لباس زیر پنبه ای

از دیرباز تا حال حاضر همیشه انسان به هر وسیله ای خود را پوشانده است. پوشاندن اندام های مختلف بدن توسط انسان به علل مختلفی همیشه انجام شده. از این علت ها میتوان به داشتن شرم و حیا نسبت به سایرین اشاره کرد. البته این یکی از علت ها از نظر روحی و ذهنی است. از دیگر علت های این کار محافظت اندام های مهم نسبت به خطرات و تهدیدات بیرونی است. از این جهت پوشیدن خود از گذشته اهمیت داشته است. حال این لباس پوشیدن به چندین زیرگروه تقسیم میشود. یکی از این گروه ها لباس زیر است.

مقدمه

از دیرباز تا حال حاضر همیشه انسان به هر وسیله ای خود را پوشانده است. پوشاندن اندام های مختلف بدن توسط انسان به علل مختلفی همیشه انجام شده. از این علت ها میتوان به داشتن شرم و حیا نسبت به سایرین اشاره کرد. البته این یکی از علت ها از نظر روحی و ذهنی است. از دیگر علت های این کار محافظت اندام های مهم نسبت به خطرات و تهدیدات بیرونی است. از این جهت پوشیدن خود از گذشته اهمیت داشته است. حال این لباس پوشیدن به چندین زیرگروه تقسیم میشود. یکی از این گروه ها لباس زیر است.

امروزه با توجه به شیوع انواع بیماری های عفونی و باکتریایی لباس های زیر بسیار حائز اهمیت شده اند. با توجه که همچنان عده ای بر این باور هستند که نپویشدن لباس زیر باعث ازادی و سلامت اندام های فرد میشود اما بسیاری از پزشکان و متخصصان آن را رد کرده است. از مهم ترین اندام های هر مرد اندام های جنسی اوست. این اندام ها نیاز به مراقبت و بهداشت ویژه ای نسبت به سایر اندام ها دارند. با توجه به این که اندام های جنسی مرد باید همیشه در کمترین حد رطوبت باشد تا از بیماری های عفونی و باکتریایی دور باشد باید به گونه هم باشد که همیشه هوا در آن جریان داشته باشد.

با این تفاسیر از مهم ترین البسه ای که روزانه میپوشیم لباس های زیر است. هر فرد یک سری لباس خاص برای جلسات و مهمانی های مهم داریم. در زمان خرید این لباس ها  ما بسیار به نوع پارچه و جنس ان دقت میکنیم این در حالی است که این لباس بیشتر جنبه ظاهری دارد. اما لباس های زیر بسیار مهم تر و حساس تر هستند. پس از این رو باید دقت بیتری نسبت به جنس آن داشته باشیم. به همین خاطر جنس و نوع پارچه این لباس ها بسیار اهمیت دارد. در ادامه با این مطلب از کیان تن پوش که تولید کننده انواع شورت پادار مردانه و.. می باشد، همراه باشید تا با انواع لباس زیر و نکاتی درمورد لباس زیر پنبه ای آشنا شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه لباس زیر مردانه مراجعه کنید.

فواید پوشیدن لباس زیر

مردی که با یک مدل شرت به حالت درازکشیده ژست گرفته

همان طور که پیش تر به شما گفتیم بسیاری از محققان و دانشمندان به پوشیدن لباس زیر تاکید داشته اند. حال از فواید و دلایل پوشیدن لباس زیر را برای شما بازگو میکنیم.

آسیب دیدگی پوستی را در ناحیه تحتانی بدن کاهش می دهد

شاید یکی از اصلی ترین دلایلی که انسان برای خود شورت طراحی میکند و میپوشد. نپوشیدن شورت باعث میشود پوست بدن با شلوار در اثر اصطکاک ساییده شود و این عمل میتواند بسیار ازار دهنده و حتی خطرناک باشد. نوعی سوزش پوستی معروف به chafing وجود دارد که در اثر سایش مداوم پوست بر لباس ایجاد می‌شود. از این عارضه را می توان با پوشیدن شورت جلوگیری کرد. به همین دلیل است که اغلب توصیه میشود لباس زیر از جنسی نرم انتخاب شود تا به عنوان اولین لایه پارچه ای که با بدن در تماس است بتواند به عنوان سد از پوست محافظت کند.

