راهنمای شستشوی لباس زیر

هدف از نگارش این مقاله ما بررسی موضوع راهنمای شستشوی لباس زیر است. لباس زیر از جمله لباس‌هایی است که استفاده از آن در تمام سنین و در تمام افراد چه مرد و چه زن شایع و رایج است. از آنجایی که این نوع لباس‌ها در تماس مستقیم با پوست بدن هستند و تقریباً تمام رطوبت و عرق بدن را جذب می‌کنند لذا سریع لکه دار می‌شوند. این مساله سبب شد که ما موضوع این مقاله خود را به راهنمای شستشوی لباس زیر اختصاص دهیم.

برای اینکه کاملاً راهنمای شستشوی لباس زیر را توضیح دهیم مهم‌ترین نکات در خصوص شستشوی لباس زیر را توضیح می‌دهیم. از این رو اگر می‌خواهید با راهنمای شستشوی لباس زیر آشنا شوید می‌توانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مهم‌ترین نکات شستشوی لباس زیر

راهنمای شستشوی لباس زیر (شورت، زیرپوش و ...)همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم لباس زیر از جمله لباس‌هایی است که در تماس مستقیم با پوست بدن می‌باشند و برخی از انواع لباس زیر مانند شورت و زیرپوش و گن و بیکینی ها نقاط حساس و مرطوب بدن را پوشش می‌دهند. از این رو رعایت بهداشت لباس‌های زیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین اصول در رعایت بهداشت لباس زیر، شستشوی تمیز و بهداشتی آن‌ها است. از این رو ما در این قسمت از مقاله برخی از نکات و همچنین راهنمای شستشوی لباس زیر را توضیح می‌دهیم.

حال که شستن لباس‌های زیر برای حفظ و رعایت بهداشت آن‌ها تا این اندازه مهم است باید بدانید که در شستشوی انواع لباس زیر اعم از شورت و زیرپوش و رکابی و … نیازمند رعایت برخی نکات شستشو است تا با استفاده از این نکات در شستشوی لباس زیرهای خود علاوه بر افزایش دوام و ماندگاری آن‌ها به سلامت بدن خود نیز کمک کنید.

به طور خلاصه راهنمای شستشوی لباس زیر به شیوه صحیح توجه به نکاتی اعم از شستشوی با دست، عدم استفاده از مواد شوینده و همچنین مواد سفیدکننده شیمیایی قوی و یا جدا شستن لباس زیرها از سایر لباس‌ها می‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

مهم‌ترین نکات شستشوی لباس زیر و راهنمای شستشوی لباس زیر

راهنمای شستشوی لباس زیر (شورت، زیرپوش و ...)همان طور که گفتیم رعایت مهم‌ترین نکات شستشوی لباس زیر سبب می‌شود که هم دوام و عمر لباس زیرها افزایش یابد و هم به بهداشت بدن کمک شود. در ادامه به ارائه مهم‌ترین نکات شستشوی لباس می‌پردازیم:

به طور کلی شستشوی لباس زیر شامل مواردی همچون اصول شستن لباس زیر، استفاده از بهترین شوینده‌ها، زمان مناسب برای تعویض، نشستن لباس زیر در ماشین لباسشویی، چگونگی شستن لباس زیرهای سفید و.. می‌باشد.

یکی از اولین نکاتی که در رابطه با شستن لباس‌های زیر باید به آن دقت داشته باشید این است که قبل از اولین استفاده بهتر است که آن را بشویید. در واقع می‌توان گفت که این شستن ضروری می‌باشد. چرا که در حین رسیدن این لباس به دست شما انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها و ویروس‌ها به سطح پارچه لباس زیر انتقال می‌یابد و اگر این آلودگی‌های محیطی که در سطح پارچه لباس زیر قرار دارد را نشویید سبب ایجاد حساسیت در پوست شما می‌شود.

از دیگر مهم‌ترین نکات شستشوی لباس زیر این است که برای شستن لباس زیر نخی آن را با آب 60 تا 80 درجه بشویید اما جنس لباس زیر شما الیاف شیمیایی است، بهتر است که آن‌ها را حداقل برای اولین بار در دمایی پایین‌تر از این دما یعنی دمای 30 تا 40 درجه بشویید چرا که شستن در دماهای بالاتر سبب می‌شود که فرم اولیه و همچنین حالت کشدار این نوع لباس زیرها از بین برود.

از دیگر نکات شستشوی لباس زیرها این است که حتی الامکان لباس زیرها را در ماشین لباسشویی نشویید. در واقع بهتر است که لباس زیرها را با دست بشویید و یا اگر تمایل دارید که از ماشین لباسشویی استفاده کنید بهتر است که تنظیمات و برنامه ماشین لباسشویی را روی لباس‌های حساس قرار دهید. چرا که اگر لباس زیرها را در ماشین لباسشویی بشویید در صورتی که تنظیمات ماشین لباسشویی روی دمای بالا باشد باعث آسیب رسیدن به بافت انواع لباس زیر اعم از شورت و زیرپوش و رکابی و.. می‌شود و در نهایت باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

همچنین از دیگر نکات شستشوی لباس زیر اعم از شورت و زیرپوش در ماشین لباسشویی این است که در صورت شستن این لباس‌ها در لباسشویی حتماً آن‌ها را در کیسه توری قرار دهید و همچنین از خشک کن نیز استفاده نکنید. از آنجایی که این لباس‌ها به صورت مداوم استفاده می‌شوند در صورت رعایت نکردن این نکته سبب می‌شود که عمر آن‌ها کمتر از یک ماه باشد.

