لکه بری طبیعی لباس

موضوع این مقاله ما به لکه بری طبیعی لباس اختصاص یافته است. همان طور که اغلب ما این مشکل مواجه شده‌ایم لکه شدن لباس خصوصاً لباس‌های سفید یکی از معضلاتی است که اکثر افراد با آن مواجه می‌شوند. لذا اکثر افراد به دنبال راهکاری هستند که بتوانند این لکه‌ها را از بین ببرند. این مساله سبب شد که موضوع این مقاله خود را در دانشنامه کیان تن پوش به لکه بری طبیعی لباس اختصاص دهیم و در این مقاله روش از بین بردن لکه‌های لباس خصوصاً لباس‌های سفید را توضیح دهیم.

از این رو اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید و می‌خواهید با شیوه لکه بری طبیعی لباس آشنا شوید می‌توانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آشنایی با شیوه لکه بری طبیعی لباس

در زندگی امروزی ما دلایل مختلفی وجود دارد که سبب لکه شدن لباس‌ها خصوصاً لباس‌های سفید می‌شود. به عنوان مثال در زمان غذا خوردن مقداری غذا روی لباس بریزد و سبب لکه شدن لباس‌ها می‌شود یا هنگام بازی کردن بچه‌ها در طبیعت ممکن است لباس‌های آن‌ها لکه شود. این مسائل سبب می‌شود که افراد به دنبال راهکاری باشند تا بتوانند لکه‌های لباس‌های خود را از بین ببرند.

در این مقاله ما توضیح می‌دهیم که لکه بری لباس با مواد طبیعی یکی از بهترین راهکارهای از بین بردن این لکه‌ها است. در واقع لکه بری طبیعی یکی از بهترین مراحل و راهکارهای نگهداری و مراقبت از لباس‌ها است. این شیوه علاوه بر اینکه سبب از بین بردن لکه لباس‌ها می‌شود باعث افزایش طول عمر لباس‌ها نیز می‌شود. در واقع لکه دار شدن لباس‌ها برای همه ما پیش آمده و همین لکه حتی کوچک آن سبب می‌شود که افراد مجبور باشند که لباس‌های خود را دور بیاندازند.

از این رو افرادی که شیوه لکه بری طبیعی را ندانند باعث می‌شود که لباس را خود را با کوچکترین لکه‌ای دور بیاندازند. این مساله سبب شد که ما در این مقاله شیوه لکه بری طبیعی لباس را تشریح نماییم تا افراد با خواندن این مقاله بتوانند لکه‌های لباس‌های خود را از بین ببرند و بتوانند دوباره لباس‌های خود را استفاده نمایند.

راهنمای کامل برای لکه بری طبیعی لباس

لکه-بری-طبیعی-لباس-01

همان طور که در بالا اشاره نمودیم دلایل مختلفی وجود دارد که سبب شوند لباس‌های ما لکه دار شوند. از این رو ما در این مطلب شیوه از بین بردن لکه‌های لباس را با مواد طبیعی توضیح می‌دهیم. ولی قبل از توضیح دادن این شیوه چند نکته است که باید به آن توجه کنید. یکی از این نکات این است که به محض لکه دار شدن لباس خصوص لباس‌های سفید سریع وارد عمل شوید تا لکه‌ها با یک شستشوی ساده پاک شوند.

دوم اینکه در زمان لکه بری طبیعی لباس‌ها حتماً به برچسب مراقبتی لباس مورد نظر توجه نمایید تا متوجه شوید که چه ماده‌ای و چه دمای آبی برای شستشوی لباس مورد نظر مناسب است. سومین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید چک کنید لباس مورد نظر شما رنگ می‌دهد یا خیر و آخرین نکته‌ای که بهتر است حتماً آن را رعایت کنید این است که در زمانی که ماده‌ای را برای لکه بری لباس‌های خود انتخاب می‌کنید بهتر است که مقدار کمی از ماده مورد نظر را روی قسمتی از درز لباس بریزید و تست کنید تا اطمینان حاصل کنید تا ماده لکه بری مورد نظر به بافت و رنگ لباس شما آسیب نرساند.

پس از توجه به این نکات می‌توانید وارد عمل شده و لکه‌های لباس خود را با مواد طبیعی‌های ذکر شده در ادامه مطلب پاک کنید؛ با ما همراه باشید.

چگونه لکه‌های لباس خود را مواد طبیعی از بین ببریم؟

لکه-بری-طبیعی-لباس-01همان طور که در بالا اشاره نمودیم لباس‌ها به دلایل مختلفی لکه دار می‌شوند افراد تمایل دارند که با مواد لکه بر طبیعی لکه‌های لباس‌های خود را از بین ببرند. لکه برها و مواد پاک کننده صنعتی هم گران قیمت هستند و هم در بسیاری موارد دیده شده است که لکه‌ها را پاک نمی‌کنند. همچنین به دلیل اینکه این لکه برهای صنعتی حاوی مواد شیمیایی هستند و این مواد شیمیایی برای سلامت پوست انسان مضر است و به آن آسیب می‌رساند لذا بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از این لکه برها ندارند و مواد لکه بر طبیعی را به آن ترجیح می‌دهند.

