لباس زیر نایلونی

عوارض لباس زیر نایلونی به دلیل جنس پلی استری آن بسیار زیاد می‌باشد و پوشیدن آن‌ها بیماری‌هایی چون عفونت‌ها و قارچ‌های پوستی را به همراه دارد. همچنین از دیگر عوارض لباس زیر نایلونی می‌توان به ایجاد حساسیت در بدن اشاره کرد.

عمر طولانی، شست و شو و لک بری راحت و همچنین قیمت مناسب از دلایل پرفروش شدن لباس زیرهای نایلونی هستند اما باید توجه داشت عوارض لباس زیر نایلونی از فواید آن بیش‌تر خواهد بود.

راه‌های کاهش عوارض لباس زیر نایلونی:

عوارض-لباس-زیر-نایلونی-01بهترین جنس لباس‌های زیر جنس‌های نخی و کتان می‌باشد. لباس زیرهای نایلونی به دلیل عبور ندادن رطوبت و افزایش گرما در ناحیه تناسلی احتمال بیماری‌های تناسلی را افزایش می‌دهد. شما با رعایت نکات بهداشتی می‌توانید احتمال ابتلا به بیماری‌های تناسلی و دیگر عوارض لباس زیر نایلونی را کاهش دهید.

یکی از راه‌های کاهش عوارض لباس زیر نایلونی تعویض آن‌ها به صورت روزانه می‌باشد. حتی اگر تعریق و ترشح شما زیاد می‌باشد این تعویض می‌تواند روزی دو تا سه بار نیز انجام شود.

شب‌ها و در هنگام خواب لباس زیر نپوشید زیرا باعث هوا خوردن ناحیه تناسلی و همچنین کاهش و خشک شدن رطوبت این ناحیه نیز می‌شود. افرادی که با برهنه بودن راحت نیستند می‌توانند شلوارهای نخی گشاد بپوشند اما توجه داشته باشند که برای جلوگیری از تجمع باکتری‌ها آن‌ها را زود به زود شست و شو دهند.

شست و شوی لباس زیرها جدا از دیگر لباس‌ها عوارض لباس زیر نایلونی را کاهش داده و بهداشت لباس زیرها را افزایش می‌دهد. اگر دچار عفونت‌های واژینال می‌باشید پس از شست و شوی لباس زیرهایتان در لباس شویی نصف پیمانه وایتکس در لباس شویی ریخته و 20 دقیقه با آب داغ لباسشویی و بدون هیچ گونه لباس به صورت خالی بگذارید لباس شویی شسته شود. تا اگر عفونتی در لباس شویی مانده باشد خوب شسته و از بین برود.

خشک کردن مناسب باکتری‌ها را از بین برده و عوارض لباس زیر نایلونی را کاهش می‌دهد. لباس زیرهایتان را در جلوی آفتاب خشک کنید. اگر به آفتاب دسترسی ندارید و یا در فصل‌های پاییز و زمستان که نور آفتاب کم است لباس زیرها را با اتوی با درجه‌ی کم و یا بر روی بخاری خشک کنید.

شستن مناسب لباس‌ها از مؤثرترین روش‌ها برای کاهش عوارض لباس زیر نایلونی نیز می‌باشد. لباس زیرها را با مواد شوینده‌ی ملایم و ضد حساسیت بشویید زیرا لباس زیرها چسبیده به بدن هستند و باعث ایجاد حساسیت نیز می‌شوند. همچنین آن ه را آرام و نرم بشویید و با آب ولرم شست و شو دهید تا آسیب نبینند. اگر دچار به عفونت‌های واژینال هستید از شستن لباس زیرها با دیگر لباس‌ها خودداری کنید.

پس از گذشت یک سال بهتر است از لباس‌های قدیمی استفاده نکنید و لباس‌های زیر جدیدی را برای خود تهیه کنید.

