مزایای پوشیدن رکابی

رکابی یکی از انواع زیرپوش است. زیرپوش‌ها یا لباس‌های زیر دو دسته هستند رکابی و زیرپوش‌های آستین دار. در واقع می‌توان گفت که رکابی نوعی زیرپوش یا عرق گیر است که بدون آستین دوخته می‌شود. رکابی‌ها برعکس زیرپوش‌های آستین دار که غالباً مخصوص مردان است و آقایان آن را می‌پوشند هم مخصوص مردان و هم زنان است. در این مطلب شما را با مزایای پوشیدن رکابی آشنا خواهیم کرد.

علاوه بر اینکه این نوع لباس زیر هم توسط خانم‌ها و آقایان استفاده می‌شود ورزشکاران نیز از این نوع زیرپوش استفاده می‌کنند. این نوع لباس زیر برای ورزشکاران خصوصاً ورزشکاران دو و میدانی و همچنین ورزش‌های سه گانه بسیار کاربرد دارد. این لباس در ایران فقط به عنوان لباس زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد و در زیر لباس‌های اصلی پوشیده می‌شود و یا در زمان ورزش و برای ورزشکاران مرسوم است ولی در سایر کشورها پوشیدن رکابی به عنوان یک لباس غیر رسمی در تمام محافل عادی است.

پوشیدن رکابی برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است لذا در زمان انتخابش به دنبال بهترین آن هستند و بسیاری از افراد نیز به پوشیدنش علاقه‌ای ندارند در هر دو صورت توجه به نکاتی درباره این نوع لباس زیر جالب است و باعث می‌شود که به پوشیدن آن علاقه مند شوید.

 

تصویر فردی در حال شنا رفتن با رکابی طوسی

 

مزایای پوشیدن رکابی چیست؟

یکی از مزایای پوشیدن رکابی این است که عرق بدن جذب زیرپوش شود. عرق کردن خصوصاً در فصول و مکان‌های گرم برای همه افراد وجود دارد. از این رو معمولاً افراد برای خلاص شدن از تعریق بدن زیرپوش رکابی می‌پوشند. در واقع می‌توان یکی از دلایلی که افراد علاقه مند به پوشیدن این نوع لباس زیر هستند برای جذب عرق و بدن و جلوگیری از نفوذ عرق بر لباس‌های بیرونی و اصلی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه زیرپوش مراجعه کنید.

پوشیدن این لباس زیر کمک زیادی به جذب عرق و بوی نامطبوع آن است. همچنین پوشیدن این لباس زیر علاوه بر جذب عرق بدن در زمانی که لباس‌های اصلی ناراحتی به تن داریم بسیار مناسب است.

همچنین پوشیدن این زیرپوش در فصول سرد به عنوان یک لایه بیشتر به گرم نگه داشتن بدن کمک می‌کند. یا پوشیدن این لباس مانع ریدن چرک و لکه به لباس‌های بیرونی و گران قیمت می‌شود و در نتیجه طول عمر لباس‌های بیرونی افزایش می‌یابد. در واقع هدف از پوشیدن زیرپوش رکابی عبارتند از:

جلوگیری و جذب عرق بدن: یکی از مهم‌ترین دلایل پوشیدن این نوع لباس زیر است که باعث خشک نگه داشتن بدن می‌شود. همچنین محافظ بدن در برابر لباس‌های زمخت بیرونی نیز هست و مانع از تماس بدن با لباس‌های اصلی می‌شود.

جلوگیری از ایجاد جوش کمری: در برخی مواقع عرق کردن بدن باعث ایجاد جوش هایی در ناحیه کمر می‌شود. این عامل خصوصاً برای افرادی که در محیط‌های گرم مشغول به کار هستند و عرق کردن در آن‌ها زیاد است و همچنین کارمندان و راننده‌ها که مداوم روی صندلی نشسته‌اند و عرق می‌کنند به وجود می‌آید. این افراد با پوشیدن زیرپوش رکابی می‌توانند این واکنش پوستی را کاهش دهند.

