لباس زیرهای پنبه ای

پنبه از چند هزارسال قبل از میلاد مسیح به عنوان یکی از الیاف مورد استفاده در لباس انسان‌ها استفاده شده است. امروزه از الیاف طبیعی پنبه برای انواع لباس‌ها استفاده می‌شود. یکی از مهمترین کاربردهای پنبه تولید انواع لباس زیرهای پنبه‌ ای است. شورت مردانه، شورت زنانه، زیرپوش‌ها، سوتین و حتی البسه ورزشی از الیاف طبیعی پنبه ساخته می‌شوند.

پنبه با خاصیت جذب رطوبت، عرق بدن را دریافت می‌کند نمی‌گذارد قارچ‌ها و باکتری‌ها بر وی پوست رشد کنند. همچنین این لباس زیرها با جذب رطوبت مانع از تجمع میکروب‌ها در محل لباس زیر شده و به سلامتی بدن و پوست کمک بسزایی می‌کند.

در واقع الیاف طبیعی استفاده شده در لباس زیرهای پنبه‌ ای مانند یک عایق حرارتی برای بدن عمل می‌کند و مناسب برای تمامی فصول سال است. الیاف طبیعی کمترین حساسیت‌های پوستی را ایجاد می‌کنند و به همین دلیلی برندهای مطرح لباس زیر همواره در محصولات خود از مقدار جالب توجه ای از الیاف پنبه استفاده می‌کنند.

 

 

نظر پزشکان در رابطه با لباس زیرهای پنبه‌ ای چیست؟

پزشکان همواره در استفاده از ابریشم و پارچه‌های مصنوعی که موجب افزایش رطوبت می‌شود (اصطلاحاً به آنها پارچه‌های غیر قابل تنفس میگویند) اخطارها و هشدارهای لازم را اعلام کرده‌اند. طبق نظر پزشکان و متخصصان سلامت همه افراد باید از شورت‌ها و سوتین‌هایی استفاده کننده که در آنها از الیاف پنبه استفاده شده است.

در شورت زنانه استفاده از الیاف پنبه برای جذب رطوبت و رفع مواردی مثل خارش، بیماری‌های پوستی و بیماری‌های رحمی استفاده می‌شود. استفاده از شورت‌ها و زیرپوش‌هایی که در آنها بیش از حد مواد پلی استر استفاده شده است می‌تواند باعث بروز بیماری‌های قارچی و عفونت‌ها در زنان و مردان شود در حالی که در استفاده از لباس زیرهای پنبه‌ ای این موارد اصلاً رخ نمی‌دهد.

 

استفاده از لباس زیرهای پنبه‌ ای که بیش از 60 درصد آن را الیاف پنبه تشکیل داده باشد برای تمامی افراد توصیه می‌شود. الیاف پنبه در برابر شستشو با دوام تر هستند و نسبت به از بین بردن لکه‌های ایجاد شده در لباس‌ها مقاومت کمتری نشان می‌دهند و به راحتی می‌توان لکه‌های ایجاد شده بر روی لباس زیر پنبه‌ای را از بین برد. همچنین با توجه به اینکه باید به صورت مداوم شورت و زیرپوش و سوتین‌ها را شست، استفاده از لباس زیر پنبه‌ای که دوام بیشتری در شست و شو های مکرر دارد توصیه می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه خرید لباس زیر پنبه ای مراجعه کنید.

 

 

در خرید لباس زیرهای پنبه‌ ای به چه مواردی باید توجه کنیم؟

نکته‌ای که باید در استفاده از شورت و زیرپوش و سوتین‌های پنبه‌ای در نظر گرفت این است که ممکن است بعد از یکبار شستن این لباس‌ها مقداری از آن‌ها کوچکتر شوند و به اصطلاح آب روند برای همین در هنگام تهیه این لباس زیرها باید توجه داشته باشید که لباس زیری که می‌خرید مقداری از سایز شما بزرگتر باشد.

دوام طولانی مدت محصولات پنبه‌ ای در هنگام شستشو نباید منجر به این شود که برای طولانی مدت از آنها استفاده کنید چرا که به دلیلی استفاده از مواد شوینده قوی ممکن است این لباس‌ها به مرور خاصیت‌های خود را از دست بدهند. بهترین مدت استفاده از لباس زیرهای پنبه‌ ای 6 الی 10 ماه است و بعد از آن بهتر است که از لباس زیر نو و جدیدی استفاده شود.

منابع:

منبع اول

منبع دوم

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
‫0/5 ‫(0 نظر)