تعریق زیاد

موضوع این مقاله ما به مواد لکه بر اختصاص یافته است. از بین بردن لکه‌های لباس خصوصاً لکه‌های عرق از روی لباس‌ها و لباس زیر به یکی از دغدغه‌های امروز در زندگی روزمره تبدیل شده است. امروزه لکه‌هایی که بر روی لباس‌ها و لباس زیرها خصوصاً لباس‌های رنگ روشن و سفید به جای می‌ماند سبب می‌شود که لباس‌ها زشت شوند و مردم مجبور شوند که این لباس‌ها را کنار بگذارند.

در واقع لباس‌ها و لباس‌های زیر سفید و رنگ روشن از دسته لباس‌ها و رنگ‌هایی هستند که به سادگی لکه دار می‌شوند. لکه‌های عرق که معمولاً زرد رنگ یا سفید هستند سبب لکه دار شدن لباس‌ها و لباس‌های زیر مخصوصاً در ناحیه زیر بغل لباس می‌شود. همین مساله یعنی لکه دار شدن لباس‌ها بر اثر عرق و پاک کردن آن برای افراد به معضل تبدیل شده است.

از این رو افراد امروزه به دنبال مواد لکه بر برای از بین بردن این لکه‌ها هستند. از این رو اگر از بین بردن لکه‌های عرق برای شما نیز دغدغه می‌باشد و شما به دنبال مواد لکه بر برای از بین این لکه‌ها هستید می‌توانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چگونه می‌توان با مواد لکه بر لکه‌های عرق لباس یا لباس زیر را از بین برد؟

حقایقی درباره تعریق بیش از حدهمان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم لکه‌های لباس خصوصاً لکه‌هایی که بر اثر روی لباس‌ها به وجود می‌آیند برای افراد به یک معضل تبدیل شده است و از این رو افراد به دنبال مواد لکه بری هستند تا بتوانند این لکه‌ها را از روی لباس‌های خود پاک کنند تا مجبور نباشند زود به زود لباس‌های خود را دور بیاندازند. لذا لازم به ذکر است که بدانید روش‌های پاک کردن لکه‌ها با مواد لکه بر بر حسب نوع و شدت لکه متفاوت است.

همچنین علاوه بر شدت لکه، روش‌های پاک کردن لکه بر اساس موارد دیگری همچون جنس و حتی رنگ پارچه نیز متفاوت می‌باشد. از این رو لازم است که برای از بین بردن و پاک کردن لکه‌ها از روی همه لباس‌ها از یک روش لکه بری یا یک مواد لکه بر استفاده نشود.

چرا که لباس‌ها از جنس‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و از این رو روشی که برای از بین بردن و پاک کردن لکه‌های لباس‌های رنگی استفاده می‌شود و مناسب است امکان دارد برای لباس‌های سفید مناسب نباشد. در نتیجه باید برای هر لباسی روشی خاص همان لباس را برای از بین بردن لکه‌ها استفاده کرد.

این مساله سبب می‌شود که اولین سوالی که به ذهن هر شخصی خطور کند آن باشد چگونه می‌توان لکه‌های عرق را از روی لباس‌ها پاک کرد؟ برای پاسخ این سؤال در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه لکه‌های عرق را از روی لباس پاک کنیم؟

حقایقی درباره تعریق بیش از حدهمان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم لکه‌های عرق بر جای مانده روی لباس‌ها به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شد است. این لکه‌ها باعث آزار مردم می‌شوند و همچنین از خود بوی ناخوشایندی بر جای می‌گذارند و سبب خراب شدن لباس‌ها و لباس‌های زیر می‌شوند. این مساله سبب می‌شود که اغلب افراد از دست این لباس‌ها خسته شده و آن‌ها را دور بیاندازند.

ما در این مطلب می‌خواهیم توضیح دهیم که این کار درستی نمی‌باشد و می‌توان این لکه‌ها را با مواد لکه بر و محلول‌هایی از بین برد. لذا برای اینکه بتوانید در منزل لکه‌های عرق را به سادگی از روی لباس‌های خود پاک کنید برخی از محلول‌های خانگی و مواد لکه بر را معرفی می‌نماییم. از این رو اگر می‌خواهید با روش‌های ازبین بردن لکه‌های عرق از روی لباس با مواد لکه بر آشنا شوید می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی روش‌هایی برای از بین بردن لکه‌های عرق لباس‌ها با استفاده از مواد لکه بر

حقایقی درباره تعریق بیش از حدهمان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم در این قسمت برای از بین بردن لکه‌های عرق لباس‌ها محلول‌های خانگی و مواد لکه بری را معرفی می‌کنیم که اصلاً نیازی به اقدامات شدید و سخت ندارند و بسیار روش‌های ساده و موثری هستند. با استفاده از این روش‌ها هم از شر لکه‌های عرق خلاص می‌شوید و هم از بوی نامطبوع و بد لباس‌ها راحت می‌شوید و بعد از آن با خیال راحت می‌توانید لباس‌های خود را دوباره و تا زمانی که دلتان می‌خواهد استفاده کنید. از جمله این مواد لکه بر و محلول‌ها عبارتند از:

استفاده از سرکه: یکی از راحت‌ترین و آسان‌ترین مواد لکه بر سرکه است. در واقع استفاده از این ماده سبب حذف هر دو مورد لکه و بوی عرق می‌شود. سرکه ماده‌ای است که تقریباً در همه خانه‌ها موجود می‌باشد و شما با استفاده از مقدار کمی این ماده می‌توانید به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان از شر لکه‌ها و بوی عرق لباس‌های خود خلاص شوید. طریق شستن و پاک کردن لکه‌های عرق لباس با استفاده از سرکه هم به این صورت است که یک لیوان سرکه را برداشته و لباس لکه دار را روی یک ظرف پلاستیکی بگذارید و لیوان سرکه را بر روی لکه لباس بریزید. پس از این کار اجازه دهید که لباس به مدت 15 دقیقه خیس بخورد. پس از این مدت لباس را با صابون و آب بشویید. توجه داشته باشید که اگر لباس‌هایتان سفید است می‌توانید جلوی آفتاب خشکش کنید.

استفاده از جوش شیرین: جوش شیرین دیگر مواد لکه بر است که می‌توانید از آن استفاده کنید. در واقع جوش شیرین به مانند یک ضد عفونی کننده قوی عمل می‌کند و به راحتی می‌تواند بوی بد لباس‌ها را از بین ببرد. همچنین اگر این ماده را با مقداری مایع سفید کننده یا آب اکسیژنه مخلوط کنید می‌توانید یک ضدعفونی کننده و سفید کننده بسیار عالی و قدرتمند تولید کنید که باعث از بین بردن لکه‌های عرق لباس‌های شما می‌شود. طریقه استفاده و تهیه این محلول نیز بدین صورت است که:

ابتدا 20 گرم جوش شیرین و 250 میلی لیتر آب اکسیژنه به همراه یک مسواک خراب و استفاده شده و صابون برای شستشو تهیه می‌نمایید. سپس دو قاشق غذاخوری یا 20 گرم جوش شیرین را در یک فنجان می‌ریزید. بعد از آن 250 میلی لیتر آب اکسیژنه را به آن اضافه می‌کنید. پس اضافه کردن این دو ماده را کاملاً با هم ترکیب می‌کنید. پس از تهیه این مخلوط، محلول را روی لکه‌های لباس بریزید و با مسواک روی آن بکشید. پس از این مرحله اجازه دهید که لباس به مدت 10 دقیقه با مخلوط بماند تا مخلوط روی لکه اثر نماید. سپس لباس را با صابون و آب بشویید.

استفاده از آب اکسیژنه: یکی از رایج‌ترین و معروف‌ترین مواد لکه بر آب اکسیژنه می‌باشد. البته این مواد لکه بر فقط مخصوص لباس‌های سفید رنگ می‌باشند. چرا که این مواد لکه بر سفید کننده می‌باشد و باعث می‌شود که رنگ لباس‌ها تغییر رنگ دهد. آب اکسیژنه سبب می‌شود که به راحتی لکه لباس شما پاک شود. روش استفاده از این مواد لکه بر نیز به این صورت است که آب اکسیژنه را مستقیماً روی لکه لباس خود بریزید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی لکه بماند. اگر لکه تیره نبود می‌توانید آن را با آب جوش مخلوط کنید.

استفاده از آسپرین: شاید برای شما جای تعجب باشد که آسپرین نوعی مواد لکه بر باشد. در واقع آسپرین علاوه بر اینکه نوعی مسکن برای سردرد است می‌تواند لکه‌های عرق بر جای مانده بر روی لباس‌های سفیدتان را نیز پاک کند. از آنجایی که در ترکیب این ماده اسید سالیسیلیک وجود دارد لذا سبب می‌شود که بدون آسیب رساندن و نفوذ به پارچه، لکه‌های عرق را پاک و لباس شما را سفید نماید. طرز استفاده از این مواد لکه بر به این صورت است که ابتدا 1 عدد آسپرین را به همراه 1 لیوان آب و همچنین مسواک خراب و مواد شستشو را آماده کنید. سپس آسپرین را در لیوان آب حل کرده و محلول تهیه شده را روی لکه لباس بریزید. بعد از ریختن محلول، با مسواک روی لکه بکشید و اجازه دهید لکه به مدت 10 دقیقه در این حالت بماند. سپس لباس را با مواد شستشو بشویید.

استفاده از نمک مخصوص آشپزی: از دیگر مواد لکه بری که در همه خانه‌ها یافت می‌شود و احتمالاً نمی‌دانستید که این ماده به راحتی می‌تواند لکه‌های عرق را پاک کند نمک است. نکته قابل توجه این است که این ماده می‌تواند لکه‌ها را هم از روی لباس‌های سفید و هم رنگی پاک کند. همچنین از مزایای استفاده آن این است که باعث تغییر رنگ لباس‌ها نمی‌شود. طرز استفاده از این ماده هم بسیار آسان است. کافی است 1 قاشق غذاخوری نمک بردارید با هر ماده شوینده‌ای که دارید.

برای این کار ابتدا بهتر است لباس خود را مرطوب کنید تا بهتر نمک را جذب کند. سپس نمک را روی لکه‌ها بریزید و بگذارید که لباس به مدت 12 ساعت خیس بخورد. سپس خوب لباس را چنگ بزنید تا نمک بهتر نفوذ کند. پس از این مرحله لباس را بشویید تا نمک اضافه پاک شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
‫0/5 ‫(0 نظر)