شستشوی لباس زیر

برای شستشوی لباس زیر بهتر است از آب خنک استفاده شود. اگر هنگام شستشوی لباس زیر، لباس‌هایی که رنگ هم است را با هم بشویید، باعث می‌شود رنگ آن‌ها تغییری نکند. با این کار می‌توانید از شکل و ظاهر لباس‌ها مراقبت کنید و تا مدت‌ها لباسی سالم داشته باشید.

نیاز است بعد از خرید لباس زیر و قبل از استفاده، آن را بشویید تا هرگونه آلودگی احتمالی مانند ویروس، قارچ و باکتری برای شما حساسیت پوستی ایجاد نکند و به نوعی پیشگیری قبل از درمان انجام داده‌اید. قرار دادن لباس‌ها در معرض نور آفتاب بعد از شستشوی لباس زیر یکی دیگر از راه‌های پیشگیری از آلودگی می‌باشد.

 

 

برای شستشوی لباس زیر و نگهداری از آن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

قبل از هرچیزی باید بدانید شستشوی لباس زیر با آب گرم کار درستی نیست و اگر می‌خواهید شستشوی مناسبی داشته باشید قبل از شستشو، آن‌ها را در آب سردی خیس کرده و مقداری نرم کننده لباس به همراه پودر روی لباس‌ها بریزید.

استفاده از هرگونه مواد سفیدکننده مانند وایتکس برای شستشوی لباس زیر به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

حواستان باشد در زمان شستشو، لباس‌ها مشکی و سفید را به هم نشویید که رنگ پس می‌دهد.

شستشوی لباس زیر در ماشین رختشویی، از بین رفتن الیاف لباس را به دنبال دارد و در صورت آویزان کردن لباس‌ها در معرض نور خورشید، می‌توانید مطمئن باشید که هر گونه آلودگی روی لباستان از بین می‌رود.

لباس‌های خود را قبل از قرار دادن در درآور یا کمد تا کنید، مچاله کردن آن‌ها باعث خراب‌تر شدن هر چه زودتر لباس زیرها می‌شود.

چنانچه شستشوی لباس زیر و نظافت آن به درستی انجام نگیرد، خطرات زیادی از جمله عفونت را در پی دارد.

بهتر از لباس‌های هر گروه سنی و جنسی را به صورت جداگانه بشویید و در صورت امکان بعد از خشک شدن لباس وسط آن را دوباره با اتو خشک کنید.

 

 

به چه علت برای شستشوی لباس زیرها نباید از ماشین لباسشویی استفاده کرد؟

از آنجایی که امروزه خیلی از خانواده‌ها مشغله کاری های زیادی و وقت کمی دارند، ماشین لباسشویی را برای شستن هر لباسی ترجیح می‌دهند. در صورتی که اگر نسبت به خطری که ممکن است سلامتی‌شان را تهدید کند، آگاهی داشته باشند، هیچ وقت از این روش برای شستشوی لباس زیر خود استفاده نمی‌کنند.

همان طور که می دانید لباس‌های زیر با اندام‌های تحتانی در تماس هستند و با بررسی و تحقیقاتی که صورت گرفته متوجه شده‌اند که وجود حتی یک گرم و یا حتی یک لکه از مدفوع روی لباس زیر اشخاص می‌تواند باعث بروز باکتری‌های مدفوعی گردد.

از آنجایی که محیط ماشین لباسشویی بسیار مرطوب می‌باشد وجود حتی اندکی باکتری مدفوع بر روی لباس‌های زیر شما می‌تواند انواع بیماری‌ها را به وجود آورد. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به سالمونا، هپاتیت آ و آیکولای اشاره نمود. در صورت آلوده شدن محیط، احتمال منتقل شدن باکتری به لباس‌هایی که قرار است باز در ماشین لباس شویی قرار گیرد، وجود دارد که عفونت‌های مختلفی برای افراد به دنبال دارد.

در صورتی که لباس با این باکتری‌ها آلوده شد، باید برای از بین بردن آن از مواد سفید کننده، ضدعفونی کننده قوی و آب داغ استفاده کرد. محیط داخل لباسشویی را هم به وسیله مواد ضدعفونی کننده شستشو دهید تا میکروب‌ها از بین بروند.

همچنین شستشوی لباس زیر همراه دیگر لباس‌ها درون ماشین لباسشویی باعث می‌شود کثیفی دیگر لباس‌ها به لباس زیر انتقال پیدا کند و تحریک پوستی و عفونت دستگاه تناسلی را در پی داشته باشد. پس به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس زیر استفاده نکنید و در صورتی که مجبور به این کار شدید، فقط لباس زیر را برای شستشو داخل ماشین بیاندازید.

 

 

برای شستشوی لباس زیر بهتر است از چه شوینده‌ای استفاده شود؟

صابون و پودر صابون مناسبت‌ترین شوینده برای شستشوی لباس زیر می‌باشد. البته بعد از شستشو حواستان باشد لباس زیر با به خوبی آبکشی کنید تا مواد شوینده به طور کامل از بین برود. پودرهای ماشین لباسشویی هم پیشنهاد بدی برای شستن لباس زیر محسوب نمی‌شوند ولی با این تفاوت که آبکشی پودر لباسشویی به مراتب سخت‌تر از صابون می‌باشد چرا که ممکن است مواد شوینده مانند پودر روی لباس باقی مانده و تبعات بدی داشته باشد.

باقی ماندن مواد شوینده روی لباس، خارش و التهاب در ناحیه تناسلی را به وجود می‌آورد. از آنجایی که پوست بچه‌ها ظریف‌تر و حساس‌تر می‌باشد، شستشوی لباس زیر بچه با دقت بیشتری باید انجام گیرد. برای خشک کردن لباس هن راه‌های زیادی وجود دارد.

