رعایت بهداشت لباس زیر

بهداشت لباس زیر مسئله‌ی بسیار مهمی است که تمام افراد جامعه از زن گرفته تا مرد، از پیر گرفته تا کودک و جوان همه و همه می‌بایست در رعایت آن کوشا باشند، چرا که هیچ سهل انگاری ای در مورد این قضیه جایز نیست. افراد اگر در رعایت بهداشت لباس زیر خود سهل انگاری کرده و اعمال لازم را انجام ندهند به طور حتم شاهد مشکلات، عارضه‌ها و اختلالات خطرناکی خواهند بود که همواره منجر به پشیمانی می‌شود.

بهداشت لباس زیر به نکات و عوامل گوناگونی بستگی دارد که جزء مهم‌ترین موارد در بهداشت فردی هر شخص محسوب می‌شوند. لباس زیر از آن جا که در تماس بدون واسطه و مستقیم با پوست بدن است، همواره تاثیرات بسزایی در سلامت و بهداشت پوست بدن می‌گذارد، از این رو بهداشت لباس زیر را نباید مسئله‌ای بی اهمیت شمرد و باید هر کسی در راستای آن از اطلاعات مفیدی برخوردار باشد.

نحوه‌ی رعایت بهداشت لباس زیر به گونه‌ای است که باید به موارد متعددی توجه نمود و به آن‌ها عمل کرد تا خطرات ناشی از رعایت نکردن بهداشت لباس زیر رفع شود. از جمله متداول‌ترین و رایج‌ترین عارضه‌هایی که بر اثر رعایت نکردن بهداشت لباس زیر به وجود می‌آیند انواع و اقسام عفونت‌های قارچی، ناباروری، انواع التهابات، خارش، سوزش، جوش و آکنه، لک و … هستند که در کشور ما نیز به وفور دیده می‌شوند.

 

رعایت بهداشت لباس زیر با در نظر گرفتن جنس پارچه

رعایت بهداشت لباس زیر

مهم‌ترین مسئله‌ای که در ارتباط با بهداشت لباس زیر است، جنس پارچه‌ای هست که با استفاده از آن دوخته شده است. امروزه لباس زیرها با استفاده از پارچه‌های گوناگونی تولید می‌شوند که هر کدام از جنس‌هایی مجزا برخوردار هستند. از این رو در استفاده از این نوع البسه‌ها می‌بایست به جنسشان توجه بالایی نمود.

از آن جا که لباس زیر البسه‌ای است که به طور روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، موردهایی که با پارچه‌های نخ یا پنبه‌ی طبیعی تولید شده‌اند، بهترین نمونه از لباس زیرهای موجود در بازار می‌باشند. به هنگام مراجعه به بازار، تقاضا کنندگان انواع لباس زیر همواره با مدل‌های متنوع و بسیار زیادی از آن مواجه می‌شوند که ممکن است بر خلاف ظاهر زیبایی که دارند از پارچه‌ای نا مرغوب و مصنوعی برخوردار باشند، بنابراین در خرید نباید به هیچ وجه بر اساس زیبایی ظاهر تصمیم گرفت و گول ظاهر زیبا را خورد، چرا که اکثر لباس زیرهای فانتزی و طرح دار از پارچه‌هایی پلاستیکی تولید شده‌اند که منجر می‌شوند بهداشت لباس زیر و قاعدتاً بهداشت فردی به خطر بیافتد.

حال سؤال این جاست که چرا لباس زیرهای نخی مناسب هستند؟ بر اساس آزمایشاتی که متخصصین این حوزه پیرامون استفاده از لباس زیرهای نخی در زمینه‌ی بهداشت لباس زیر انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که این جنس از لباس زیرها رطوبت را به مراتب بهتر از جنس‌های دیگر از خود عبور می‌دهند و فضای بهداشتی تری را به وجود می‌آورند.

لازم به ذکر است، لباس زیرهای مناسب برای انجام انواع فعالیت‌های ورزشی نیز نه تنها می‌بایست دارای پارچه‌ای با جنس طبیعی باشند، بلکه لازم است از خاصیت جذب رطوبت بالا هم برخوردار شوند تا بتوانند در طول ورزش تعرق حاصل از فعالیت‌های ورزشی را به خود جذب نمایند.

 

مواردی مهم در رابطه با رعایت بهداشت لباس زیر

رعایت بهداشت لباس زیر

همانطور که قبلاً ذکر کردیم بهداشت لباس زیر بسته به عوامل بسیار زیادی است که لازم است افراد در رعایت آن‌ها جدی باشند تا دچار عارضه‌های ناشی از رعایت نکردن بهداشت لباس زیر نشوند. ما در ادامه به طور کلی برخی از مهم‌ترین موردهایی را که در ارتباط تنگاتنگ با بهداشت لباس زیر هستند، آورده‌ایم و عمل به آن‌ها را به همه‌ی افراد جامعه برای داشتن یک زندگی سالم توصیه می‌کنیم:

 

از جمله حائز اهمیت‌ترین موردها در رابطه با بهداشت لباس زیر که به شدت مورد تاکید قرار می‌گیرد، سایز آن است. در حقیقت اگر اندازه‌ی لباس زیر مورد استفاده‌ی افراد تنگ و کوچک باشد، فضای مناسبی برای بروز انواع عارضه‌های پوستی و عفونی را فراهم می‌کند. بنابراین لباس زیرهایی که تنگ هستند و فقط به علت زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند را فراموش کنید، چرا که قطعاً پشیمانی خواهد آورد.

یکی از تاکیدی ترین توصیه‌هایی که متخصصین پیرامون بهداشت لباس زیر به همه‌ی افراد جامعه دارند، تعویض آن در فاصله‌های زمانی کوتاه است، به گونه‌ای که نباید منتظر ماند تا پس از هر بار استحمام تعویضشان کرد، بلکه باید به طور معمول روزی یک بار عوض شوند.

