پوشیدن زیرپوش

ما در این مطلب می‌خواهیم در مورد زیرپوش، مزایای پوشیدن زیرپوش و الیافی که در تولید آن به کار برده می‌شود صحبت کنیم. همان طور که همه ما می دانیم زیرپوش نوعی لباس زیر است که معمولاً مردان بیشتر از این نوع لباس زیر استفاده می‌کنند. زیرپوش‌ها اولین لایه پوششی بدن در مقابل محیط بیرونی هستند و در واقع نوعی حفاظت کننده محسوب می‌شوند.

مهم‌ترین و بیشترین کاربرد زیرپوش که معمولاً به آن زیر پیراهنی نیز گفته می‌شود به عنوان بالاپوش خصوصاً در آقایان است که اکثراً این کار مانع از کثیف شدن و عرق نکردن لباس‌های بیرونی آن‌ها می‌شود. معمولاً زیرپوش‌ها شامل دو دسته تی شرت و رکابی می‌باشند. از آنجایی که امروزه این نوع لباس زیر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و شناخت خصوصیات و ویژگی‌های آن برای مصرف کنندگان بسیار حائز اهمیت است لذا ما نیز موضوع این مقاله خود را به این عنوان اختصاص دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

دلایل پوشیدن زیرپوش چیست؟

شاید این سؤال اولین سوالی باشد که به ذهن همه برسد که چرا باید این نوع لباس زیر را در لباس‌ها پوشید. هان طور که در بالا اشاره کردیم غالب پوشیدن این لباس زیر برای آقایان است. یکی از مهم‌ترین عوامل و دلایل برای پوشیدن این نوع لباس در مواقع عرق کردن برای جذب عرق بدن و محفوظ نگه داشتن لباس‌های بیرونی است.

از این رو برای مردان بهتر است که در فصول گرم که امکان عرق کردن در آن‌ها زیاد است زیرپوش بپوشند. همچنین پوشیدن این نوع لباس زیر برای ورزشکاران و یا افرادی که در محیط‌های گرم مانند آشپزخانه مشغول فعالیت هستند و عرق کردن در آن‌ها زیاد است توصیه می‌شود.

از این رو اگر شما علاقه مند به پوشیدن زیرپوش یا همان زیر پیراهن نیستید یا جزء کسانی هستید که قصد کسب اطلاعات در این زمینه را دارید بهتر است فواید پوشیدن این لباس زیر را مطالعه نمایید.

جذب عرق بدن:

یکی از مم ترین مزایای پوشیدن زیرپوش جذب عرق است. هر چه این لباس زیر پنبه‌ای‌تر باشد قابلیت جذب عرق آن نیز بیشتر است. از این رو در زمان انتخاب این نوع لباس زیر دقت نمایید چرا که هر چه این لباس زیر نخی یا همان پنبه‌ای باشد هم میزان جذب عرق آن بیشتر است و هم مانع از ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شود.

باید توجه کنید که باقی موندن عرق روی پوست باعث به وجود آمدن قارچ‌های پوستی می‌شود و این عامل سبب می‌شود که در فصول گرم و با عرق کردن زیاد بدن لکه‌هایی رو بدن ایجاد شود. از این رو با پوشین زیرپوش‌های پنبه‌ای می‌توان از به وجود آمدن قارچ‌های پوستی و لکه‌ها روی پوست جلوگیری کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زیرپوش‌های پنبه‌ای می توانید به صفحه خرید زیرپوش پنبه ای مراجعه کنید.

 

 

 

جلوگیری از تماس پوستی:

از دیگر مزایای پوشیدن زیرپوش خصوصاً نخی این است که باعث جلوگیری از تماس پوست بدن با لباس‌هایی است که شاید جنسشان از الیاف مصنوعی است و یا چند روز است که شسته نشده‌اند می‌شود. از این رعایت بهتر بهداشت پوست بدن یکی از مهم‌ترین دلایل پوشیدن این نوع لباس زیر هست. همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم این نوع لباس زیر به دو صورت هست بدون آستین یا همان رکابی و با آستین یا همان تی شرت.

زیرپوش رکابی یا آستین دار:

همان طور که می دانید زیرپوش‌ها به دو دسته رکابی و آستین دار تقسیم می‌شوند و شاید برای هر شخصی سؤال باشد که پوشیدن کدام یک بهتر است؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان این گونه گفت که اولاً پوشیدن هر کدام از این این زیرپوش‌ها بستگی به سلیقه خود فرد دارد.

ولی بهتر است فرد در انتخاب آن به این مورد دقت کند که اگر تعریق در زیر بغلش زیاد است بهتر است که زیرپوش‌های آستین دار استفاده کند. چرا که آستین این نوع لباس زیر اکثر عرق زیر بغل را جذب می‌کند و مانع از نفوذ آن به لباس‌های بیرونی می‌شود. اما اگر تعرق زیر بغل در فرد زیاد نیست به راحتی می‌تواند از رکابی استفاده کند.

در کل می‌توان گفت که هدف از پوشیدن زیر پیراهن جلوگیری و جذب عرق و مانع از نفوذ آن به لباس‌های بیرونی، جلوگیری از ایجاد لکه‌های عرق و چرک بر روی لباس‌های بیرونی، جلوگیری از تماس پوستی و به وجود آمدن قارچ‌های پوستی و لکه‌های پوستی هست. پوشیدن این زیر پیراهن‌ها سبب می‌شود که لباس‌های بیرونی نیز تمیزتر باشد و در نتیجه دوام و طول عمرشان نیز بیشتر شود.

