بهترین پارچه لباس زیر

امروزه هنگام خرید لباس زیر با تنوع زیادی از پارچه ها روبه رو می‌شویم که ممکن است ما را سردرگم کند. شورت پنبه ای، شورت نایلون، شورت ریون، پلی استر و… . اما بهترین پارچه لباس زیر واقعاً کدام است؟ با ما همراه باشید تا باهم متوجه شویم کدام پارچه برای لباس زیر مناسب تر است.

بهترین پارچه لباس زیر و انواع پارچه های لباس زیر

 

لباس زیر پنبه ای

پنبه بسیار سبک و نرم است. وقتی شورت پنبه ای می‌پوشیم احساس سبکی و راحتی داریم. انگار نه انگار که اصلاً شورت پوشیدیم. چرا؟ چون پنبه دارای منافذ کوچکی است که باعث می شود جریان هوا به خوبی از لباس عبور کند. همین تهویه و جریان هوا، باعث می شود افراد وقتی شورت پنبه ای می‌پوشند احساس آرامش کنند. آیا می دانستید بیشترین گزینه ی انتخابی افراد در هنگام خرید لباس زیر، شورت پنبه ای است؟ علاوه بر این، پنبه به دلیل قیمت پایین، پارچه لباس زیر متداول در سراسر جهان است.

 

برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه خرید زیرپوش پنبه ای مراجعه کنید.

 

لباس زیر مودال

مودال یک نوع پارچه از خانواده پارچه ریون است. الیاف مودال را از چوب راش تهیه می‌کنند. این نوع پارچه می تواند تا 50٪ بیشتر از پنبه آب جذب کند و همین باعث محبوبیت این جنس می‌شود. شورت مودال در مقایسه با ریون گرانتر است. نکته ای که در مورد پارچه ی مودال بهتر است بدانید این است که فرایند تولید آن خطرات جدی برای محیط زیست به همراه دارد.

لباس زیر پلی استر

پلی استر خیلی شبیه به الیاف طبیعی است. به آن ابریشم مصنوعی هم می‌گویند. از مزایای شورت پلی استر می‌توان مقاومت بالا و شستشوی راحت را نام برد. ولی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی بهتر است شورت پلی استر که در تماس مستقیم با بدن است نخرید. بنابراین پلی استر چندان نمی‌تواند در لیست بهترین پارچه لباس زیر باشد.

لباس زیر نایلون

این یک نام عمومی برای خانواده پلیمرهای مصنوعی است. پارچه پلیمر دومین پارچه ای است که بیشتر برای شورت‌های مردانه استفاده می‌شود. پلیمر بر پایه اسیدهای آلی و شیمیایی ساخته شده است. کیفیت نایلون باعث می شود شورتی که با این پارچه تولید شده، محکم باشد. اما شورت نایلون قابلیت تنفس ندارد و همین باعث وقتی عرق یا رطوبت ایجاد شد آزاردهنده باشد. همچنین شورت نایلونی در نور آفتاب تغییر رنگ می‌دهد. یک مورد دیگر در مورد شورت نایلونی این است که نسبت به حرارت بالا حساس است و ممکن است وقتی آن را اتو می کشید بسوزد.

لباس زیر ریون

ریون یک نوع الیاف مصنوعی است که از مغز چوب، زغال سنگ، آب، هوا و مواد دیگر تهیه می‌شود. و یکی از معروفترین الیاف های مصنوعی در سراسر جهان است. شورت ریون با وجود ارزان بودن و اینکه حتی لاکچری به نظر می‌رسد ولی مقاومت خوبی ندارد، خصوصاً وقتی در معرض رطوبت و نور قرار می‌گیرد. آب می رود و هنگام اتو زدن هم ممکن است آسیب ببیند.

 

 

لباس زیر پنبه ای یا لباس زیر پلی استر

در اینجا دو پارچه پرفروش برای لباس زیر را با هم مقایسه می‌کنیم. بله! پنبه و پلی استر. مقایسه لباس زیر پنبه ای و پلی استر بیشتر شبیه لباس زیر پارچه ای طبیعی با لباس زیر پارچه ای ساخته شده توسط انسان است.

پنبه پرفروش ترین نوع پارچه برای انواع لباس زیر است. پنبه نخ طبیعی است. بهترین پارچه لباس زیر برای یک روز معمولی. بی شک بهترین پارچه لباس زیر برای عبور جریان هوا، پنبه است. به علاوه، پنبه دارای خواص ضد حساسیت فوق العاده ای است. بنابراین در حساس ترین قسمت های بدن باعث خارش و سوزش و عفونت نمی شود. بعلاوه، پارچه ای که قابلیت تنفس خوبی دارد در به دام انداختن باکتری خیلی خوب عمل می‌کند. با این حال، پنبه هم معایبی دارد. پنبه خالص خاصیت کشسانی ندارد. بنابراین، بدیهی است که، هنگام انجام حرکات سنگین کششی، خیلی خوب عمل نمی‌کند. با این حال پنبه یکی از بهترین پارچه لباس زیر محسوب شده و برای سلامت پوست نیز بسیار کاربردی است.