لباس زیر را نباید همانند دیگر البسه‌ها در فاصله‌های طولانی مدت استفاده نمود، زیرا که این البسه پس از گذشت حداکثر دوازده ماه محل تجمع آلودگی‌هایی می‌شود که در صورت استفاده‌ی دوباره موجب بروز انواع عفونت‌ها خواهد شد. جالب است بدانید برخی معتقدند که چون لباس زیرهای خود را به خوبی ضد عفونی می‌کنند پس کاملاً تمیز است، اما باید بدانید که اصلاً این طور نیست لباس زیرها خواه نا خواه پس از حداکثر ۱۲ ماه به علت آلودگی‌هایی که جمع کرده‌اند، دیگر قابلیت استفاده را ندارند؛ بنابراین در خرید لباس زیر نباید خساست به خرج داد.

لازم به ذکر است که اگر بتوانید شب‌ها در زمان خواب بدون پوشیدن لباس زیر بخوابید، از احتمال بروز بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات ناشی از رعایت نکردن بهداشت لباس زیر، جلوگیری خواهید کرد.

ترک عادت در زمینه‌ی پوشیدن لباس زیرهای گنی و یا لاغری قدمی تأثیر گذار در راستای بهداشت لباس زیر است. پوشیدن این مدل از لباس زیرها عارضه‌های جبران نا پذیرِ بسیار زیادی دارند که افراد باید فوراً استفاده از آن‌ها را کنار بگذارند.

توجه داشته باشید که پس از شنا و رفتن به استخر لباس شنای خود را باید بلافاصله تعویض کنید، زیرا مکانی که در آن جا رطوبت زیاد است بهترین محل برای تجمع انواع و اقسام میکروب‌های عفونت زا و خطر آفرین هست.

اگر همواره سعی کنید لباس زیر مورد استفاده‌ی خود را خشک نگه دارید، گامی بزرگ در راستای رعایت بهداشت لباس زیر برداشته و به عبارتِ پیش گیری بهتر از درمان است، به نحو احسن عمل کرده‌اید.

 

رعایت بهداشت لباس زیر با شست و شوی منظم

رعایت بهداشت لباس زیر

از دیگر عوامل تأثیر گذاری که جزء تاکیدی ترین موارد در بهداشت لباس زیر است، نحوه‌ی شست و شوی آن هست. شست و شو در امر بهداشتیِ لباس زیرها بسیار مهم است و باید در انجام آن به نکات حائز اهمیتی که به برخی از آن‌ها در ادامه اشاره کرده‌ایم، عمل کرد:

 

بهترین روش شستن لباس‌های زیر، شستن با دست، با استفاده از مایع و یا صابون مخصوص به همراه آب ولرم هست. در این صورت لباس زیر شما به بهترین نحو ممکن شست و شو خواهد شد.

اگر می‌خواهید لباس زیر تا را با استفاده از ماشین لباس شویی بشویید توجه داشته باشید که این روش برای شستن این البسه چندان مناسب نیست، زیرا به دلیل کوچک بودن آن بین لباس‌های دیگر فرایند شست و شوی آن به خوبی صورت نمی‌گیرد، همچنین آلودگی‌های موجود در دیگر لباس‌ها به لباس زیرها منتقل می‌شوند. با این حال اگر باز هم می‌خواهید از ماشین لباس شویی برای شستن لباس زیر استفاده کنید بهتر است آن را در دمای مناسب و با استفاده از مواد شوینده‌ی باکیفیت بشویید.

لازم به تاکید است که لباس زیرهای مردانه و لباس زیرهای زنانه را می‌بایست به صورت جداگانه و مجزا از هم شست.

فرایند خشک کردن لباس زیرها پس از شست و شو بهتر است با بهره مندی از نور خورشید صورت بگیرد در غیر این صورت استفاده از اتو نیز بسیار توصیه می‌شود. هر دو روش خشک کردنی که گفتیم بر اثر گرما منجر به از بین بردن آلودگی‌های باقی مانده در سطح پارچه‌ی لباس زیر مورد نظر می‌شوند.

لازم است تمام موارد فوق را جدی بگیرید و آن‌ها را جزء مهم‌ترین عادات زندگی خود قرار دهید تا به هیچ عنوان دچار خطرات متأثر از رعایت نکردن بهداشت لباس زیر نشوید.

 

اقدامات لازم در خرید لباس زیر

رعایت بهداشت لباس زیر

نحوه‌ی خرید لباس زیر نیز از دیگر عوامل جانبی اثر گذار در بهداشت لباس زیر است که جدی گرفتن آن ضروری هست. از جمله مهم‌ترین اقداماتی که در خرید لباس زیر مناسب باید انجام داد، عبارت هستند از:

 

بررسی جنس انواع لباس زیرها و انتخاب نمونه‌ای که از جنسی طبیعی برخوردار باشد.

بررسی و شناخت معتبرترین و بهترین برندهای لباس زیر و تهیه محصول مورد نیاز، از آن‌ها.

خرید لباس زیر با سایزی مطلوب و به اندازه، به صورتی که به هیچ عنوان تنگ و کوچک نباشد.

مراجعه و خرید از مراکز و نمایندگی‌های معتبر فروش و توزیع لباس زیر، چرا که مراکز و نمایندگی‌های فروش معتبر نه تنها باکیفیت‌ترین محصولات را عرضه می‌کنند، بلکه راهنمایی‌های مطلوبی به مشتریان خود در راستای انجام خریدی رضایتمندانه ارائه می‌دهند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
‫0/5 ‫(0 نظر)