تولید و عرضه‌ ماسک‌ های تنفسی قابل شستشو

این روزها کمتر کسی را خواهیم دید که دغدغه‌ی مقابله با کرونا ویروس جدید را نداشته باشد. ویروسی که با سرعت بسیار زیاد در حال گسترش در سراسر دنیا بوده و همه را درگیر تهیه و استفاده از مواد و لوازم بهداشتی مورد نیاز خود کرده. متأسفانه این روزها مردم کشورمان به شدت با کمبود مواد ضد عفونی کننده و لوازم بهداشتی نظیر ماسک و دستکش بهداشتی مواجه هستند و تهیه‌ی این موارد و ملزومات بهداشتی دغدغه‌ی همه هم میهنانمان شده. مجموعه کیان تن پوش با توجه به وضعیت بوجود آمده برآن شد تا با تهیه‌ی یکصدهزار (100/000) ماسک‌ بهداشتی از پارچه‌های کاملا بهداشتی بصورت رایگان که قابلیت شستشو نیز داشته باشند، قدمی هرچند کوچک در راستای رفع بخشی از نیازهای هم میهنان عزیزمان بردارد.

در طی حدود دو ماه از شروع شیوع این بیماری از طریق وبسایت و همچنین اهدای ماسک به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خیریه‌ها و برخی شرکت‌های تولیدی، بیش از 100 هزار ماسک رایگان در اختیار هم میهنان عزیزمان قرار گرفت و پس از درخواست‌های زیاد برخی از هم میهنان عزیزمان، تولید ماسک‌ها را متوقف نکرده و برای خرید روی وبسایت مجموعه قرار دادیم تا عزیزانی که موفق به دریافت ماسک‌های رایگان نشدند بتوانند از این محصول استفاده نمایند.

طی روزهای گذشته بدون شک مطالب بسیاری را جهت پیشگیری، مقابله و درمان این ویروس مطالعه کرده‌اید که قصد بازگویی آن‌ها را نداریم؛ اما به جهت استفاده‌ی صحیح از ماسک‌های بهداشتی، مطالبی را با شما در میان گذاشته و امیدواریم که با استفاده‌ی صحیح این محصول، بخشی از اقدامات لازم جهت پیشگیری از ابتلا به این ویروس را بعمل آورید.

فرایند تولید و ضد عفونی ماسک‌ها

این ماسک‌ها با استفاده از پارچه‌های مرغوب تهیه شده است که کلیه‌ی فرایندهای تولید و بسته بندی در محیطی کاملا بهداشتی انجام گرفته و پس از تولید با محلول آب اکسیژنه شستشو و ضدعفونی گردیده و سپس توسط بخار فشار قوی با دمای 400 درجه سانتی گراد استریل گردیده و سپس اتو شده و بسته بندی شده‌اند. بر خلاف مدل قبلی ماسک‌های عرضه شده، در این مدل بجای استفاده از کش‌های غیر متصل، از امتداد نوار دوخته شده به ماسک به عنوان کش استفاده شده که هم سهولت استفاده را بالا برده و هم باعث ایجاد مزاحمت برای گوش نمی‌شود.

 

توضیحاتی در رابطه با محصول

محصول مورد نظر در پک‌های 5 عددی برای سفارش دهندگان عزیز ارسال می‌گردد که می‌توانند در هر بار سفارش 40 پک به سبد خرید خود اضافه نمایند.

 

نکات مهم استفاده از محصول

بر اساس استاندارد ارائه شده‌ برای استفاده از ماسک‌های تنفسی بدون فیلتر، هر ماسک حداکثر می‌تواند برای 2 ساعت کاربرد مفید داشته باشد. بنابراین هر یک از این ماسک‌ها را برای 2 ساعت مورد استفاده قرار داده و سپس نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. ماسک‌های استفاده شده را حتما داخل یک کیسه فریزر قرارداده و جهت استفاده‌های بعدی نزد خود نگاه دارید.

 

بعلت امکان تماس ویروس با سطح ماسک، حین تعویض دقت کافی داشته و سعی کنید با دستی که اقدام به تعویض ماسک استفاده شده کرده‌اید، سطح ماسک جدید را لمس نکرده و قبل از لمس دستان خود را ضد عفونی نمایید.

 

بعلت ایجاد رطوبت در ماسک و مهیا شدن بستر مناسب جهت تجمع ویروس‌ها و باکتری‌ها، حتی الامکان از لمس ماسک با دست بدون دستکش خودداری نمایید و یا به خوبی از دستانی که با ماسک تماس مستقیم داشته‌اند نسبت به تماس با صورت خود مراقبت نمایید.

ماسک

توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی در رابطه با استفاده از ماسک

وبسایت رسمی سازمان بهداشت جهانی توصیه‌ها و نکات بسیار مفیدی را در رابطه با استفاده از ماسک منتشر کرده که متن آنرا ترجمه کرده و در اختیار شما قرار می‌دهیم. همچنین ویدیوی استفاده‌ی صحیح از ماسک را نیز برایتان به اشتراک می‌گذاریم تا در تعویض ماسک‌ها رعایت اصول بهداشتی را در نظر داشته باشید:

 

در صورتیکه هنوز مبتلا نشده اید تنها به یک ماسک معمولی برای زمانیکه قصد صحبت با دیگران که مشکوک به کرونا ویروس هستند و یا در صورتیکه از یک بیمار دارای کرونا ویروس مراقبت می‌کنید نیاز دارید.

 

تنها در صورتیکه عطسه و یا سرفه میکنید و یا مشکلات تنفسی دارید از ماسک استفاده نمایید در غیر اینصورت هیچ منبعی برای اثبات اینکه ماسک برای افراد سالم مفید فایده است منتشر نشده.

 

ماسک‌ها تنها زمانی تأثیرگذارند که تنها با دستان ضد عفونی شده توسط پاک کننده های بر پایه الکل یا آب و صابون استفاده گردند. استفاده از ماسک تنها در کنار همواره تمیز نگاه داشتن دست‌ها مفید فایده خواهد بود.

 

اگر شما قصد استفاده از ماسک را دارید باید طریقه صحیح استفاده و خروج آنرا بدانید.

ماسک

نحوه استفاده از ماسک‌های یکبار مصرف به توصیه سازمان بهداشت جهانی

قبل از پوشیدن ماسک، دستان خود را با دستمال حاوی الکل یا صابون و آب تمیز کنید.

 

در حین استفاده، از لمس ماسک خودداری کنید. در صورت تمایل، دستان خود را با پدهای آغشته به الکل یا صابون و آب تمیز کنید.

 

به محض مرطوب شدن ماسک، ماسک مرطوب را با یک ماسک جدید جایگزین کنید و از ماسک های یکبار مصرف به کررات استفاده نکنید.

 

برای از بین بردن ماسک: آن را از پشت جدا کنید (جلوی ماسک را لمس نکنید)؛ بلافاصله آنرا در سطل زباله بیندازید و دستان خود را با آب و صابون یا محلول مبتنی بر الکل تمیز کنید.

فیلم آموزشی طریقه استفاده از ماسک به توصیه سازمان بهداشت جهانی

جهت آشنایی با نحوه استفاده‌ی صحیح از ماسک‌های تنفسی که ترجمه‌ی آن در بالا آمد، ویدیوی زیر را نیز مشاهده نمایید:

 

نحوه‌ی سفارش ماسک

قابل ذکر است که در مرسوله خریداران دیگر محصولات کیان تن پوش نیز یک پک 5 عددی رایگان خدمتشان تقدیم خواهد شد.