شورت تنگ

 

آیا عوارض شورت تنگ را می‌شناسید؟ جالب است بدانید که یکی از مم ترین عوارض شورت تنگ رگ‌ها و عروق پوست شما تحت فشار قرار گرفته و این امر مسبب به وجود آمدن اختلال در روند خون رسانی در بدن خواهد شد. چنانچه لباس زیرهایی که تهیه می‌کنید، جنس مرغوبی نداشته باشد، برای افرادی که زمینه آلرژی دارند، آلرژی را ایجاد می‌کند و اگزمای پوستی، خارش و سوزش را به دنبال دارد.

بیشترین عوارض شورت تنگ، به تنگی در ناحیه حلقه آستین، لگن، زانو و سینه بر می‌گردد. از آنجایی که وظیفه عروق پوست خون رسانی و تغذیه می‌باشد، در صورت تنگی بیش از حد لباس زیر، کبودی پوست به وجود می‌آید و تحت فشار قرار گرفتن عروق باعث اختلال رشد پوست می‌گردد.

با توجه به اینکه تغذیه پوست دچار مشکل شده است، منجر به زخم و بریدگی در آن ناحیه می‌شود که از عوارض شورت تنگ است و در خیلی از مواقع خود فرد دلیل زخم و بریدگی را متوجه نمی‌شود. عوارض شورت تنگ با به وجود آمدن خارش و سوزش خود را نشان می‌دهد و فرد مورد نظر بعد از مشاهده همچین علائمی باید به فکر عوض کردن لباس خود باشد تا اختلالی در جریان خون به وجود نیاید.

از دیگر عوارض شورت تنگ می‌توان به مشکلات گوارشی اشاره کرد. پوشیدن شورت تنگ می‌تواند باعث اختلال دستگاه گوارشی شده و تجمع گاز در معده و نفخ شکم با درد را به همراه داشته باشد. البته مشکل ریفلاکس معده یا برگشت غذا هم می‌تواند یکی از عوارض شورت تنگ باشد. پس افرادی که با این مشکل درگیر می‌باشند، از پوشیدن شورت تنگ خود داری کنند.

عوارض شورت تنگ را نام ببرید و توضیح دهید؟

عوارض-لباس-زیر-تنگعوارض شورت تنگ روی بدن تاثیرات بدی بر جای می‌گذارد و می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد که فرد تا پایان عمر با آن دست و پنجه نرم کند. در زیر به عوارض شورت تنگ اشاره می‌کنیم:

تشدید سلولیت: از آنجایی که تنگی لباس زیر، تجمع چربی در قیمت ران ها را به دنبال دارد، علائم ظاهری مانند سلولیت را نمایان می‌کند و سلولیت را به نوعی تشدید می‌کند.

تشدید واریس: 31 درصد از جمعیت زنان، رگ‌های واریسی دارند که به دلیل هورمون زنانه پروژسترون می‌باشد که در انبساط غیر طبیعی رگ نقش بسزایی را ایفا می‌کند. البته نه تنها عوارض شورت تنگ بلکه قرص‌های ضد بارداری و ایستادن‌های طولانی در وخیم‌تر شدن واریس تأثیر دارند.

کمر درد: یکی دیگر از عوارض شورت تنگ، درد کمر و لگنی می‌باشد. از آنجایی که شورت تنگ در حرکت محدودیت ایجاد می‌کند، به نوعی کشیدگی عضلات را به دنبال دارد که با فشار وارد شدن به مهره‌ها باعث درد کمر می‌شود.

تنفس ناقص: اگر لباس زیر در قسمت بالاتنه تنگ باشد، تنفس را با مشکل مواجه می‌کند. تبادل گاز در ناحیه قفسه سینه باید به درستی انجام گیرد، در غیر این صورت، تجمع و تسریع اکسیداسیون سلول‌ها را به دنبال دارد که باعث پیری زود رس می‌شود.