این مساله سبب شد که ما در این قسمت شیوه لکه بری طبیعی لباس با استفاده از مواد لکه بر طبیعی را توضیح دهیم. لکه بری طبیعی با استفاده از مواد لکه بر طبیعی است که پاک کردن لکه‌ها با این مواد بسیار ساده و مؤثر است. لذا می‌توان گفت که یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌های از بین بردن لکه‌های لباس، لکه بری طبیعی است. از این رو در ادامه بهترین مواد لکه بر طبیعی را معرفی می‌نماییم تا بتوانید لکه‌های لباس خود را با این مواد از بین ببرید. برای آشنایی با این مواد همراه ما باشید.

لکه بری طبیعی لباس

لکه-بری-طبیعی-لباس-01ما در این قسمت بهترین مواد پاک کننده و لکه بر طبیعی را معرفی می‌کنیم تا با استفاده از این مواد بتوانید به صورت بسیار مؤثر لکه‌های لباس‌های خود را پاک کنید. استفاده از این مواد بسیار ساده و آسان است. این مواد لکه بر طبیعی عبارتند از:

لکه بری طبیعی با استفاده از لیمو و سرکه: ترکیب سرکه و آب لیمو می‌تواند به مانند یک لکه بر بسیار قوی و مؤثر عمل کند. قدرت این ترکیب به حدی زیاد است که حتی می‌تواند لکه‌های روی لباس سفید که از سخت‌ترین لکه‌هاست را از بین ببرد. ترکیب این ماده لکه بر طبیعی باید به صورت مساوی باشد. یعنی برای پاک کردن لکه‌های روی لباس اگر می‌خواهید از این ترکیب قوی استفاده کنید باید این دو ماده را به مقدار مساوی بردارید و با هم ترکیب کنید و با استفاده از این محلول لباس‌های خود را شستشو دهید.

لکه بری طبیعی با استفاده از آسپرین: آسپرین یکی از بهترین مواد لکه بر طبیعی است که می‌توان با آن لکه‌های لباس را از بین برد. آسپرین بهترین ماده برای از بین بردن لکه‌های لباس‌های سفید است. در واقع یکی از بهترین و موثرترین راه‌های از بین بردن لکه‌های لباس خصوصاً لکه‌های غذا و آب میوه‌ها آسپرین است. آسپرین به قدری پاک کننده لکه قوی است که حتی با پاک کردن لکه‌های لباس سفید آن‌ها را مثل حالت اولیه خود و روشن می‌کند.

شیوه لکه بری طبیعی با آسپرین به این صورت است که ابتدا باید تشتی را پر از آب کنید و سپس 6 عدد آسپرین را خرد کرده و داخل آب بریزید. سپس باید آسپرین و آب را کاملاً و خوب با هم مخلوط کنید تا یک محلول یکنواخت به دست آید. وقتی که این دو ماده را خوب با هم ترکیب کردید لباس‌های لکه دار خود را داخل تشت حاوی محلول بریزید. اجازه دهید لباس‌ها به مدت 30 دقیقه در این محلول خوب خیس بخورند. پس از این مدت می‌توانید لباس‌ها را با مواد شوینده معمولی شستشو دهید.

لکه بری طبیعی با استفاده از جوش شیرین: از دیگر راه‌های از بین بردن لکه‌های لباس استفاده از جوش شیرین است. در واقع جوش شیرین برای لکه بری طبیعی لباس‌ها یکی از بهترین و تاثیرگذارترین پاک کننده‌ها می‌باشد. البته این لکه بر طبیعی کاربردهای دیگری نیز دارد. در شیوه لکه بری طبیعی لباس با جوش شیرین به این صورت است که شما باید یک لیوان جوش شیرین را در 4 لیتر آب حل نمایید. پس از اینکه خوب این دو ماده را با هم ترکیب کردید می‌توانید لباس‌های خود را در این محلول بگذارید و اجازه دهید تا مدتی در این محلول خیس بخورد. پس از خیس خوردن می‌توانید لباس‌ها را شستشو دهید.

لکه بری طبیعی لباس با استفاده از آب لیمو: از دیگر مواد لکه بر طبیعی که در پاک کردن لکه‌ها جادویی عمل می‌کند آب لیمو می‌باشد. حال شیوه لکه بری طبیعی لباس با استفاده از آب لیمو به این صورت است که شما در ابتدا باید ظرفی را تهیه کنید که از آن استفاده‌ای نمی‌کنید. سپس باید این ظرف را پر از آب کنید. در مرحله بعد باید چند برش لیموترش تازه تهیه کنید و این لیموترش‌ها داخل ظرف حاوی آب بیاندازید.

سپس باید ظرف حاوی آب و لیموترش تازه را روی شعله بگذارید تا به جوش آید. پس از به جوش آمدن شعله گاز را خاموش کنید و سپس لباس‌های لکه دار خود را داخل این آب بیاندازید تا خوب خیس بخورد. پس از اینکه لباس‌های شما به مدت یک الی دو ساعت در این آب خیس خورد باید آب را تعویض کنید و این بار یک چهارم پیمانه مایع ظرفشویی به آب گرم اضافه کنید.

سپس لباس‌های خود را به مدت نیم ساعت داخل این محلول قرار دهید تا خیس بخورد. سپس می‌توانید طبق روال عادی لباس خود را بشویید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
‫5/5 ‫(1 نظر)