مزایا و معایب دئودورانت

 

 

دئودورانت چیست؟

مام و اسپری کردن زیر بغل

مقاله‌ای که پیش رو دارید اختصاص دارد به دئودورانت، مزایا و معایب دئودورانت، مواد تشکیل دهنده دئودورانت، تفاوت آن با عطر و چند مورد دیگر که به ترتیب به آن پرداخته خواهد شد. قبل از هر چیز به معرفی این ماده که شاید نام آن بارها به گوشتان خورده باشد می‌پردازیم تا هر چه بیشتر با مزایا و معایب دئودورانت آشنا شوید.

 

مواد بهداشتی زیادی برای از بین بردن عرق بدن وجود دارد که یکی از بهترین مواد برای خلاص شدن از بوی بدن عرق دئودورانت می‌باشد. مزایا و معایب دئودورانت بستگی به واکنش بدن شما به آن دارد. هر چند هر ماده‌ای می‌تواند در کنار ویژگی‌های خوبی که دارد اندکی نقص هم داشته باشد.

در مورد دئودورانت به عنوان یک ضد تعریق که بوی نامطبوع بدن شما را می‌گیرد، این عیب‌ها بسیار ناچیز است.

اکثر افراد خصوصاً خانم‌ها و آقایانی که دارای بافت چربی بیشتری هستند در ناحیه زیر بغل و دیگر نواحی بدن خود احساس عرق شدیدی می‌کنند که بوی آن بسیار برایشان و اطرافیان ناخوشایند است. در نتیجه به دنبال راه حلی خوب و کارساز می‌گردند تا این مشکل را حل کنند.

در این محتوا شما با مزایا و معایب دئودورانت آشنا خواهید شد تا با سنجیدن ویژگی‌ها و نقوص آن بهترین برند این ماده با کیفیت را انتخاب نمایید. همچنان همراه ما باشید تا در ادامه به چگونگی تهیه این خلاص کننده بوی بدن بدن بپردازیم.

مکانیسم دئودورانت چگونه است؟

 

مام و اسپری کردن زیر بغلهمان طور که واقف هستید عاملی که باعث بوی نامطبوع در جوارح بدن می‌شود، از غدد بدن نیست بلکه عامل اصلی آن تجمع باکتری‌ها در نواحی مختلف بدن است. تولیدکنندگان و پژوهشگران مواد بهداشتی و آرایشی برای مبارزه با این مشکل که خواه ناخواه بروز داده می‌شود، دست به تولید موادی با ترکیبات عالی زده‌اند که یکی از این تولیدات مؤثر دئودورانت می‌باشد.

مزایا و معایب دئودورانت مورد بررسی و آزمایشات دقیقی قرار می‌گیرد و همین بزرگترین دلیل برای فروش فوق العاده این محصول است.

دئودورانت نسبت به دیگر وسایل آرایشی بهداشتی که در جهان شناخته شده هستند، به دلیل خوشبو کردن بدن، از بین بردن عرق به مدت طولانی و فاقد عوارض بودن از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

عطرهای مختلف موجب تحریک کردن پوست بدن می‌شود اما دئودورانت این حساسیت را ایجاد نخواهد کرد و با اکثر پوست‌ها خصوصاً پوست‌های حساس سازگاری دارد. در اکثر کشورهای اروپایی این ماده خوشبو و خنک کننده را بر انواع اسپری‌ها ترجیح می‌دهند.

خوشبختانه در سال‌های اخیر نیز در کشور ایران با توجه به تحقیق درباره مزایا و معایب دئودورانت نسبت به دیگر مواد آرایشی بهداشتی، استقبال بی نظیری از آن به عمل آمده است.

اگر بخواهیم به طور خلاصه به مکانیسم دئودورانت و البته ترکیبات مؤثر آن اشاره کنیم موارد زیر را بیان می‌کنیم:

  • به حداقل رساندن ترشحات عرق
  • عمل کردن مانند یک ماسک و پوشاندن بدن از بوی بد
  • معطر بودن به دلیل استفاده از اسانس خوشبو کننده و طبیعی
  • نابودی کامل میکروب‌ها و باکتری‌ها در بدن
  • تحریک نکردن پوست
  • کاهش بوی زیر بغل
  • آنتی بیوتیک قوی

پوشانندگی بالای بوی عرق توسط دئودورانت و ترکیبات آن

مام و اسپری کردن زیر بغلگفتن از مزایا و معایب دئودورانت و انتخاب این ماده خوشبو کننده بدن، خصوصاً نواحی زیر بغل که تجمع میکروب‌ها در آن ناحیه بیشتر است، قطعاً کمک شایانی به انتخاب شما برای تهیه این محصول از شرکت‌های معتبر خواهد کرد.

