چرا زیرپوش بپوشیم

تقریباً همه ما زیرپوش می پوشیم، اما آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که هدف از پوشیدن زیرپوش چیست و چرا زیرپوش بپوشیم ؟

آیا به دنبال زیرپوش عرق‌گیر هستید؟ می‌خواهید زیرپوشی بپوشید که شما را لاغرتر نشان دهد؟ قصد دارید زیرپوش را زیر لباس ضخیم بپوشید تا از پوست خود محافظت کنید؟ دوست دارید موهای بدن خود را زیر آن پنهان کنید؟ و یا اینکه میخواهید در فصل تابستان خنک‌تر و در زمستان بدن خود را گرم نگه‌دارید؟ هرکس برای پوشیدن زیرپوش دلایل خودش را دارد. اما به طور کلی اصلاً چرا باید زیرپوش بپوشیم؟

چرا زیرپوش بپوشیم؟

 

 

جذب عرق

همه ما عرق می کنیم و پوست بدن ما می تواند بسیار مرطوب شود. شما نمی خواهید خیسی عرق بدنتان از طریق لباس نشان داده شود؟ چقدر ناخوشایندخواهد بود! زیرپوش عرق را جذب می‌کند و لی بهتر است زیرپوش نخی باشد تا حداکثر عرق را جدب کند و این خیسی را به حداقل برساند. زیرپوش به غیر از جذب خوب عرق، به عنوان لایه دوم لباس عمل می کند و باعث می شود عرق شما، لباس شما را لکه دار نکند. در واقع یکی از مهم ترین چرایی های این سوال که چرا زیرپوش بپوشیم این مورد است.

آسایش و راحتی

همه‌ی ما تا حالا سایش درزهای لباس را روی پوست بدن حس کردیم. همچنین خیلی از پارچه ها هستند که به دلیل زبری باعث خارش پوست می شوند. در این شرایط زیرپوش منجی ماست! زیرپوش با ایجاد یک لایه نرم به ما اجازه می دهد تا از پوشیدن هر لباسی با هر جنسی از استایل خودمون لذت ببریم! پاسخ دوم به سوال چرا زیرپوش بپوشیم آسایش و راحتی ما در انتخاب هرنوع لباس با هر جنسی خواهد بود.

ظاهر بهتر

گاهی اوقات بهترین راه برای پنهان کردن برآمدگی‌های بدن چوشیدن یک زیرپوش است. بعضی از زیرپوش‌ها می‌توانند این ناهمواری خجالت‌آور بدن را بپوشانند و بدن را زیر پیراهن ظریف‌تر و صاف‌تر نشان دهند. همچنین باعث می شود بدن زیر لباس نمایان نشود. برای آقایان نپوشیدن زیرپوش باعث دیده شدن موهای سینه می شود که در اغلب اوقات خوشایند نیست و این سومین چرایی سوال چرا زیرپوش بپوشیم خواهد بود.

محافطت از پوست بدن

یک زیرپوش خوب از بدن شما در برابر عفونت های پوستی محافطت می کند. عفونت پوستی در اثر پوشیدن لباس های تنگ یا مرطوب ایجاد می شود. بنابراین یک زیرپوش نخی و عرق گیر باعث می شود که بهداشت پوست بدن بهتر رعایت شود.

جلوگیری از نمایان شدن بدن

صحبت از اتفاق های شرم آور است. تا بحال برایتان پیش آمده که بین دکمه های لباستان در حین نشستن فاصله بیفتد و بدن شما از زیر لباس دیده شود؟ یا درز لباستان پاره شود؟ چقدر خجالت زده می شوید! همه‌ی ما ترجیح می دهیم اگر چنین اتفاقی برایمان بیفتد حداقل زیرپوش پوشیده باشیم.

حفظ بهداشت شخصی

پوشیدن زیرپوش باعث می شود امکان تماس هرگونه آلودگی با پوست کم شود و کمتر دچار حساسیت یا جوش های پوستی بشویم. همچنین بهتر است جنس زیرپوش نخی باشد تا بهتر رطوبت را جذب کند. یکی دیگر از مهمترین پاسخ هایی این چرایی که چرا زیرپوش بپوشیم نیز این مورد است.

چرا زیرپوش بپوشیم و زیرپوش‌ها چند مدل هستند؟

 

 

زیرپوش رکابی

زیرپوش رکابی مخصوصاً برای خنک نگه داشتن شما بسیار مفید است زیرا بدون آستین است. بعلاوه، زیرپوش رکابی به شما آزادی حرکت بیشتری در بازوان خود می دهد، که به شما کمک می کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید. اگر دوست ندارید بندهای زیرپوشتان از زیر لباس مشخص باشد بهتر است لباس ضخیم تری بپوشید.

زیرپوش تنک تاپ

زیرپوش‌های تنک تاپ مدل نسبتاً جدیدی از زیرپوش‌ها هستند که حتی از آنها به عنوان یک پوشش تک در فصول گرم نیز استفاده می‌کنند. به عقیده‌ی بسیاری این مدل زیرپوش بطور کلی در دسته بندی زیرپوش قرار نمی‌گیرد چرا که آنطور که باید جذب رطوبی نداشته و صرفا یک پوشش فانتزی است.

زیرپوش یقه هفت

خرید زیرپوش یقه هفت برای کسانی که یقه پیراهن باز تری دارند و یا دکمه ی پیراهن خودر را باز می گذارند مناسب است. چون در این مدل زیرپوش، در صورت باز شدن یقه پیراهن، زیرپوش دیده نمی شود.

