زایا و معایب استفاده از دئودرانت

عرق روی زیرپوش و لباسها تاثیر بدی داره و گاها باعث لکه شدن اونها شده و بعد از مدتی ماندگار شده و دیگه با شستشوی معمولی پاک نمیشه. افرادی که زیاد عرق میکنن معمولا از این موضوع شاکین. بعد از لکه کردن زیرپوش، نوبت بوی تندی هست که به جا میزاره . آیا می دونین بوی عرق افراد می‌تونه نشاندهنده یک نوع بیماری در بدن باشه؟ محققان به این نتیجه رسیدن که نوع بویی زیر بغل، با سیستم مشابهی از میکروب‌ها در داخل روده مرتبطه، که شما رو از ابتلا به برخی بیماری‌ها محافظت و مطلع میکنه.

بویی که بخاطر تعریق ناحیه زیر بغل ایجاد میشه اصولا به دلیل باکتری‌هاییه که اونجا رشد می‌کنه. محققان میگن که نوع بوی زیر بغل و کاری که برای رفع اونها انجام میدیم، با سیستمی از میکروب‌ها در ارتباطه که افراد رو در برابر بیماری‌ها مصون می‌داره یا مستعد به ابتلا به اونها می‌کنه.

جالبه بدونین که مشابه فضایی که در ناحیه زیربغل وجودداره، در قسمت روده نیز هست. در ناحیه زیر بغل  تنوعی از میکروب‌ها زندگی میکن که ما با استفاده از دئودورانت‌ها و ضدتعریق‌ها کار اونها رو مختل میکنیم.

میکروب‌هایی که زیر پوست، در ناحیه زیر بغل، روی پوست و داخل روده‌ها و بزاق دهان وجود دارن، نقش مهمی در محفاظت از ما در برابر سایر میکرواورگانیسم‌ها دارن که متعلق به بدن ما نیستن. این میکروبها برای بدن ضروریه و جلوگیری از دفع اونها مشکلاتی رو برای بدن به وجود میاره.

برخی بر این باور هستن که دئودورانت‌ها و ضدتعریق‌ها ممکنه سرطان‌زا باشه.  سرطان پستان که اغلب در قسمت فوقانی بدن و در نواحی خارجی سینه ایجاد میشه ممکنه با استفاده از دئودورانت‌ها و ضدتعریق‌ها مرتبط باشه. همچنین آلومینیوم که در ضدتعریق‌ها برای متوقف کردن ترشح عرق مورد استفاده قرار می‌گیره ممکنه به دلیل فلزات به کار رفته سرطانزا باشه، چون مثل استروژن عمل می‌کنن .به طور کلی استفاده از دئودرانت‌ها و ضدعرق‌ها ، تعداد میکروب‌ها را در زیر بغل کاهش میده.

«کورینباکتریوم» و «استافیلوکوک» از شایع‌ترین میکروب‌های ناحیه زیر بغله. تحقیقات نشون میده کسانی که از محصولات بهداشتی در این ناحیه استفاده نمی‌کنن، تعداد «کورینباکتریوم»ها شون بیشتره. برعکس کسانی که از محصولات ضدتعریق استفاده کردن «استافیلوکوک» بیشتری در زیر بغل خود داشتن. این میکروب برای سیستم بدن انسان هم خوب است و هم بد و این حالت  بستگی داره که چگونه توسط میکروب‌های دیگه متعادل بشه.

از طرف دیگه، «کورینباکتریوم» بیشتر نقش حفاظتی از بدن را ایفا می‌کنه. افرادی که از ضدتعریق‌ها استفاده می‌کنن تنوع بیشتری از میکروب‌ها دارن اما تعداد اونها کم‌تره. در حالی که تنوع میکروب‌ها در حفظ سلامت میکروبی بدن مؤثر هست.

بهترین خرید از فروشگاه اینترنتی کیان تن پوش (لباس‌زیر مردانه، شورت مردانه، زیرپوش مردانه، …) را تجربه کنید.

www.kiantp.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
‫0/5 ‫(0 نظر)