مسلماً بوی بدن زیر بغل برای هیچ فردی خوشایند نیست. با توجه به اینکه میزان ترشح عرق برای افراد مختلف متفاوت است، مراکز تولید کننده و عرضه کننده این محصول سعی بر این داشته‌اند تا با در نظر گرفتن مزایا و معایب دئودورانت با به کارگیری موادی که موجب پوشانندگی بالای بوی عرق توسط دئودورانت شود، رضایت تمامی مشتریان خود را جلب نمایند.

مزایا و معایب دئودورانت بر اکثر افرادی که آن را می‌شناسند، شناخته شده است. با مروری کوتاه بر بروشور مربوط به این ماده می‌توان متوجه شد که مهمترین ترکیبات دئودورانت گیاهان طبیعی و معطر می‌باشد و همین امر باعث حذف بوی بدن ناشی از جمع شدن انواع باکتری‌ها در نواحی مختلف بدن خواهد شد.

پوشانندگی بالای بوی عرق توسط دئودورانت که همچون ماسک عمل می‌کند به دلیل ترکیبات بسیار زیادی است که همگی تأثیر مثبتی بر خوشبو کردن بدن دارند. از جمله ترکیباتی که در فرمولاسیون آن گنجانده شده تا شما با مزایا و معایب دئودورانت بیشتر آشنا شوید عبارتند از:

  • آلومینیوم
  • سدیم و پتاسیم
  • بی کربنات
  • جوش شیرین
  • عصاره درخت چای
  • روغن‌های طبیعی

مزایا و معایب دئودورانت و انواع آن‌ها

مام و اسپری کردن زیر بغلمانند هر محصول دیگری، دئودورانت نیز دارای انواع مختلفی می‌باشد که با ایجاد بوی خوش و معطر، با هر سلیقه‌ای سازگار است. هر شخصی با توجه به سازگاری بدن خود، واکنش نسبت به نوع دئودورانت و شناخت مزایا و معایب دئودورانت انتخاب درست را انجام می‌دهد تا با کمترین عوار روبرو شود.

و اما مصرف این ماده با در نظر گرفتن مزایا و معایب دئودورانت شامل موارد زیر می‌باشد:

  • دئودورانت های صابونی که حالت خشک دارند و بعد از استفاده آن، در نواحی استفاده شده احساس خیسی نخواهید کرد. این نوع دئودورانت ها دارای رنگی شفاف و سفید هستند.
  • دئودورانت های ژله‌ای دارای غلظت بیشتری نسبت به دیگر دئودورانت ها است و در محل تمیز قبل از تعریق مالیده می‌شود.
  • دئودورانت غلتکی یا رولی دارای توپی در ناحیه بالا خود است که در زیر بغل چرخانده می‌شود و آن قسمت را تحت پوشش قرار می‌دهد.
  • دئودورانت کرمی را به کمک انگشتان به آرامی بر ناحیه عرق کننده می‌زنند. در مورد مزایا و معایب دئودورانت در این مورد می‌توان به بخش اعظم مزایای آن اشاره کرد که معایب آن بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی است.
  • دئودورانت پودری همان طور که از نام آن پیداست، به صورت پودر بر موضع یا در واقع زیر بغل پاشیده می‌شود.
  • دئودورانت اسپری داخل قوطی‌های بلند تهیه شده است و در موضع اسپری می‌شود و انواع آن به وفور در فروشگاه‌ها موجود است.
  • علاوه بر موارد ذکر شده که شما توجه ویژه به مزایا و معایب دئودورانت آن دارید، دئودورانت های طبیعی نیز وجود دارد که بنا به سلیقه افراد و واکنش بدن آن‌ها تولید می‌شود. این مواد دئودورانت هایی هستند که از سنگ‌های معدنی تهیه می‌شوند و برای کنترل خیسی و عرق بدن روانه بازار جهانی می‌شوند.