عفونت تناسلی: اگر لباس زیرتان تنگ باشد، در ناحیه تناسلی دما و رطوبت افزایش پیدا می‌کند و بوی نامطبوع و همچنین عفونت‌های قارچی را به وجود می‌آورد. البته عوارض شورت تنگ در مردان، تعداد و کیفیت اسپرم‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ممکن است باعث درد بیضه هم گردد.

مشکلات پوستی: از دیگر عوارض شورت تنگ، عدم نفس کشیدن پوست بدن است. از این رو می‌توان به قرمزی، خارش و موهای زیر پوستی که بر اثر شورت تنگ به وجود می‌آید، اشاره کرد که همگی مشکلات پوستی می‌باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه لباس زیر مردانه مراجعه کنید.

نپوشیدن شورت به عنوان یکی از عوارض شورت تنگ را توضیح دهید؟

عوارض-لباس-زیر-تنگهر فردی روزانه یک بار یا یک روز در میان شورت مردانه خود را تعویض می‌کند. چنانچه فرد قصد پوشیدن شورت را نداشته باشد و بدون آن شلوار جین بپوشد، باید بداند که عوارض بدی را بر جای می‌گذارد. ممکن است بگویید به جای تعویض شورت، شلوار خود را عوض می‌کنید، ولی عوض کردن شلوار در مدت زمان طولانی‌تری انجام می‌شود و در این مدت رطوبت زیادی به بدن فرد وارد می‌شود.

با وارد شدن رطوبت، به عبارتی جایگاهی برای باکتری فراهم کرده‌اید و مضرات زیادی را برای خانم‌ها به همراه دارد. خانم‌های که هنگام رفتن به دستشویی از دستمال کاغذی برای خشک کردن خود استفاده می‌کنند، باید بدانند که این دستمال از خمیر کاغذ تولید شده و به مرور زمان موجب خارش و حساسیت در ناحیه تناسلی می‌شود.

استفاده از دستمال نخی و پنبه‌ای پیشنهاد بهتری می‌باشد که از خارش و خشکی پوست بدن هم به نوعی جلوگیری شود. حالا در زیر بهترین نوع پورت برای خانم‌ها و آقایان را توضیح می‌دهیم تا افرادی که نمی‌دانند چه نوع شورتی بپوشند با این متن آگاه شوند:

آقایان بهتر است شورتی را تهیه کنند که از جنس نخ یا پنبه برای تولید آن‌ها استفاده شده است تا با منافذی که در این نوع از جنس‌ها وجود دارد، جریان هوا در آن امکان پذیر باشد. از عوارض شورت تنگ برای آقایان، فشار وارد کردن به کیسه بیضه می‌باشد که توصیه می‌شود در انتخاب شورت‌ها دقت نمایند.

از آنجایی که ناحیه تناسلی خانم‌ها به مراتب از آقایان حساس‌تر می‌باشد، باید دقت بیشتری در انتخاب و تهیه شورت‌ها به خرج دهند. پیشنهاد می‌شود خانم‌ها از شورت‌هایی با رنگ روشن استفاده کنند تا در صورت مشاهده ترشح به دنبال تعویض آن باشند. از پوشیدن شورت‌های فانتزی که جنس پلاستیکی دارند، خودداری کنید. عوارض شورت تنگ مخصوصاً شورت در خانم‌ها بسیار زیاد می‌باشد.

از عوارض شورت تنگ بر قدرت باروری آقایان چه می دانید؟

عوارض-لباس-زیر-تنگاز آنجایی که امروزه لباس‌های تنگ و چسبان مد شده است، همه آقایان به پوشیدن لباس‌های تنگ رو آورده‌اند. در صورتی که عوارض شورت تنگ برای آقایان بسیار زیاد می‌باشد و با پوشیدن آن‌ها دمای بیضه‌ها افزایش پیدا کرده و به اسپرم‌ها آسیب وارد می‌شود و قدرت باروری را تا حد زیادی پایین می‌آورد.

