لکه‌ های بعد از شستشو

موضوع این مقاله ما به لکه‌ های بعد از شستشو اختصاص یافته است. در واقع یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که می‌توان گفت تقریباً همه خانم‌ها پس از شستشوی لباس‌ها با آن مواجه می‌شوند دیدن لکه‌های سفیدی است که حین پهن کردن لباس‌ها روی بند رخت مشاهده می‌کنند. این لباس‌ها معمولاً به شکل رگه‌هایی سفید رنگ یا به صورت خال روی لباس‌های تیره و روشن و رنگی ظاهر می‌شود و دلایل مختلفی نیز دارد.

از این رو یکی از شایع‌ترین سوالاتی که به ذهن هر شخصی خطور کند این باشد که علت به وجود آمدن لکه‌ های بعد از شستشو چیست؟ از این رو اگر می‌خواهید دلیل این مشکل را متوجه شوید و همچنین می‌خواهید راه حل خلاص شدن از این لکه‌ ها را متوجه شوید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

به وجود آمدن لکه‌های سفید بعد از شستشو

لکه های بعد از شستشو و تأثیرات مخرب سختی آبهمان طور که اشاره نمودیم یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که اغلب خانم‌ها با آن مواجه می‌شوند دیدن لکه‌های سفید روی لباس‌ها بعد از شستشو می‌باشد. لکه‌هایی که به صورت رگه‌ها یا خال یا نقاط ریز روی لباس‌های تیره و روشن و رنگی مثل لباس‌های آبی و سبز باقی می‌مانند. همه افراد دوست دارند که لباس‌هایی که می‌شویند کاملاً تمیز باشند ولی برخی دلایل سبب می‌شود که لکه‌های سفیدی روی لباس‌ها ظاهر شود.

در واقع به وجود آمدن لکه‌ های بعد از شستشو خصوصاً به وجود آمدن لکه‌های سفید روی لباس‌ها دلایل مختلفی دارد و از این رو راه حل رفع این مشکل نیز مختلف می‌باشد. لذا در ادامه برخی از دلایل به وجود آمدن این لکه‌ ها و همچنین کارهایی که باید انجام داد تا این مشکل حل شود را توضیح می‌دهیم.

دلایل به وجود آمدن لکه‌های سفید بعد از شستشو چیست؟

لکه های بعد از شستشو و تأثیرات مخرب سختی آبدر واقع به وجود آمدن لکه‌ های بعد از شستشو یکی از معضلاتی است که خانم‌ها بعد از شستشوی لباس با آن مواجه می‌شوند و دیدن آن برای خانم‌ها بسیار ناراحت کننده است. چرا که خانم‌ها برای از بین بردن این لکه‌ها مجبور هستند که لباس‌ها را دوباره بشویند و این کار باعث زحمت دوباره و همچنین هدر رفتن وقت آن‌ها می‌شود.

در واقع چندین دلیل باعث به وجود آمدن لکه‌ های بعد از شستشو می‌شود که از جمله دلایل به وجود آمدن لکه‌ های بعد از شستشو عبارتند از:

حل نشدن کامل ماده شوینده، استفاده کردن از ماده شوینده به مقدار زیاد، استفاده کردن از ماده نرم کننده به مقدار زیاد، گرفتگی یا مسدود شدن یا خرابی یا آسیب دیدن پمپ آب، شستن حجم بالایی از لباس‌ها در یک بار شستشو، کثیف بودن ماشین لباسشویی، سختی آب، سرد بودن بش از اندازه آب، وجود داشتن دستمال کاغذی بین لباس‌ها، واکنش نشان دادن برخی از لباس‌ها به مواد شوینده

که ما در این مطلب به وجود آمدن لکه‌ های بعد از شستشو به دلیل سختی آب را توضیح می‌دهیم. در واقع همان طور که اشاره نمودیم سختی آب یکی از دلایل به وجود آمدن لکه‌های سفید بر روس لباس‌ها بعد از شستشو است که دلیل این امر هم این است که آب سخت با مواد شوینده واکنش نشان می‌دهد و این فرآیند هم سبب به وجود آمدن رسوب املاح آب روی لباس‌ها می‌شود. برای این که با راه حل مشکل رفع کردن لکه‌ های بعد از شستشو که به دلیل سختی آب به وجود می‌آید آشنا شوید می‌توانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

از بین بردن لکه‌ های سفید بعد از شستشو بر اثر سختی آب

لکه های بعد از شستشو و تأثیرات مخرب سختی آببسیاری از افراد وقتی که لباس‌های خود را می‌شویند مشاهده که می‌کنند که رنگ لباس‌های آن‌ها تغییر کرده است و لکه لکه شده است و با لکه‌ های بعد از شستشو مواجه می‌شوند. همچنین بعد از شستن آن‌ها وقتی آن‌ها را می‌پوشند احساس می‌کنند که جنس لباسشان خشن یا به عبارتی سخت و آهارای شده است. و یا در برخی مواقع وقتی لباس‌های خود را می‌شویند اثراتی از پودر یا ماده شوینده روی لباس‌های آن‌ها باقی مانده است.

در چنین مواقعی اگر با این مشکلات رو به رو شوید باید بدانید که مشکل از آبی است که برای شستشو استفاده می‌کنید. همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم یکی از دلایل به وجود آمدن لکه‌ های بعد از شستشو روی لباس‌ها، سختی آب است. در واقع سختی آب یعنی مقدار املاح و مواد معدنی آب زیاد می‌باشد. لذا اگر از آبی استفاده می‌کنید که سختی آن زیاد است یعنی مقدار مواد و املاح آن زیاد باشد سبب به وجود آمدن این چنین مشکلات می‌شود.

