لباس زیر گیاهی

موضوع این مقاله ما اهمیت استفاده از لباس زیر گیاهی است و در این مطلب توضیح می‌دهیم که اصلاً پوشیدن لباس زیر گیاهی تفاوتی با سایر لباس زیرها دارد یا خیر؟ در واقع لباس زیرها از لباس‌های مهم و حساس هستند و در انتخاب آن باید بسیار دقت داشته باشید. در واقع به دلیل اینکه لباس زیرها در تماس مستقیم با پوست هستند و انواع آلودگی‌ها و تعرق بدن را جذب می‌کنند لذا الیاف و پارچه‌هایی که در تولید این لباس‌ها به کار می‌روند باید دارای ویژگی‌های خاص مانند قدرت جذب بالا، لطافت و نرمی، قدرت تنفس بالا و … باشند تا پوشیدن آن‌ها برای پوست مضر نباشد و حساسیت‌های پوستی و بیماری‌های قارچی ایجاد نکند.

این مسائل سبب شد که جنس لباس زیر بسیار مهم باشد چرا که در واقع استفاده از لباس زیری که دارای جنس و بافت و الیاف نامناسب و نامرغوبی باشد سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی از قبیل ابتلا به انواع بیماری‌های قارچی و عفونتی و همچنین مشکلات پوستی شود. از این رو امروزه توجه به لباس زیر گیاهی در بین مردم افزایش یافته است.

آشنایی با لباس زیر گیاهی

لباس-زیر-گیاهیامروزه یکی از جنس‌هایی که در فروشگاه‌های فروش لباس زیر به فروش می‌رسد انواع لباس زیر گیاهی اعم از شورت و زیرپوش می‌باشد. در واقع توصیه ما به شما این است که از هر نوع لباس زیری که با نام لباس زیر گیاهی در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد استقبال نکنید چرا که بسیاری از این لباس‌ها اصلاً گیاهی نیستند! امروزه به دلیل استقبال مردم از این نوع لباس زیرها، لباس زیرهایی به تازگی تولید شده‌اند که دارای نام الیاف گیاهی می‌باشند و در واقع با نام لباس زیرهای گیاهی راهی بازار می‌شوند.

این لباس زیرها دارای ظاهری بسیاری زیبا هستند و جنسشان نیز بسیار لطیف می‌باشد. ولی هر محصولی که دارای طرفداران و استقبال کننده‌های زیادی باشد بدون شک افراد سودجو وارد آن عرصه می‌شوند و با تولید محصولات تقلبی فقط به فکر سود خود هستند.

لباس زیر گیاهی نیز از قاعده مستثنی نیست افراد سودجو در این زمینه نیز بسیار زیاد هستند. این افراد و تولید کنندگان با استفاده از الیاف و پارچه‌های نایلونی و نامرغوب در تولید انواع لباس زیر به جای پارچه و الیاف مرغوب و طبیعی و گران قیمت این لباس زیرهای تقلبی را به جای لباس زیرهای گیاهی به فروش می‌رسانند و استفاده از این نوع لباس زیرها سبب ایجاد و بروز انواع بیماری‌ها و حساسیت‌های پوستی و التهابات و خارش و سوزش می‌شود. لذا در زمان خرید انواع لباس زیر گیاهی باید بسیار دقت داشته باشید تا نوع تقلبی آن را خریداری نکنید.

البته لازم به ذکر است که بدانید بیشتر لباس زیرهایی که تولید شده از برندهای معروف هستند معمولاً برای تولید لباس زیرهای خود مانند شورت و زیرپوش از الیاف و پارچه‌های گیاهی و مرغوب استفاده می‌کنند و در الیاف به کار رفته این لباس زیرها الیاف تقلبی وجود ندارد. لذا شما با خیال راحت می‌توانید انواع لباس زیرهای گیاهی را از برندهای معروف تولید لباس زیر خریداری کنید.

حال شاید برای شما نیز سؤال باشد که چرا پوشیدن و استفاده از انواع لباس زیر گیاهی برای افراد مهم است؟ از آن جهت که لباس زیری که با استفاده از الیاف و پارچه‌های گیاهی تولید شده باشد پوشیدن این نوع لباس‌ها هیچ گونه عوارضی برای پوست ندارد و بدن دچار هیچ نوع مشکل و علائمی نمی‌شود. استفاده از لباس زیرهای پلاستیکی برای بدن مشکلاتی به وجود می‌آورند که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

معایب لباس زیرهای پلاستیکی و بی کیفیت چیست؟

لباس-زیر-گیاهیدر واقع انواع لباس زیرها اعم از شورت و زیرپوش که با الیاف مصنوعی تولید می‌شوند دارای اندازه و سایز هستند و این تنگی سبب بروز مشکلاتی مانند جلوگیری از جریان منظم جریان خون و همچنین ایجاد انواع بیماری‌های پوستی می‌شود. از دیگر معایبی که لباس زیرهای پلاستیکی دارند این است از آنجایی که این لباس‌ها در تماس مستقیم با بدن هستند به دلیل اینکه با الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند و تنگ می‌باشند به پوست می‌چسبند و از تعریق بدن جلوگیری می‌کنند و همچنین نمی‌گذارند پوست به راحتی نفس بکشد.

از این رو لازم به ذکر است که بدانید شما به راحتی می‌توانید جلوی این بیماری‌های پوستی و مشکلات که را ناشی از استفاده لباس زیرهای نامرغوب است را با انتخاب درست لباس زیر بگیرید. لذا برای انتخاب یک لباس زیر مناسب و مرغوب بهتر است که لباس زیر را از هر جایی خریداری نکنید و صرفاً این نوع لباس زیرها فقط برای ارزان قیمت بودن انتخاب نکنید.