 

 

پوشیدن زیرپوش و نکات لازم در زمان انتخاب آن

از دیگر نکات لازم در زمان پوشیدن زیرپوش‌ها این است که این نوع لباس‌های زیر همان طور که از اسمش مشخص است مخصوص زیر لباس است و به هیچ وجه نباید از روی لباس مشخص باشد. مثلاً باید به گونه‌ای این لباس را انتخاب کنید که زیر پیراهن از یقه لباس بیرونی مخشص نباشد. یا حتماً باید تنگ و بلند باشند که هم به بدن بچسبند و هم در در زیر شلوار قرار بگیرند. از دیگر نکات لازم این است که حتماً باید این لباس زیرها نازک باشند تا از روی لباس بیرونی مشخص نباشند.

اهمیت رنگ، جنس و سایز زیرپوش

یکی دیگر از سوالاتی که به ذهن افراد در زمان انتخاب این زیر پیراهنی‌ها می‌رسد در مورد رنگ و جنسشان است. در زمان انتخاب این نوع لباس زیر دقت کنید که رنگش نزدیک و یا همرنگ پوست تنتان باشد تا از زیر لباس بیرونی مشخص نشود. مثلاً اگر پوست تیره‌ای دارید رنگ‌های خاکستری تیره، قهوه‌ای و مشکی مناسب پوستتان است و اگر دارای پوست روشنی هستید رنگ‌های طوسی، بژ و سفید مناسب شما است.

 

 

رنگ زیرپوش

جنس این نوع لباس زیرها نیز باید نازک باشد تا هم از روی لباس‌های بیرونی مشخص نباشد و هم عرق نکند. در واقع بهترین جنس زیرپوش آن‌هایی هستند که دارای الیاف 100 درصد نخی هستند. چرا که این جنس از زیر پیراهن‌ها هم نرم هستند و هم قابلیت کشسانی لازم را دارند و به بدن می‌چسبند.

همچنین امروزه مدل جدیدی از زیرپوش‌ها وارد بازار شده‌اند که با استفاده از فناوری‌های نانو تولید می‌شوند این دسته از لباس‌های زیر نیز مناسب افرادی است که زیاد عرق می‌کنند.

در زمان انتخاب و خرید، سایز زیرپوش‌ها نیز بسیار مهم است. دقت داشته باشید که آستین این زیر پیراهنی‌ها نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند باشند. چرا که اگر آستیشان خیلی بلند باشد باعث می‌شود که آستین لباس اصلی و بیرونی بد فرم بماند و اگر خیلی کوتاه باشد ممکن است زیر لباس اصلی جمع شود. همچنین این لباس‌های زیر نباید خیلی تنگ باشند چرا که به سمت بالا جمع می‌شوند سبب بد فرم شدن لباس بیرونی می‌شوند. قد زیر پیراهنی‌ها نیز باید بلند باشد تا در زیر شلوار قرار بگیرند و در مواقع خم شدن از شلوار بیرون نزنند.

پوشیدن زیرپوش و اهمیت الیاف زیرپوش بر سلامتی و راحتی

برای تولید زیرپوش‌ها و لباس‌های زیر الیاف مختلفی به کار برده می‌شود از جمله این الیاف می‌توان به الیاف طبیعی، سلولزی، مصنوعی و ترکیبی اشاره نمود. الیاف طبیعی مثل پنبه، ابریشم، مودال و بامبو هستند. الیاف سلولزی شامل الیافی هستند که از ساقه برنج تهیه می‌شوند. الیاف مصنوعی شامل پلی استر، نایلون و پلی امید می‌باشند و الیاف ترکیبی هم ترکیبی از پنبه و پلی استر هستند.

 

 

هر کدام از این الیاف‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند که در این قسمت به اختصار درموردشان توضیح می‌دهیم.

پلی استر:

در واقع این نوع الیاف عمده‌ترین نوع الیاف در تولید لباس‌های زیر هست. از ویژگی‌ها و خاصیت‌های این الیاف می‌توان به استحکام بالا، مقاومت در برابر سایش، مقاوم در برابر نور و برگشت پذیری اشاره نمود.

الیاف ترکیبی:

این نوع الیاف مخلوطی از چند الیاف می باند که جزئ الیاف‌های جدید هستند و دارای ویژگی‌های جدید نیز می‌باشند. این نوع الیاف یکی از مهم‌ترین الیاف‌ها در تولید زیرپوش هست. استحکام و دوام بالا از ویژگی‌های این الیاف است.

الیاف مودال:

این الیاف یکی از خاص‌ترین الیافی است که در تولید لباس زیر از آن استفاده می‌شود. در واقع این الیاف نوعی از الیاف ریون است که از چوب درخت راش به دست می‌آید. نرم بودن و جذب رطوبت بالا از ویژگی‌های این الیاف نخی است.

در نهایت می‌توان گفت که زیرپوش‌هایی با الیاف طبیعی و یا الیاف مصنوعی هر دو مناسب می‌باشند. چرا که هر کدام از آن ویژگی‌های خاص خود را دارند. مثلاً الیاف پنبه‌ای بسیار نرم هستند و این نرم بودن سبب جذب رطوبت می‌شود و از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردارند و در کنار آن الیاف مصنوعی نیز دارای قابلیت جذب رطوبت هستند. حتی امروزه این الیاف مصنوعی ترکیبی از پنبه هستند و از خاصیت نرمی پنبه نیز برخوردارند که سبب شده این زیرپوش‌ها قابلیت جذب رطوبت بالا را نیز داشته باشند و همچنین بسیار نازک هستند. با این اوصاف پوشیدن زیرپوش را برای حفظ سلامتی و استایل خود حتما جدی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه خرید شورت مردانه مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
‫0/5 ‫(0 نظر)