی‌دونین باید چکار کنین و از هر راهی استفاده میکنین تا از شر تعریق زیاد خلاص بشین مثلا کولر را روی دور تند میزارین، لباس نخی می‌پوشین و یا سعی می‌کنین زیاد حرکت نکنین. این رو بدونین تعریق زیاد همیشه به گرمای هوا وابسته نیست. این مشکل شایع می‌تونه از وضعیت خاص جسمی یا روانی شما باشه. اگه می‌خواین با اصلی‌ترین دلایل تعریق بدن آشنا بشین این مطلب را بخونین.

-خوردوخوراکتان تغییر کرده؟

قبل از اینکه به خاطر تعریق زیاد و بدبو شدن عرق بدن سراغ پزشک برین، الگوی غذایی تون رو بررسی کنین. تغییر در سبک غذا خوردن و مواد غذایی می‌تونه تعریق رو بیشتر و بودارتر کنه. مصرف ادویه‌های معطر مثل کاری و زیره بوی عرق را بیشتر می‌کنه و حتی اگه دمای کلی بدن شما بالا نباشه، با خوردن سوپ گرم هم دچار تعریق میشین. اگه به این سوپ کمی فلفل اضافه کنین، قطعا سرعت تعریق بدنتون بالاتر میره. تعریق زیاد، همراه با بوی آزاردهنده، با خوردن سیر یا پیاز آرامش شما رو به هم می‌زنه و اگه سراغ خانواده کلم‌ها هم برین بعید نیست که به خاطر تعریق زیاد و بدبو شدن آزرده بشین.

-کافئین رو کنار نمی‌ذارین؟

اگه روزتون رو با قهوه شروع می‌کنین و با چای پررنگ و غلیظ اون رو ادامه میدین، طبیعیه که بیش‌ از اندازه عرق کنین. مصرف کافئین باعث میشه غدد پرکارتر بشه و زمینه رو برای تعریق زیاد فراهم میکنه.

-احساساتی شدین؟

احساسات قوی و شدیدی مثل خشم، اضطراب و ترس باعث تعریق بیشتر میشه. در این شرایط قسمتهایی از بدن مثل کف دست هم درگیر میشن و علاوه بر بدنی خیس و بدبو، دست‌هایی سرد اما عرق‌‌کرده هم نصیبتون میشه. در این شرایط، کمک زیادی از دئودورانت‌ها ساخته نیست و تنها در صورت آرام شدن و کاهش اضطراب می‌تونین از این تعریق شدید خلاص بشین.

-سیگاری هستین؟

نیکوتین غدد بدن شما رو فعال‌تر می‌کنه و باعث تعریق بیشتر میشه. اگه نمی‌تونین با این شرایط بدنتون بسازین، چاره‌ای جز ترک سیگار براتون باقی نمی‌مونه.

-بیمارین؟

بیماری‌های مختلفی می‌تونن سرعت تعریق بدنتون رو زیاد کنه. دیابت و اختلالات ترشح هورمون تیروئید در بدن ازجمله بیماری‌های عرق‌سازه. دیابت از شایع‌ترین دلایل تعریقه و اختلالات غده تیروئید هم با تغییراتی که در سوخت‌وساز بدن شما ایجاد می‌کنه، می‌تونه این مشکل رو به جونتون بندازه. البته این می‌تونه نشونه‌ای از وجود عفونتی پنهان در بدنتون باشه یا در موارد نادر می‌تونه از دچار بودن شما به بیماری سرطان غدد لنفاوی حکایت کنه اما دلیلی نداره که به‌محض زیاد شدن تعریق به سرطانی بودن خود شک کنین.

-دارو می‌خورین؟

تعریق شدید می‌تونه یکی از عوارض مصرف برخی از داروها باشه. مصرف داروهای ضدافسردگی، داروهای قلب، داروهای فشارخون و داروهای دیابت در بعضیها با تعریق شدید همراه میشه. اگر عرق کردن خیلی آزارتون میده و زندگیتون رو مختل کرده میتونین به پزشک مراجعه کنین تا با دارو درمان بشین.

بهترین خرید از فروشگاه اینترنتی کیان تن پوش (لباس‌زیر مردانه، شورت مردانه، زیرپوش مردانه، …) را تجربه کنید.

www.kiantp.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
‫0/5 ‫(0 نظر)