بعضی از افراد با استفاده از اتو داخل لباس زیر را خشک می‌کنند. البته راه دیگر خشک کردن لباس، آویزان کردن آن در هوای آزاد است. همچنین می‌توانید آن را روی بندی که در اتاق، بالکن و حیاط دارید، آویزان نمایید. در صورتی که لباس خود را برای خشک شدن در هوای آزاد قرار دادید، بعد از خشک شدن سریع آن را بردارید تا آلودگی‌های محیط را به خود جذب نکند.

 

 

برای شستشوی سوتین چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

برای شستشوی سوتین، قبل از و در صورتی که سوتین دارای گره پشت و جلو می‌باشد نیاز است که بسته شود. حالا برای شستشو بهتر است آن‌ها را درون کیسه مخصوص لباس قرار داده و با این کار آن را از لباس‌های دیگر جدا کنید.

زمانی که می‌خواهید سوتین را در لباسشویی برای شستشو قرار دهید، بهتر است ماشین در آب سرد یا گرم و در چرخه ملایم تنظیم شود. دیگر لباس‌هایی که می‌خواهید با سوتین بشویید باید از بافت و وزن یکسان با سوتین برخوردار باشد. لباس‌های جین و حوله به دلیل سنگین بودن با سوتین برای شستشو قرار نگیرد، بهتر است و جوراب و پیژامه و تی شرت پیشنهادهای بهتری برای شستشو به همراه سوتین می‌باشند.

بعد از شستشو، سوتین را روی چوب لباسی کمد قرار دهید و آن را با بخارشویی خشک نمایید. البته قرار دادن آن روی سطح صاف، از احتمال کشدار شدن و تغییر شکل دادن لباس زیرتان جلوگیری می‌کند.

البته شستشوی لباس زیر با دست به مراتب کار راحت‌تری می‌باشد.

فقط کافیست، یک لگن یا سینک را از آب پر کنید و پودر یا مایع مخصوص به لباس زیر را به آن اضافه کنید. بعد از شستشو، آبکشی را انجام دهید و در فضایی برای خشک شدن آویزان نمایید.

در صورتی که برای شستشو به سفید کننده نیاز پیدا کردید، سفید کننده غیر کلردار را به کار ببرید تا کلر موجب از بین رفتن ماده‌ای که در تولید سوتین کاربرد دارد، نشود.

 

 

برای شستشوی لباس زیر که رنگ آن‌ها سفید است، چه راه‌هایی وجود دارد؟

یکی از راه‌های شستشوی لباس زیر سفید، لیمو می‌باشد. از آنجایی که لیمو را به عنوان یکی از ماده‌های با خاصیت می‌شناسند و در خیلی از نسخه‌های طبیعی به کار گرفته می‌شود، می‌تواند به عنوان سفید کننده لباس هم مورد استفاده قرار گیرد.

برای عملی کردن این کار، باید آب لیمو را بگیرید و با اضافه کردن آن به مواد شوینده، برای مواقعی که قصد شستن لباس زیر سفید را دارید، مورد استفاده قرار دهید. استفاده از این ترکیب حتی لکه‌های کوچک را از بین می‌برد و زمانی که همچنان لکه‌ای روی لباس مشاهده کردید، می‌توانید به این ترکیب نمک هم اضافه کنید و در مورد از بین رفتن لکه‌ها مطمئن شوید.

جوش شیرین یکی دیگر از ماده‌هایی می‌باشد که مصرف بهینه‌ای دارد و به سفید کردن لباس زیر هم کمک می‌کند. چنانچه می‌خواهید از خاصیت سفیدکنندگی جوش شیرین بهره مند شوید، نصف فنجان از آن را با ماده شوینده ترکیب نمایید و به شستشوی لباس زیر بپردازید.

ترکیب جوش شیرین و مواد شوینده، حالت خمیری به خود می‌گیرد که با مالیدن آن روی لباس از بین بردن لکه‌ها و سفید کردن لباس‌ها را به دنبال دارد.

سرکه سفید هم پیشنهاد خوبی برای سفید کردن لباس زیر می‌باشد. سرکه نه تنها به سفید شدن لباس‌ها کمک می‌کند، بلکه باعث هرچه نرم‌تر شدن لباس زیرتان می‌شود.

 

 

چند وقت یک بار نیاز است شستشوی لباس زیر انجام گیرد؟

از آنجایی که لباس زیرها تماس مستقیمی با پوست دارند، تعرق را به وجود می‌آورند، در نتیجه نیاز بیشتری نسبت به سایر لباس‌ها به شستشو پیدا می‌کنند. یادتان باشد هر لباس زیری بعد از 24 ساعت حتماً باید تعویض و شسته شود. هر فردی برای سلامت و بهداشت خود روزی یک بار نیاز به تعویض لباس زیر خود دارد.

اگر برای یک مدت طولانی از لباس زیر استفاده شود، عفونت‌های قارچی را به دنبال دارد و سلامت فرد را به خطر می‌اندازد. هر فردی بعد از شستشوی لباس زیر خود، باید به فکر نگه داری آن در جایی تمیز و دور از هرگونه آلودگی باشد. هیچ وقت به فکر پوشیدن لباس زیر دیگران نباشید و حتی اگر مجبور به این کارشدید، باز انجام آن کار درستی نمی‌باشد. زیرا با سلامت فرد رابطه مستقیمی دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۲ از ۵
از مجموع ۶ رای
‫1/5 ‫(1 نظر)