مزایای شورت نانو

مزایای شورت نانو چیست؟ چرا شورت نانو بپوشیم؟ شاید شما هم در فروشگاه های لباس زیر اسم شورت نانو را زیاد شنیده باشید. در بسیاری از این فروشگاه ها شورت های نانو به فروش می رسند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، شورت نانو با استقبال خوبی مواجه شده است و بسیاری از افراد استفاده از شورت نانو را ترجیح می دهند. اما ببینیم دلیل این استقبال چیست.

 

 

 نانو و مزایای شورت نانو

پارچه های نانو، الیافی هستند که از ذرات کوچکی ساخته شده اند و به مواد معمولی ویژگی های مطلوبی مانند مقاومت زیاد در برابر آب، از بین بردن بو و رطوبت، افزایش کشش و مقاومت، همچنین مقاومت در برابر باکتری ها می دهد. یک پارچه نانو یا از الیاف نانوسکوپی به نام الیاف نانو ساخته می شود یا با استفاده از محلول حاوی ذرات نانو روی یک پارچه معمولی تشکیل می شود.

شورت محل مناسبی برای رشد انواع میکروب ها و باکتری ها است و بهداشت آن اهمیت بسیار زیادی دارد. به دلیل تماس مستقیم شورت با ناحیه تناسلی و به علت مناسب بودن میزان رطوبت، دما و مواد غذایی در سطح پوست، معمولاً مدت کوتاهی بعد از استفاده، پارچه در معرض هجوم میکروب و باکتری ها قرار می گیرد و اثرات نامطبوعی شامل بوی نامطبوع، لکه و تغییر رنگ روی شورت و کاهش مقاومت پارچه ایجاد شده و آلودگی شخص استفاده کننده و بیماری های پوستی از قبیل قارچ، سوزش و خارش و التهابات پوستی هم رخ می‌دهد.

 

 

استفاده از نانوذرات در تولید پارچه و الیاف مورد استفاده در لباس زیر به عنوان روشی جدید در کاهش مشکلات ناشی از میکروب ها و باکتری ها مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه برخی مزایای شورت نانو و تأثیرات مثبت آن بر سلامت پوست را بررسی خواهیم کرد.

شورت نانو، با الیاف دارای نانو ذرات و از جنس پنبه و پلی آمید بافته شده است که احتمال بیماری‌های پوستی، حساسیت، رشد قارچ، سوزش بدن و التهابات پوستی را کاهش می دهد. بنابراین یکی از مزایای شورت نانو کم کردن احتمال ابتلا به بیماری و حساسیت های پوستی است.

مزایای استفاده از شورت نانو

 

 

ضد باکتری و ضد قارچ

مهمترین مزیت شورت نانو این است که ضد باکتری و ضد قارچ است. شورت نانو شرایط بهتری را برای سلامت بدن فراهم می کند. به همین دلیل شورت نانو، انتخاب بسیار مناسبی است برای کسانی که رعایت بهداشت لباس زیر برایشان مهم است.

جلوگیری از عفونت

از دیگر مزایای شورت نانو می‌توان به جلوگیری از عفونت های پوستی اشاره کرد. همچنین در صورت داشتن عفونت هم پوشیدن شورت نانو باعث بهبودی آن شده و همچنین از سوزش و خارش جلوگیری می کند.

ضد بو

نانو ذرات نقره موجود در این الیاف بر تنفس باکتری ها غلبه کرده و در نتیجه بر افزایش و پیشرفت باکتری های تحریک کننده بو غلبه میکند. از نانو ذرات نقره به میزان قابل توجهی در جوراب های نانو به منطور ضد بو بودن استفاده می شود. در حقیقت یکی از مزایای شورت نانو جلوگیری از رشد باکتری‌هایی است که مسبب تولید بوی بد تعریق بدن می‌شود.

ضد لک

یکی دیگر از مزایای شورت نانو ویژگی ضد لک و رنگ پریدگی آن است. چنین خصوصیتی نگرانی ما را نسبت به لک گرفتن لباس زیرمان برطرف می کند.

دفع آب

شورت نانو تا حد زیادی تعرق را کنترل می‌کند به طوری که رطوبت ناشی از عرق را جذب کرده و مانع از نفوذ آن به لباس رویی می شود. این مزیت از مزایای شورت نانو به شدت مورد توجه افرادی که عرق سوز می شوند یا زیاد عرق می کنند شده است.