استفاده از شلوارهای تنگ و لباس زیرهایی که تبادل هوا در آن به درستی انجام نمی‌شود، دمای بیضه را با افزایش مواجه می‌کند و توصیه می‌شود آقایانی که قصد بچه دار شدن دارند از پوشیدن آن خودداری نمایند. دلایل دیگری برای کاهش قدرت باروری در آقایان وجود دارد، از جمله آن‌ها می‌توان به نشستن طولانی مدت در وان آب گرم یا سوناهای خشک و مرطوب اشاره کرد.

عوامل مختلف بر قدرت باروری آقایان تأثیر می‌گذارد که می‌تواند در جریان خون ناحیه دستگاه تناسلی آن‌ها اختلال ایجاد کند. پس همیشه عوارض شورت تنگ را جدی بگیرید و به توصیه‌ها توجه کنید.

چه نکاتی را برای بهداشت لباس زیر نیاز است رعایت کنید؟

عوارض-لباس-زیر-تنگانتخاب لباس زیر از جنس الیاف طبیعی: از آنجایی که احتمال حساسیت و بروز عفونت برای بدن هر فردی وجود دارد، بهتر است استفاده از لباس‌هایی که جنسشان از الیاف طبیعی است را در اولویت قرار دهید. جنس پنبه یکی از بهترین پیشنهادها می‌باشد که برای جلوگیری از ایجاد عفونت هم توصیه می‌شود.

لباس زیر با سایز مناسب: انتخاب لباس زیر بسیار تنگ یا بسیار گشاد ممکن است مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. پس بهترین انتخاب، تهیه لباس‌هایی می‌باشد که سایزشان مناسب فرد باشد.

عوض کردن روزی یک بار لباس زیر: تعویض هر روزه لباس زیر به سلامت بدن شما کمک می‌کند و حتماً آن‌ها را بعد از تعویض بشویید.

عدم استفاده بیش از یک سال: استفاده بیشتر از یک سال برای یک لباس زیر توصیه نمی‌شود و بهتر است به فکر تهیه لباس زیرهای جدیدی بعد از یک سال باشید که بهداشت را هم رعایت کرده باشید.

استفاده از صابون‌های ضد آلرژی برای شستشو: از آنجایی که مواد وشینده های معمولی خارش، عفونت، سوزش و حساسیت را در پی دارد، پیشنهاد می‌شود از صابون‌های ضد آلرژی برای شستشو لباس زیر استفاده کنید. بعد از شستشو بهتر از در معرض نور خورشید قرار گیرد تا هرگونه آلودگی آن از بین رود.

یکی از عوارض شورت تنگ، سرطان سینه است، آن را توضیح دهید؟

عوارض-لباس-زیر-تنگبرخی از کارشناسان معتقدند، امروزه طراحی لباس زیرها به گونه می‌باشد که می‌تواند به عنوان یکی از عوامل ابتلا به سرطان در زنان مورد بحث قرار گیرد. این کارشناسان با بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که لباس‌های خیلی تنگ برای مدت زمان طولانی، افزایش تومورهای سرطانی در بافت سینه را در پی دارد.

لباس زیرهای تنگ از خروج ترشحات لنف شده جلوگیری می‌کند و چنانچه مواد سمی در بافت سینه افزایش پیدا کند، زمینه‌ای برای ابتلا به سرطان سینه فراهم می‌شود. پس تا حد امکان برای جلوگیری از عوارض شورت تنگ از پپوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید.

البته گروهی دیگر هم معتقدند، عواملی که بر خطر ابتلا به افزایش سرطان تأثیر می‌گذارند می‌توانند عواملی باشند که بر میزان ترشح هورمون‌های داخلی بدن هم تأثیر دارند که عوارض شورت تنگ یکی از آن‌هاست

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۴ از ۵
از مجموع ۱۱ رای
‫4.3/5 ‫(6 نظر)