دور ماندن از آلودگی‌ها: زیرپوش‌ها به خاطر جذب عرق و چرک و آلودگی‌ها معمولاً زود به زود عوض می‌شوند. زود به زود عوض کردن زیرپوش‌ها سبب می‌شود که پوست بدن انسان همیشه تمیز باشد و امکان تماس پوست بدن با آلودگی‌ها به حداقل برسد. این کار سبب کاهش ایجاد حساسیت‌ها و جوش های پوستی می‌شود.

در نتیجه پوشیدن این نوع لباس زیر مانع از به وجود آمدن ناراحتی‌های پوستی نیز می‌شود. در زمان انتخاب این نوع لباس‌های زیر نیز دقت نمایید هر چه درصد نخ یا همان پنبه آن بیشتر باشد زیرپوش با کیفیت‌تری است چرا که قابلیت جذب رطوبت این نوع رکابی‌ها نسبت به سایر زیرپوش‌ها بیشتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه خرید زیرپوش پنبه ای مراجعه کنید.

 

 

ویژگی‌های یک زیرپوش رکابی چیست؟

رکابی‌ها یکی از انواع زیرپوش‌ها هستند که خود نیز انواع مختلفی دارد. یعنی دارای یقه‌ها و جنس‌های مختلف، تنوع رنگ و سایز و همچنین قدهای متفاوت هستند. از این رو در زمان انتخاب این نوع لباس زیر چه برای آقایان و چه خانم‌ها باید به این خصوصیات و ویژگی‌ها دقت نمایید.

دیده نشدن زیرپوش از لباس بیرونی: یکی از نکاتی که که در زمان انتخاب زیرپوش رکابی باید به آن دقت داشته باشید این است که نباید این زیرپوش از زیر لباس دیده شود. برای این کار باید به رنگ و سایز و مدل زیرپوش انتخابی دقت کنید.

مدل زیرپوش رکابی: اگر در هوای گرم قصد پوشیدن این نوع زیرپوش را دارید و می‌خواهید یقه لباس خود را باز بگذارید این مدل زیرپوش بسیار مناسب هست.

رنگ: بدون شک هر شخص به شنیدن رنگ زیرپوش به ناگاه به رنگ سفید فکر می‌کند. البته انتخاب این رنگ اشتباه نیست ولی در همه موارد انتخاب آن درست نیست. چرا که بهترین نوع زیرپوش، زیرپوشی است که رنگش از زیر لباس اصلی مشخص نشود. از این رو انتخاب رنگ زیرپوش رکابی به عوامل مختلفی همچون رنگ پوست و رنگ لباس بیرونی بستگی دارد. مثلاً زیرپوش سفید در زیر لباس‌های بیرونی سفید و تیره دیده نمی‌شود. ولی از معایب این رنگ این است که لکه‌های عرق و چرک را به راحتی نشان می‌دهد.

 

 

انواع رکابی

زیرپوش رکابی طوسی معمولاً متناسب با هر نوع رنگ پوست و لباسی است و همچنین لکه‌های عرق را هم نشان نمی‌دهد. از دیگر رنگ‌های بسیار مناسب زیرپوش رکابی رنگ خاکستری تیره و رنگ پوست است که بسیار مناسب هست. همچنین لباس زیرهای تیره و مات برای زیر لباس‌های تیره بسیار مناسب است.

سایز: سایز زیرپوش از دیگر عوامل بسیار مهم در زمان انتخاب و خرید این لباس زیر است. حتی اگر زیرپوشی با رنگ و مدل مناسب انتخاب کرده باشید ولی سایز آن مناسب نباشد باز هم از زیر لباس اصلی مشخص می‌شود و باعث می‌شود لباس بیرونی بد فرم بماند. از این رو مطمئن باشید که سایز زیرپوش رکابی انتخابی هم متناسب با بدن شما باشد و هم از زیر پیراهن اصلی مشخص نباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه خرید زیر پوش آنتی باکتریال مراجعه کنید.

