حتما برای پاک کردن لکه های لباس از وایتکس (سفیدکننده) استفاده کردین. در ظاهر، کار با این شوینده راحته ولی مطمئنا کار ساده ای نیست. استفاده از شوینده های قوی مانند وایتکس سبب رنگ پریدگی سطح لباس میشه. گاهی اوقات هم به اشتباه وایتکس روی لباس ریخته و رنگش رو میبره. حالا این سوال مطرح میشه که آیا میشه لکه وایتکس رو پاک کرد؟

مهم ترین دلیلی که باعث میشه به سراغ وایتکس و سایر شوینده های قوی بریم، قدرت اونها در حذف لکه هاست؛ اما مشکل از اون جایی شروع میشه که خود این شوینده‌ها می تونن بر روی لباس‌ها به خصوص لباس‌های رنگی لکه ایجاد کنن. اگه میخواین بدونین که آیا  لکه وایتکس رو می تونین از بین ببرین، باید صادقانه بگم که خیر! اما می‌تونین اثر اون رو کاهش بدین. در ادامه به چند روش برای از بین بردن لکه وایتکس از روی لباس اشاره می کنم .

«از بین بردن لکه وایتکس از روی لباس»

۱- به محض این که لباس با سفیدکننده تماس پیدا کرد اون رو با آب سرد آبکشی کنین تا وایتکس اضافی روی اون شسته بشه و بزارین مدتی آب روی لباس باقی بمونه.

۲- مقداری جوش شیرین رو با آب مخلوط کنین، خمیری از جوش شیرین بدست میاد که اگه روی لکه بزنین باعث کاهش اثر وایتکس میشه.

۳- اگه لباس شما تیره (مشکی) ست بهتره مقداری الکل ایزوپروپیل رو با پنبه بر روی لکه وایتکس بکشین، چون الکل کمک می‌کنه که رنگ به پارچه برگرده.

۴- اگه لکه بزرگ باشه و رنگ لباس هم  زیاد تیره نباشه، بهتره روش رنگرزی رو امتحان کنین. برای انجام این کار می‌تونین به متخصص رنگرزی پارچه و لباس مراجعه کنین و یا خودتون رنگ مخصوص رنگرزی پارچه رو تهیه کنین و مطابق دستور نوشته شده روی اون عمل کنین. توجه کنین که این روش برای لباس‌های با الیاف مصنوعی نتیجه مناسبی نداره.

حالا یک سوال مطرح میشه که چکار کنیم که مانع ایجاد لکه وایتکس روی لباس بشیم؟

پاک کردن لکه وایتکس و سفیدکننده کار ساده‌ای نیست و بهترین روش، پیشگیری از وقوع این اتفاقه. مانند موارد زیر:

۱- قبل از استفاده از وایتکس روی هر نوع لباس، برچسب مراقبت لباس رو مطالعه کنین و مطمئن بشین که لباس مورد نظر شما Bleach-Safe است.

۲- هرگز وایتکس رو مستقیما روی لباس نریزین، این ماده قبل از استفاده باید بر اساس دستورالعمل نوشته شده روی اون با آب رقیق و سپس استفاده بشه.

۳- هرگز لباس‌های رنگی رو با وایتکس نشویین. در این مورد تنها از سفیدکننده‌های اکسیژنه استفاده کنین که خاصیت رنگ‌بری ندارن.

۴- هنگام کار با سفیدکننده، لباس‌های کهنه بپوشین تا نگران پاشیدن اون روی لباس‌ها و لک شدن لباس تون نباشین. استفاده از دستکش پلاستیکی و ماسک رو نیز فراموش نکنین.

بهترین خرید از فروشگاه اینترنتی کیان تن پوش (لباس‌زیر مردانه، شورت مردانه، زیرپوش مردانه، …) را تجربه کنید.

www.kiantp.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
‫0/5 ‫(0 نظر)