در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید لکه‌ های بعد از شستشو که به دلیل سختی آب به وجود می‌آید را از بین ببرید. با ما همراه باشید.

چگونه می‌توانیم لکه‌ های بعد از شستشو را به دلیل داشتن آب سخت از بین ببریم؟

لکه های بعد از شستشو و تأثیرات مخرب سختی آبهمان طور که اشاره نمودیم آب سخت سبب به وجود آمدن لکه‌ های بعد از شستشو می‌شود. از این رو در ابتدا توضیح می‌دهیم که اصلاً آب سخت چیست؟ در واقع آب سخت آبی است که درصد کلسیم و منیزیم در آن بالا می‌باشد. در نتیجه می‌توان گفت که هر چه درصد وجود این عناصر در آب بیشتر باشد درصد سختی آب نیز بیشتر می‌شود.

وجود غلظت بالایی از این عناصر و املاح در آب سبب می‌شود که در هر بار شستشو این عناصر به آب متصل شوند و سبب شود که شستشو به خوبی انجام نشود و سبب به وجود آمدن لکه‌ شود. همچنین علاوه بر لکه دار شدن لباس سبب می‌شود که جنس پارچه لباس خشن و آهاری شود و بافتی سخت به خود بگیرد. همچنین رنگ پارچه لباس نیز تیره‌تر شود.

در واقع آب‌هایی که درصد سختی بالایی دارند به دلیل وجود املاح معدنی زیاد سبب می‌شود که در حین شدن این مواد معدنی روی بافت پارچه قرار بگیرند و این کار سبب گسسته‌تر شدن و ترک برداشتن بافت پارچه شود. این دلیل باعث می‌شود که لباس‌ها و پارچه‌هایی که با این نوع آب شسته می‌شود زودتر پلاسیده شوند و در برخی مواقع سوراخ سوراخ شوند و در کل پاره شود.

حال چگونه می‌توانید این مشکل را رفع کنید. در مواقعی که از آب شهر و لوله کشی استفاده می‌کنید که دارای املاح معدنی زیادی است در این صورت برای حل این مشکل می‌توانید از دستگاه‌های تصفیه آب استفاده نمایید. در صورتی که با مشکلات تیرگی یا سفیدی یا لکه‌ هایی بعد از شستشو برو به رو شدید می‌توانید کیت‌های تست آب که در بازار وجود دارد را تهیه نمایید و با آن میزان سختی آب را مشخص نمایید.

با این دستگاه می‌توانید مقدار و میزان غلظت مواد معدنی موجود در آب را تست و تعیین کنید و با توجه به آن تست، دستگاه تصفیه آب مناسب خود را تهیه نمایید. آب سخت در شستشو برای لباس‌ها مشکلات مختلفی را به وجود می‌آورد که رایج‌ترین آن‌ها لکه‌های سفید روی انواع لباس‌ها است. برای حل این مشکل می‌توان دو راه حل پیشنهاد داد.

راه حل از بین بردن لکه‌ های بعد از شستشو با آب سخت

لکه های بعد از شستشو و تأثیرات مخرب سختی آبهمان طور که اشاره نمودیم آب سخت سبب به وجود آمدن لکه‌های سفید روی لباس‌ها شود. چرا که املاح و مواد معدنی آب سخت با مواد تشکیل مواد شویند واکنش نشان می‌دهد و سبب بر جای ماندن مواد معدنی روی لباس‌ها می‌شوند. اگر با چنین مشکلی رو به رو شدید برای رفع آن بهتر است حتی الامکان از فیلترهای قوی و مناسب استفاده کنید و آنها را در ورودی آب منازل خود نصب کنید. البته برای از بین بردن لکه‌های سفید راه حل‌های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به تشریح آن می‌پردازیم:

یکی از راه حل‌های مناسب برای از بین بردن لکه‌ های بعد از شستشو در چنین شرایطی این است که دوباره لباس لکه دار را با آب داغ یا آبی که دمای آن با جنس لباس مناسب است بشویید. با این تفاوت که از هیچ گونه شوینده و نرم کننده‌ای استفاده نکنید. در این روش می‌توانید به جای این مواد از سرکه استفاده کنید تا لکه‌ها از بین بروند.

دیگر راه حلی که بای از بین بردن لکه‌ های بعد از شستشو در چنین شرایطی می‌توانید انجام دهید این است که از شوینده مناسب با آب سخت استفاده نمایید. چرا که لباس شستن در آب سخت سبب می‌شود که مواد تشکیل دهنده پودر لباس شویی به جای شستن و تمیز کردن لباس به مواد معدنی آب سخت متصل شود. لذا در چنین مواقعی باید مقدار پودر یا مایع لباسشویی مورد استفاده 30 درصد بیشتر از حالت معمولی باشد. یا شستن لباس باید در دمای بالاتر از حد معمول انجام شود که جفت این راه‌ها به صورت مکرر سبب به وجود آمدن هزینه زیاد می‌شود.

در نتیجه می‌توان گفت که برای اینکه دچار لکه‌ های بعد از شستشو نشوید و در آب سخت لباس‌های شما به خوبی شسته شود بهتر است از مایع شوینده استفاده کنید. چرا که این نوع شوینده‌ها حاوی سورفکتانت هستند و این قابلیت سبب می‌شود که در برابر آب سخت مقاوم باشند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
‫0/5 ‫(0 نظر)