در واقع سایز این لباس زیر باید به گونه‌ای باشد که هم متناسب بدنتان باشد و هم پوستتان به راحتی بتواند نفس بکشد. چرا که اگر این نوع لباس خیلی گشاد باشد باعث می‌شود زیر لباس اصلی جمع شود و باعث بد فرم ماندن لباس اصلی شود و اگر خیلی تنگ باشد به سمت بالا جمع می‌شود و باز هم باعث بد فرم ماندن لباس اصلی می‌شود و همچنین پوست نمی‌تواند زیر این لباس زیر نفس بکشد. در واقع یکی دیگر از مزایای پوشیدن رکابی عدم پوشش شانه و بازوان مصرف کننده است که باعث میشود لباس فرم بهتری در بدن داشته باشد بنابراین مهم است که سایز مناسبی را انتخاب نمایید.

همچنین قد این لباس نیز بسیار مهم است. این زیرپوش‌ها باید بلند باشند تا بتواند زیر شلوار قرار بگیرند و در مواقع خم شدن از زیر لباس بیرون نزنند.

جنس: از دیگر معیارهایی که در انتخاب این نوع لباس زیر بسیار مهم است جنس است. این نوع لباس‌های زیر با جنس‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که از بهترین و با کیفیت‌ترین جنس این لباس‌ها پنبه‌ای و نخی هست. از بهترین خصوصیات زیرپوش رکابی‌های پنبه‌ای راحتی و نرم بودن و قابلیت جذب رطوبت بالای آن هست. همچنین شوره نزدن و کاهش عرق بدن از دیگر خصوصیات این زیرپوش‌ها هست.

 

 

نکات مهم در زمان انتخاب رکابی

توجه به نکات زیر در زمان خرید این نوع لباس زیر بسیار مهم است:

در زمان خرید این نوع لباس زیر توجه به جنس آن بسیار مهم است که باید نازک و کمی کشی باشد. این دو ویژگی سبب می‌شود که این زیرپوش از زیر لباس اصلی مشخص نباشد. همچنین بهتر است درصد نخ آن بیشتر باشد.

اگر شما فردی پر عرق هستید بهتر است زیرپوشی را انتخاب کنید که لایه‌های جذب رطوبت داشته باشد.

این لباس زیر نباید خیلی کوتاه و خیلی بلند باشد که به راحتی در شلوار قرار بگیرد. همچنین نباید خیلی تنگ و خیلی گشاد باشد.

یقه در این نوع لباس‌های زیر بسیار مهم است. یقه این لباس‌ها باید به گونه‌ای باشد که از زیر لباس اصلی مشخص نباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه خرید لباس زیر مردانه مراجعه کنید.

 

 

مزایای پوشیدن رکابی

یکی از مهم‌ترین مزایای پوشیدن رکابی پنهان کردن بدن زیر پیراهن اصلی است. از مهم‌ترین مزایای این زیرپوش‌ها چه برای خانم‌ها و چه برای آقایان به عنوان لایه‌ای محافظ و سبک برای پنهان کردن بدن زیر لباس اصلی است.

از دیگر مزایای پوشیدن رکابی پوشاندن قفسه سینه آقایان خصوصاً در فصول گرم برای افرادی که علاقه مند به باز گذاشتن دکمه‌های بالایی پیراهن اصلی خود هستند. پوشیدن این زیرپوش‌ها به این افراد کمک می‌کند که به راحتی دکمه‌های بالایی خود را باز بگذارند بدون اینکه پوستشان دیده شود.

برخی از مردان و زنان نیز از این زیرپوش‌ها استفاده می‌کنند تا ظاهر بدن خود را صاف و ساده نشان دهند و برآمدگی‌های بدن خود را زیر این لباس زیر پنهان کنند.

همچنین بسیاری از مردان و زنان که به لباس‌های اصلی حساسیت دارند مثلاً از تماس دکمه‌ها با پوست یا با تماس پوست خود با پارچه‌های ضخیم حساسیت دارند و سبب خارش و تحریک پوستشان می‌شود تمایل به پوشیدن این زیرپوش‌ها دارند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
‫3.5/5 ‫(2 نظر)