و اما راه حل در اینجا چیست؟ خرید لباس زیری که مخلوطی از پنبه و ریون باشد. در اینصورت می توانید هم از راحتی و تنفس پنبه نهایت استفاده را ببرید، هم از قابلیت کشسانی بودن پارچه ریون.

نکته ای که در مورد پارچه های مصنوعی مثل پلی استر وجود دارد این است که آنها بسیار محبوب هستند. و این به این دلیل است که پلی استر قدرت مقاومت در برابر حرکات سخت ورزشی را دارد. کشش پلی استر به شما این امکان را می دهد که لباس زیر با شما حرکت کند. مهم نیست که چه نوع ورزش یا حرکتی را انجام می دهید!

 

علاوه بر این، لباس زیر پلی استر رطوبت و عرق را از بین می برد. بر خلاف پنبه که همه را جذب می کند و به همان شکل باقی می ماند. بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که ناحیه تناسلی شما در آن پایین راحت و خشک باشد. و از آنجا که رطوبت از بین می رود، می دانید چه اتفاقی می افتد؟ احتمال ایجاد قارچ دیگر تقریباً از بین رفته است.

اما مانند همه‌ی پارچه ها، دور از ذهن نیست که پلی استر، این پارچه مصنوعی جنبه منفی هم داشته باشد. فرآیند تولید پلی استر باعث آلودگی محیط زیست می شود. بنابراین اگر واقعاً مشتاق خرید پلی استر هستید، تحقیق کنید. در غیر این صورت پنبه را انتخاب کنید تا به محیط آسیب نرساند.

در نتیجه هدف اصلی که برای خرید بهترین پارچه لباس زیر باید در ذهن داشته باشید اولویت بندی شماست، یعنی راحتی پارچه یا مقاومت پارچه.

بهترین پارچه لباس زیر

خب … بالاخره بهترین پارچه لباس زیر کدام است؟ به گفته دکتر دوک، پنبه بهترین انتخاب در مورد لباس زیر روزانه است. پنبه، بهترین الیاف برای تقویت قابلیت عبور جریان هواست. لازم نیست به دنبال لباس زیر با پیشوند و پسوندهای عجیب و غریب فراوان باشید. دکتر دوک می گوید: اگر پوست فوق العاده حساسی دارید یا با عفونت یا خارش و سوزش دارید در ناحیه تناسلی درگیرید، انتخاب لباس زیر پنبه ای ارگانیک یا سایر مواد طبیعی می تواند مفید باشد. در غیر این صورت، پنبه ی معمولی هم خوب است.

آیا استفاده از لباس زیر پنبه استثناء هم دارد؟ باید بگوییم بله! وقتی در حال تمرین یا فعالیت بدنی سنگین هستید سعی کنید از لباس زیر پنبه ای استفاده نکنید. دکتر دوک می گوید: بهترین لباس زیر برای تمرین، استفاده از لباس زیری است که از مواد رطوبت زدا ساخته شده باشد. چون با خاصیت رطوبت زدایی احساس راحتی بیشتری در هنگام تمرین به شما خواهد داد. اما حتماً بعد از تمرین در اسرع وقت لباس های عرق کرده خود را عوض کنید.

جمع بندی

پارچه لباس زیر مردانه تا حد زیادی راحتی بدن شما را در طول روز مشخص می‌کند. سایز و مدل لباس زیر فقط بخشی از خرید لباس زیر مناسب است. پارچه و الیاف استفاده شده در لباس زیر در واقع مهمترین چیزی است که هنگام خرید لباس زیر باید به آن توجه کرد.

به طور کلی، حتی اگر پوست حساسی هم ندارید، اگر می خواهید لباس زیر شما راحت، دارای قابلیت تنفس و سالم برای بدن باشد، بهترین پارچه لباس زیر، پارچه ای با مواد طبیعی است. همچنین برخی از ترکیبات الیاف مصنوعی با پارچه های طبیعی وجود دارد که لطیف هستند وتقلید از پارچه های طبیعی هستند. در هر حال بسته به فعالیتی که قرار است در آن روز انجام دهید پارچه لباس زیر خود را انتخاب کنید.

 منابع:

منبع اول

منبع دوم

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
‫5/5 ‫(1 نظر)