ضد چروک

نانو سیلیس و نانو تیتانیوم دی اکسید، باعث می شود مقاومت لباس در برابر چین و چروک بالا رود و لباس خاصیت ضد چروک داشته باشد.

محافطت از اشعه ماورابنفش

جالب است بدانید که فناوری نانو بکار رفته در لباس، از لباس در برابر پرتو نور خورشید و همچنین اشعه فرابنفش محافظت می کند.

شستشوی شورت نانو

شستشوی درست و اصولی لباس زیر موضوع بسیار مهمی است که اغلب به آن توجه نمی کنیم. مساله شستشوی لباس زیر از این جهت بسیار مهم است که ساعت های زیادی لباس زیر مستقیماً با پوست بدن ما در تماس است.

 

 

به همین دلیل توصیه می کنیم در شستن شورت نانو و دیگر لباس های زیر دقت داشته باشید. در کنار توجه به مزایای شورت نانو باید این نکته را نیز مورد توجه قرار داد که رعایت اصول بهداشتی در کنار این مزایا می‌تواند ضامن سلامت پوستی شما باشد.

1. بهتر است که ابتدا لباس های زیر را از سایر لباس ها جدا کنیم و بعد شستشو را شروع کنیم.

2. شستن شورت نانو با پاک کننده های معمولی چندان ایده خوبی نیست. چون این شوینده ها اغلب منجر به خارش و سوزش یا حساسیت های پوستی می شوند.

3. سعی کنید قبل از اینکه لباس زیر را در ماشین لباسشویی بیاندازید، آن را به مدت دو ساعت با مایع ضدعفونی کننده مخصوص در یک لگن با آب ولرم خیس کنید.

4. بهترین شوینده ها برای شستشوی شورت نانو صابون های آنتی باکتریال هستند.

5. قبل از اینکه لباس زیر را داخل ماشین لباسشویی بیاندازید، داخل مخزن ماده شستشو دهنده ریخته و اجازه دهید ماشین خالی کار کند. تا کاملاً ماشین از آلودگی های احتمالی پاک شود.

6. مرحله ی آخر شستشو مربوط به خشک شدن آنهاست. سعی کنید همیشه برای ضدعفونی شدن لباس های زیر، خصوصاً شورت ها از آفتاب کمک بگیرید. اگر شما جز آن دسته افراد هستید که برای خشک شدن لباس هایتان به خشک کن ماشین لباسشویی اکتفا می کنید، پیشنهاد می کنیم برای خشک کردن شورت هایتان از قدرت آفتاب کمک بگیرید.

قیمت شورت نانو

قیمت شورت نانو در طول روز بروز رسانی می شود, شما می توانید قیمت انواع مختلف شورت نانو مورد نظر خود را از لیست محصولات نانو مشاهده و با دیگر قیمت ها مقایسه کنید.

  خرید و بهره مندی از مزایای شورت نانو

انواع لباس زیر نانو دارای خواص ضد قارچ، ضد باکتری، ضد حساسیت و …. شامل انواع لباس زیر مردانه و زنانه را در فروشگاه اینترنتی کیان تن پوش با قیمت مناسب به صورت عمده و تکی خریداری کنید. با خرید شورت های نانو با خاصیت ضد بو و ضد تعریق، حس اعتماد به نفس بالاتری را برای خود به ارمغان بیاورید.

 

 

جمع بندی

شورت نانو، ضد باکتری و ضد قارچ بوده، همچنین مقاومت خوبی در برابر شستشو دارد. شورت نانو از لباس در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می کنند، مقاومت در برابر سایش و چین و چروک یا مقاومت در برابر لکه ها دارند و می توانند آلودگی ناشی از باکتری ها یا قارچ ها را کاهش دهند.

علاوه بر این مزایای شخصی، جایگزینی مواد سنتی با مواد نانو برای کاربردهای نساجی می تواند به کاهش تأثیرات زیست محیطی یا بهداشتی کمک کند. در نتیجه با بهره مندی از مزایای شورت نانو شما هم به سلامت خود و هم به سلامت محیط زیست کمک کرده اید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
‫5/5 ‫(1 نظر)