به طور کلی می‌توان گفت بهترین شیوه برای شستن انواع لباس زیر شستن آنها با دست و همچنین با آب خنک می‌باشد. راهنمای شستشوی لباس زیر علاوه بر رعایت نکاتی در خصوص شیوه شستشو، رعایت نکاتی در خصوص استفاده از مایع شوینده مناسب و همچنین گونه خشک کردن آن‌ها نیز می‌باشد که در ادامه به تشریح این موارد نیز می‌پردازیم.

راهنمای شستشوی لباس زیر و استفاده از بهترین شوینده

راهنمای شستشوی لباس زیر (شورت، زیرپوش و ...)از دیگر نکاتی که در زمان شستشوی لباس زیر باید به آن توجه کنید استفاده از مناسب‌ترین و بهترین مایع شوینده برای لباس زیر است. در واقع برای شستن لباس زیرها علی الخصوص لباس زیر خانم‌ها و کودکان بهتر است که از پودر لباسشویی استفاده نشود. چرا که این شوینده‌ها بسیار قوی هستند و بهتر است از شوینده‌های ملایم‌تری مثل صابون و پودر صابون، مایع لباسشویی یا حتی شامپو استفاده شود. همچنین زمانی که لباس زیرها با این مواد شستید باید خوبان ها را آبکشی کنید تا خوب مایع شویند شسته شود و از آن خارج شود.

لازم به ذکر است که بدانید بهتر است لباس زیرها را با استفاده از نور خورشید خشک کنید. و در صورتی که به نور خورشید دسترسی ندارید بهتر است که بعد از خشک کردن با اتو لباس زیرهای خود را اتو کنید تا با این روش میکروبهای لباس زیر از بین بروند.

راهنمای شستشوی لباس زیر و شستن جداگانه

راهنمای شستشوی لباس زیر (شورت، زیرپوش و ...)از دیگر نکات در خصوص راهنمای شستشوی لباس زیرها این است که لباس زیرها را جداگانه بشویید. مثلاً یکی از نکات شستشوی لباس زیرها این است که لباس زیرهای همرنگ را با هم بشویید و سعی نکنید که رنگ‌های مختلف را با هم بشویید. چرا که ممکن است این لباس‌ها رنگ پس بدهند و سپس رنگی شدن لباس‌های زیر شود.

از دیگر نکات راهنمای شستشوی لباس زیر این است که بهتر است قبل از شستن لباس‌ها کلاً لباس زیرها را از سایر لباس‌ها جدا کنید. همچنین بهتر است که اصلاً لباس زیر هر گروه سنی و جنسی را به صورت جداگانه بشویید. رعایت این نکته سبب می‌شود که بتوانید تا مدت‌های زیادی این لباس‌ها را با ظاهر و شکل اولیه آن‌ها استفاده کنید.

یکی دیگر از نکات مهم در خصوص راهنمای شستشوی لباس زیر این است که حتماً لباس زیر کودکان را به صورت جداگانه از لباس زیر بزرگسالان بشویید. چرا که کودکان زودتر میکروب‌ها و قارچ‌ها را جذب می‌کنند و سریع‌تر دچار عفونت می‌شوند.

راهنمای شستشوی لباس زیرهای سفید و رنگی

راهنمای شستشوی لباس زیر (شورت، زیرپوش و ...)همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم نباید لباس زیرها را به هیچ وجه با مواد ضدعفونی کننده شیمیایی شستشو داد. چرا که لباس زیرها در تماس مستقیم در پوست هستند و به راحتی می‌توانند برای پوست حساسیت ایجاد کنند اگر در شستن لباس زیرها از این مواد استفاده کنید سبب ایجاد حساسیت و خارش‌های پوستی می‌شود. لذا اگر می‌خواهید لباس زیرهای خود را شستشو دهید بهترین کار این است که در زمان شستشو و ضدعفونی کردن این لباس‌ها مقداری سرکه یا جوش شیرین را در آب حل کنید و لباس زیرهای خود را بشویید. این مواد دارای اسید هستند و به صورت طبیعی لباس زیرها را ضدعفونی می‌کنند.

راهنمای شستشوی لباس زیر سفید

راهنمای شستشوی لباس زیر (شورت، زیرپوش و ...)یکی از رایج‌ترین لباس زیرهای مورد استفاده در نزد مردم در هر گروه سنی لباس زیر رنگی سفید رنگ است. همان طور که می دانیم این لباس‌ها به سرعت لکه دار می‌شوند و بسیاری از افراد نمی‌دانند که لکه‌های این نوع لباس زیرها را چگونه از بین ببرند. همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم نباید به هیچ وجه در ضدعفونی کردن لباس زیرها از مواد سفید کننده و شوینده شیمیایی استفاده شود.

بهتر است که برای شستن و ضدعفونی کردن لباس زیرهای سفید از ضدعفونی کننده‌های طبیعی مثل سرکه و جوش شیرین و آبلیمو استفاده کنید. راهنمای شستشوی لباس زیر سفید با ضدعفونی کننده‌های طبیعی به این صورت است که قبل از شستن این نوع لباس زیرها مقداری آبلیمو یا سرکه یا نصف فنجان جوش شیرین را بردارید و در داخل آب حل کنید و سپس لباس زیرهای سفید خود را به مدت 30 دقیقه در این حلول قرار دهید و بشویید و سپسان ها را با آب خنک آبکشی دهید.

در نهایت برای اینکه لباس زیرهای خود را بتوانید در مدت طولانی‌تری استفاده کنید بهتر است این نکات را رعایت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
‫0/5 ‫(0 نظر)