از راه‌های کاهش عوارض لباس زیر نایلونی این است که لباس زیرهای خودتان را همراه با لباس زیرهای دیگر افراد چه در هنگامی که سالم هستید و چه در هنگامی که مبتلا به بیماری واژینال هستید هرگز نشویید.

دستمال‌های تمیز و بهداشتی برای خشک کردن واژن استفاده کنید.. از استفاده از دستمال‌های معطر و رنگی خودداری کنید.

راحت‌ترین و مطمئن‌ترین راه حل برای کاهش عوارض لباس زیر نایلونی استفاده نکردن از آن‌ها می‌باشد.

دلایل بیماری‌های واژینال:

همانطور که گفته شد از عوارض لباس زیر نایلونی بیماری‌های واژینال می‌باشد. بیماری واژینال از بیماری‌های خطرناک زنان به شمار می‌رود زیرا عدم توجه و عدم درمان به موقع مشکلات کوچک باعث بروز مشکلات بزرگ‌تر و جدی‌تر نیز می‌شود.

بوی بد واژینال

به طور طبیعی واژن بوی خاص و بدی ندارد و گاهی اوقات خوردن برخی از غذاها بر روی بوی آن تأثیر می‌گذارد. اما اگر واژن شما بوی طبیعی آن تغییر کرده و بوی بد نیز می‌دهد مخصوصاً در زمان بعد از نزدیکی شدید به دکتر زنان مراجعه کنید.

ترشح‌های غیر عادی واژن

ترشح‌های مخاط باعث ترشحات نیز می‌شود. این ترشحات نسبتاً بی رنگ و شفاف هستند برای مثال همانند سفیدی تخم مرغ نیز می‌باشند اما اگر این ترشحات تغییر رنگ دهند مثلاً به رنگ‌های زرد، سبز و یا خاکستری باشد و همچنین بو غلظت آن تغییر کرده باشد از علائم عفونت‌های واژینال و یا نزدیکی‌های جنسی بوده و باید به متخصص زنان مراجعه کنید در اغلب موارد همسر شما نیز تحت درمان قرار می‌گیرد.

خارش واژن

یکی دیگر از علائم بیماری‌های واژینال خارش واژینال به صورت دائم و یا در اغلب اوقات نیز می‌باشد. عفونت برفک، ارتباط جنسی، حساسیت به کاندوم و همچنین چرب کردن خود بعد از نزدیکی از متداول‌ترین دلایل خارش واژن نیز می‌باشند.

خشکی واژن

تغییرات هورمونی مانند کاهش استروژن می‌تواند باعث بیماری‌ها واژینال شود. یائسگی و یا محصولات شیمیایی از دلایل تغییرات هورمونی هستند. کاهش استروژن سبب خشکی واژینال می‌شود که برای درمان آن به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

خونریزی بعد از رابطه‌ی جنسی

یک تا دو ساعت خونریزی واژینال بعد از رابطه‌ی جنسی بسیار خطرناک بوده و یکی از علائم سرطان واژن نیز می‌باشد.

سوزش واژن

در اکثر مواقع خارش واژن باعث سوزش واژن می‌شود. از دلایل سوزش واژن می‌توان به لباس زیرهای پلاستیکی، استفاده از عطر و خوش بو کننده‌های مصنوعی و کاندوم نامناسب نیز اشاره کرد.

بیماری‌های واژینال:

عفونت قارچی واژن

اغلب خانم‌ها در طول زندگی‌شان دچار عفونت قارچی واژن نیز شده‌اند. علائم این بیماری برای همه‌ی افراد مبتلا شده یک سان نمی‌باشد. از متداول‌ترین علائم عفونت قارچی واژن به خارش واژن، تغییر رنگ ترشحات به سفید و پنیری شدن آن و به دنبال آن‌ها سوزش، زخم و درد، در هنگام ادرار و رابطه‌ی جنسی دچار درد شدن و همچنین التهاب ناحیه‌ی خارجی آلت تناسلی می‌توان اشاره کرد.