مزایا و معایب دئودورانت در چیست؟

  • تولیدکنندگان مواد آرایشی و بهداشتی در تلاش هستند تا به بهترین شکل ممکن انواع محصولاتی را تولید و روانه بازار کنند که علاوه بر کارایی بالا از مزایای بیشتر و معایب کمتری برخوردار باشند که این امر مهم را در مورد مزایا و معایب دئودورانت نیز در نظر داشته‌اند.
  • یکی از این محصولات آن چیزی است که در این مقاله به آن پرداخته شد. دئودورانت به عنوان محصولی که موجب خوشبو شدن بدن می‌شود توسط ترکیبات تأثیر گذاری که دارد از عرق بدن به ویژه زیر بغل جلوگیری به عمل می‌آورد.
  • مزایا و معایب دئودورانت این ضد تعریق و ضد بوی قوی که موجب مسدود شدن منافذ مربوط به عرق در بدن می‌شود در زیر بیان می‌شود تا شما با مقایسه آن با محصولات مشابه، بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • آن چه که بیشتر از همه جزء مزایای دئودورانت به شمار می‌آید مواد ضد باکتری است که در آن به کار برده شده است. مهم‌ترین آن‌ها در مکانیسم دئودورانت ذکر شده است.
  • وجود آلومینیوم و ماده خوشبو کننده طبیعی در این محصول موجب واکنش آن با عرق و در نتیجه پیروزی آن شده است.
  • ایجاد پلاگین به کمک دئودورانت در قسمت‌هایی که عرق می‌کند موجب کاهش رطوبت می‌شود. همین امر باعث جلوگیری از رشد باکتری می‌شود و در نهایت شما با بوی ناخوشایند عرق مواجه نخواهید شد و ساعات بسیاری را می‌توانید در آب و هوای مختلف سپری نمایید و با خیال راحت به مزایا و معایب دئودورانت تمرکز کرده و از انتخاب خود مطمئن شوید
  • در نظر گرفتن مزایا و معایب دئودورانت بر انتخاب و خرید شما از این محصول تأثیر گذار است. اگر بخواهیم بر معایب آن بپردازیم می‌توانیم بر این نکته دامن بزنیم که اغلب در مورد مزایا و معایب دئودورانت اینگونه شایع شده است که مشکلات پستان را به همراه دارد.
  • این نگرانی را کاملاً کنار بگذارید زیرا بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط پژوهشگران و متخصصان این ادعا به هیچ وجه پایه علمی ندارد و هیچ یک از مؤسسات و مراکز ملی و جهانی سرطان استفاده از دئودورانت را عامل سرطان قلمداد نکرده‌اند و کاملاً آن را رد نموده‌اند.
  • آن چه که قابل اهمیت است استفاده به اندازه این محصول یا هر محصول دیگری که با بدن در ارتباط است، می‌باشد. افراط در هر زمینه‌ای مشکل ساز است. اما اگر به میزان مناسب استفاده شود نه تنها مشکل ساز نیست، بلکه به مرور زمان عوامل ناخوشایند را از بین خواهد برد.

مقایسه دئودورانت و عطر

  • دئودورانت هایی که در بازار و فروشگاه‌های آنلاین به چشم می‌خورند دارای تنوع و رایحه‌های مختلفی می‌باشند. این محصولات به دلیل قیمت بسیار مناسبی که دارند بسیار پر طرفدارتر از عطرها با قیمت‌های بسیار بالا هستند.
  • دئودورانت به دلیل وجود ترکیبات و عصاره‌های طبیعی که در آن گنجانده شده است از معایب بسیار ناچیزی برخوردار است امام عطرها به دلیل ترکیبات با غلظت بسیار بالا و الکل بی اندازه احتمال حساسیت و خطر و آلرژی بیشتری را به همراه خواهد داشت.
  • دئودورانت موجب می‌شود هم بدن شما و هم لباس شما بوی مطلوبی دهد و بر عکس عطرها که بوی تندی دارند، تند نبودن و ملایمت آن موجب حساسیت شما یا دیگران نخواهد شد. به دلیل روغن‌های معطری که در ترکیبات دئودورانت وجود دارد، بعد از اسپری پوشش دهی مناسبی برای بوی عرق ایجاد می‌کنند و همین دلیل خوبی برای مقایسه مزایا و معایب دئودورانت و عطر می‌باشد.
  • استفاده مستقیم دئودورانت بر روی بدن باعث ماندگاری بیشتر آن و تأثیر بسزای آن در مورد عرق زیر بغل، گردن، پشت گوش و … خواهد شد و در دراز مدت ایجاد هیچ گونه حساسیتی نمی‌کند.
  • اما عطرها در دراز مدت آلرژی‌های متفاوتی را به وجود می‌آورد و ممکن است ایجاد قرمزی، تاول زدن، آبریزش بینی، سرفه ایجاد لک و … نماید
  • به طور کلی مزایا و معایب دئودورانت در مقایسه با دیگر اسپری یا عطرهای رایج قابل تأمل تر است. هر ماده خوش بویی که دارای بوی تند یا بسیار معطری باشد دلیل بر برتری آن نیست.

هدف این مقاله پرداختن به مزایا و معایب دئودورانت بود و در واقع بر این مهم تأکید داشت که به دنبال محصولاتی باید بود که با سلامت انسان سازگاری بیشتری داشته باشد و در کنار مزایا و ویژگی‌های بالایی که دارد از حداقل معایب برخوردار باشد که دئودورانت از این ویژگی مستثنی نیست و همین دلیل بر انتخاب بی شمار این محصول می‌باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
‫0/5 ‫(0 نظر)