زیرپوش یقه گرد

پرفروش ترین زیرپوش. زیرپوش یقه گرد را وقتی می‌خواهید کراوات بزنید بپوشید، چون خط زیر گردن را به خوبی می پوشاند. خلاصه اگر قصد پوشیدن لباس رسمی یا دکمه دار دارید حتما زیرپوش یقه گرد بپوشید.

زیرپوش آستین دار

در دو مدل آستین کوتاه و آستین بلند تولید می شود. خرید زیرپوش آستین دار برای افرادی که در ناحیه ی زیر بغل خود زیاد عرق می کنند توصیه می شود

زیرپوش گنی

این لباس به منظور حمایت ویژه از کسانی که زیاد روی پایشان هستند، کمر درد آزار دهنده ناشی از پشت فرمان بودن یا خم شدن زیاد طراحی شده است.

 

برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه خرید زیر پوش آنتی باکتریال مراجعه کنید.

 

رنگ زیرپوش

زیر پوش نزدیک به رنگ پوست خود را بپوشید. لازم نیست دقیقاً مطابقت داشته باشد، اما اگر به طور واضح با رنگ پوست شما در تضاد باشد، زیرپوش شما در زیر پیراهن جلوه ی زیبایی ندارد.

زیرپوش خاکستری تیره، قهوه ای یا مشکی با رنگ های تیره پوست ترکیب می شود و برای افراد با پوست تیره مناسب است. اگر رنگ پوست روشن تری دارید، زیرپوش های خاکستری روشن، بژ یا سفید بهترین انتخاب برای شماست.

 

 

چرا زیرپوش بپوشیم و از چه جنسی بپوشیم

از اصول اولیه برای انتخاب لباس زیر پس از سایز مناسب آن، نوع پارچه‌ای است که در زیرپوش بکار رفته است. به دلیل نزدیک بودن لباس زیر و زیرپوش باپوست بدن و تماس مستقیم با آن، نوع پارچه در جلوگیری از بروز حساسیت بسیار حائز اهمیت است. همچنین الیاف بکار رفته در پارچه‌های زیرپوش باید جاذب عرق بوده و از بو گرفتن بدن و لباس ممانعت به عمل‌آورند. پارچه زیرپوش باید نسبتاً نازک و کش دار باشد تا از خودنمایی آن جلوگیری کند. مطمئناً بهترین جنس زیرپوش پنبه است. پنبه علاوه برجذب بالا و نرمی به حفظ دمای طبیعی بدن نیز کمک می‌کند.

 

برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه خرید زیرپوش پنبه ای مراجعه کنید.

 

جنس زیرپوش باید صد درصد نخ باشد تا بتواند رطوبت بیشتری را جذب کند. زیرپوش‌هایی با الیاف مصنوعی نمی‌توانند رطوبت و عرق بدن را به‌طور کافی جذب کردهو درنتیجه امکان ابتلا به ناراحتی‌های پوستی هم در آن‌ها افزایش می‌یابد. همچنین احتمال بروز حساسیت پوستی و واکنش به این نوع زیرپوش‌ها بسیار بالا خواهد بود. ازجمله خواص الیاف پنبه (نخی) خنک بودن در تابستان و گرم بودن در زمستان است. همان‌طور که گفته شد الیاف پنبه‌ای ضد حساسیت بوده و کمترین میزان واکنش‌های پوستی را دارا هستند.

 

 

لازم به ذکر است که معمولاً در لباس‌های زیر علاوه بر الیاف طبیعی از برخی الیاف بازیافتی همچون ویسکوز که ازنظر بسیاری خواص فیزیکی و شیمیایی شبیه الیاف طبیعی همچون پنبه استفاده می‌شود. بنابراین نباید آن‌ها را با پارچه‌های نخی اصل اشتباه گرفت. فناوری نانو در این زمینه نیز پیشرفت‌هایی داشته است که بیشتر محدود به کاهش میزان بوی نامطبوع عرق می‌شود.

خرید زیرپوش پس از اطلاع از اینکه چرا زیرپوش بپوشیم

انتخاب زیرپوش مناسب، با توجه به این موارد روشن می شود.

رنگ: قبل از انتخاب رنگ، باید توجه داشته باشید که چه لباس و چه رنگی را زیر لباس می پوشید. شما باید زیرپوشی را انتخاب کنید که کاملا مطابق با رنگ پیراهن شما باشد. زیرپوش سفید گزینه ای ایده آل برای آقایان است.

 

 

یقه: زیرپوش یقه هفت برای مردانی که می خواهند یقه پیراهن خود را باز کنند گزینه مناسبی است. زیرا یقه لباس زیر دیگر از پایین قابل مشاهده نیست.

جنس: زیرپوشی را انتخاب کنید که بتواند عرق را جذب کند و هوا را به خوبی عبور دهد. زیرپوش معمولی معمولاً این خاصیت را ندارد و فقط مقداری عرق روی بدن را جذب می کند، بنابراین پس از مدتی لکه های عرق روی پیراهن خود خواهید دید. اما زیرپوش با کیفیت مانع از خیس شدن پیراهن شما به دلیل لایه محافظ می شود.

جمع بندی

خب! هدف از پوشیدن زیرپوش چیست؟ و چرا زیرپوش بپوشیم؟ برای محافطت بیشتر از پوست بدن، جذب عرق، رفع آلودگی پوستی، ظاهر بهتر، راحتی بیشتر و….

به نظر شما چرا لباس زیر می پوشیم؟ هدف از پوشیدن زیرپوش چیست؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
‫1/5 ‫(1 نظر)