حال برای اینکه بتوانید لباس زیر مرغوب و با کیفیت را انتخاب کنید باید جنس و الیاف لباس زیر را بشناسید تا بتوانید یک لباس زیر گیاهی اصل خریداری کنید. برای آشنایی با الیاف گیاهی در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با الیاف گیاهی

لباس-زیر-گیاهیهمان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم برندهای معروف و معتبر لباس زیر برای تهیه و تولید انواع لباس زیر گیاهی از الیاف گیاهی و مرغوب استفاده می‌کنند. لذا برای اینکه لباس زیرهای گیاهی را بشناسید باید ابتدا الیاف گیاهی که برای تولید این نوع لباس‌ها استفاده می‌شود را بشناسید. از این رو از مهم‌ترین الیاف گیاهی که برای تهیه و تولید انواع لباس زیرهای گیاهی اعم از شورت و زیرپوش مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به پنبه که یکی از مهم‌ترین الیاف مورد استفاده در نساجی است و همچنین به دیگر الیاف گیاهی نظیر کتان، کنف و چتایی اشاره نمود.

در واقع این الیاف گیاهی که آن‌ها را نام بردیم بر اساس این که از کدام قسمت گیاهان به دست آمده‌اند تقسیم بندی می‌شوند لذا می‌توان به دسته‌های الیاف دانه‌ای مثل پنبه الیاف برگی نظیر سیسال و مانیلا، الیاف ساقه‌ای همچون کتان، چتایی، کنف و باگاس و الیاف میوه‌ای مانند نارگیل اشاره نمود.

در واقع امروزه استفاده از لباس زیر گیاهی علاوه بر اینکه برای بدن ما مفید و خوب است برای محیط زیست نیز بسیار مناسب است چرا که این الیاف سازگار با محیط زیست هستند. پوشیدن لباس زیرهایی که از الیاف طبیعی تولید می‌شوند سبب آرامش و راحتی فرد می‌شود و اگر بتوانید خوب از این لباس زیرها نگهداری کنید می‌توانید تا پایان دوره پوشیدن از دیدن زیبایی و تازگی آن‌ها لذت ببرید. علاوه بر این ویژگی انواع لباس زیرهای گیاهی دارای ویژگی‌های دیگری نیز هستند که در ادامه به معرفی مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع لباس زیرها می‌پردازیم.

معرفی مهم‌ترین ویژگی‌های لباس زیر گیاهی

لباس-زیر-گیاهیدر واقع انواع لباس زیرهای گیاهی به دلیل استفاده از الیاف گیاهی نظیر کتان و کنف و پنبه باعث می‌شوند که لباس زیرهای گیاهی دارای قدرت جذب بسیار بالایی باشند دلیل این خاصیت نیز این است که این الیاف به دلیل خاصیت موئینگی که دارند به راحتی می‌توان عرق بدن را در خود جذب کنند. لذا وجود این خاصیت سبب می‌شود که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لباس زیر گیاهی قدرت جذب رطوبت بسیار بالا باشد.

داشتن خاصیت جذب رطوبت و عرق سبب می‌شود که نه تنها انواع لباس زیر گیاهی تعریق و رطوبت بدن را جذب کند و از ایجاد بوی بد و نامطبوع جلوگیری کند بلکه با تبخیر سریع آن در فضا سبب شود که فضای بین بدن و لباس خنک بماند. از رایج‌ترین انواع لباس زیر گیاهی که افراد به وفور از آن استفاده می‌کنند شورت و زیرپوش گیاهی است.

هر کدام از این لباس زیرهای گیاهی دارای ویژگی هستند. مثلاً ویژگی‌های شورت گیاهی این است که افرادی که شفافیت و سلامت پوست بدن خود و همچنین گردش منظم خون خود اهمیت می‌دهند معمولاً این شورت‌ها را انتخاب می‌کنند. از این رو یکی از بهترین شورت‌های گیاهی که امروزه طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است شورت‌های پنبه‌ای هستند. از ئیژگی های شورت‌های پنبه‌ای و گیاهی این است که عرق پاها و باسن را جذب می‌کنند به دلیل این خاصیت، شلوار یا لباس‌های بیرونی عمر طولانی‌تری پیدا می‌کنند.

از دیگر لباس زیرهای گیاهی که بسیار مورد استفاده است خصوصاً از سوی آقایان، زیرپوش‌های گیاهی است. این نوع زیرپوش‌ها معمولاً از ایجاد لکه‌های عرق جلوگیری می‌کنند. از دیگر ویژگی‌هایی که انواع لباس زیر گیاهی چه شورت و چه زیرپوش‌های گیاهی دارند ظاهر لباس‌های بیرونی است. در واقع پوشیدن این نوع لباس زیرها نقش مهمی در ایستایی لباس‌های بیرونی دارد و همچنین اینکه لباس‌های بیرونی چه طور به نظر می‌رسند و فرد در پوشیدن آن‌ها چه احساسی دارد می‌شود.

در واقع خرید و استفاده از انواع لباس زیر گیاهی نشان می‌دهد که فرد بین قیمت جنس و سلامت و بهداشت بدن، سلامت و بهداشت بدن خود را انتخاب کرده است. درست است که صرفه جویی امری پسندیده است ولی در مورد لباس زیر به دلیل اینکه موضوع به سلامتی انسان مربوط است فرق می‌کند. چرا که لباس زیر مهم‌ترین لباس انسان‌ها است که با سلامتی رابطه مستقیم دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
‫5/5 ‫(2 نظر)