محرک‌های عفونت قارچی واژن عبارت‌اند از:

1. غذای زیاد برای قارچ‌های موجود در واژن

2. ابتلا به عفونت قارچی در زنان باردار به دلیل افزایش سطح هورمون استروژن افزایش پیدا می‌کند.

3. تغییرات هورمونی در زمان قاعدگی

4. با افزایش سطح استروژن احتمال دچار شدن به عفونت قارچی افزایش می‌یابد.

5. در زنان مبتلا به دیابت نسبت به دیگر افراد احتمال مبتلا شدن به عفونت قارچی بیش‌تر است.

6. عدم وجود باکتر های کافی برای کنترل کردن قارچ‌ها

7. آنتی بیوتیک ها باکتری‌های مفید در واژن را از بین برده و احتمال عفونت قارچی را افزایش می‌دهند.

8. افراد مبتلا به سرطان به دلیل شیمی درمانی احتمال ابتلا به عفونت قارچی در آن‌ها زیاد است.

9. نقص سیستم ایمنی در افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی احتمال عفونت قارچی را افزایش می‌دهد.

راه‌های کاهش ابتلا به عفونت قارچی

1. عدم استفاده از اسپری و پودرهای خوش بو کننده

2. عدم استفاده از دستمال، پد و تامپون معطر

3. عدم استفاده از صابون برای شستن ناحیه تناسلی

4. اجتناب از پوشیدن شلوار و لباس زیرهای تنگ در هنگام ورزش

5. تعویض سریع لباس‌های خیس از آب و یا عرق

6. استفاده از ژل بهداشتی خانم‌ها

عفونت باکتریایی واژن

دلیل ابتلا به عفونت باکتریایی واژن به طور واضح معلوم نمی‌باشد اما این عفونت از متداول‌ترین نوع عفونت در سن بارداری خانم‌ها نیز می‌باشد.

ابتلا به عفونت باکتریایی واژن به طور واضح عفونت باکتریایی واژن یا به عبارتی واژینوز باکتریال در اکثر افراد دارای علائمی نمی‌باشد. اما تغییر رنگ ترشحات به سفید و یا خاکستری و چسبیدن آن‌ها به دیواره‌ی واژن، داشتن بوی تند و بد که بعد از رابطه‌ی جنسی و ادرار افزایش می‌یابد و احساس خارش و سوزش در اطراف واژن از علائم احتمالی عفونت باکتریایی واژن می‌باشند.

راه‌های کاهش احتمال ابتلا به عفونت باکتریایی:

1. به طور منظم معاینات لگنی انجام شود.

2. در هنگام رابطه‌ی جنس کاندوم جایگزین آی یو دی شود.

3. درمان عفونت باکتریایی واژن به اتمام برسد.

4. از انجام دوش واژینال بپرهیزید.

5. از داشتن چندین شریک جنسی خودداری کنید.

6. از انجام رابطه‌ی جنسی محافظت نشده بپرهیزید.

عفونت تریکوموناس واژینالیس

علت عفونت تریکوموناس واژینالیس انگلی به همین نام است. این بیماری با رابطه‌ی جنسی محافظت نشده از فرد مبتلا به فرد دیگر منتقل می‌شود و همچنین عفونت تریکوموناس واژینالیس در خانم‌ها شایع‌تر از مردان نیز می‌باشد.

علائم عفونت تریکوموناس واژینالیس:

1. خارش و سوزش در بخش آلت تناسلی و واژن

2. بخش خارجی آلت تناسلی و واژن قرمز می‌شود.

3. احساس درد در هنگام رابطه‌ی جنسی

4. بوی بد و نامطبوع واژن

5. رنگ زرد یا سبز بودن و حالت کف مانند ترشحات واژن

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
‫0/5 ‫(0 نظر)