جلوگیری از لک شدن شلوار در اثر عرق کردن بدن

انسان در طول روز نزدیک 14 لیتر عرق میکد. شما همه روزه به دلایل مختلفی عرق می کنید. پس بدون شک این امری واضح است که یکی از دلایل پوشیدن شورت جذب عرق و ممانعت از نشت آن به سایر لباس ها مانند شلوار است. مشکل نشت عرق معمولا منجر به شوره زدن و لک شدن البسه میشود. از این رو بهترین جنس برای انتخاب شورت نخ و پنبه است از این رو که خیلی سریع عرق سطح پوست شمارا به خودش جذب میکند. این گونه دیگر اجازه نمی دهد رطوبت به شلوار شما برسد.

جلوگیری از بروز عفونت در اندام های جنسی

اگر چه این عفونت بیشتر در خانم ها شایع تر است اما این دلیل نمی شود که مردان به این بیماری دچار نشوند. پوشیدن شورت مناسب از جنس خوب می تواند بدن شما را خشک نگه دارد. از طرفی شورت با جنس مناسب می تواند ترشحات بدن تا حدی به خود جذب کند. از طرفی اگر لباس زیر پنبه ای باشد امکان عبور هوا و ارتباط آن با ناحیه تناسلی را تا حدی فراهم کند. از طرفی امکان بروز مشکلاتی ناشی از مرطوب ماندن بدن مانند عفونت و پوسته پوسته شدن را کاهش دهد.

محافظت از اندام های جنسی در برابر اسیب های احتمالی

یک شورت خوب اگر به اندازه کافی محکم و خوش دوخت باشد. می تواند اندام های جنسی شمارا از بروز اسیب های احتمالی محافظ کند. برای مثال اگر یک ورزشکار هستید دستگاه تناسلی شما همیشه در معرض خطرهای احتمالی می باشد اما با پوشیدن شورتی مناسب میتوانید از اسیب به آن تا حدی جلوگیری کنید.

شکم و پهلو را جمع می کند

یکی دیگر از فواید پوشیدن شورت جمع کردن شکم و پهلوها است. البته انتخاب لباس زیر مناسب هم بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که باید شورت به اندازه کافی فاق بلند باشد تا بتوان شکم و پهلوها را جمع کرد. همچنین باید تا حدی خاصیت کیشسانی داشته باشد تا همانند یک گن عمل کند.

خشک ماندن شلوار بعد از استفاده از سرویس بهداشتی

معمولا همه سرویس های بهداشتی که در طول روز چه در محل کار و یا دانشگاه خود از آن ها استفاده می کنیم مجهز به دستمال توالت نیستند. این حالتی را ایجاد میکند که بعد از سرویس بهداشتی امکان خشک کردن بدن به طور کامل وجود ندارد. بدون شک تنها چیزی که بعد از سرویس بهداشتی امکان جذب رطوبت را دارد و مانع از خیس شدن شلوار شما می شود شورت است.

جلوگیری از نشت رنگ لباس به ناحیه تناسلی

بسیاری از لباس ها مانند شلوارهای جین که با رنگ های مصنوعی رنگ امیزی می شود. این رنگ ها در اثر تماس با عرق بدن اصطلاحا رنگ می دهد. این رنگ ها که اغلب شیمیایی است برای پوست بدن و دستگاه تناسلی بسیار مضر است. بسیاری از حساسیت های وخیم پوستی به سبب همین مواد شیمیایی رخ می دهد. حال اگر از شورت استفاده کنید این رنگ نشت شده را شورت به خود جذب کرده و از تماس با پوست بدن جلوگیری می کند.

احساس راحتی و ارامش

در نگاه اول نپوشیدن شورت بسیار ساده تر و راحت تر به نظر میرسد. اما کافی است به پویدن آن عادت کنید از آن به بعد عادت خواهید کرد که همیشه لباس زیر به تن داشته باشید. از طرفی دیگر لازم نیست با خارش و سوزش ناشی از ساییش پوست بدن با شلوار خود کلنجار بروید.

نیاز کمتر به شستشوی لباس های اصلی

به این دلیل که شورت اولین لباس شما محصوب میشود به همین خاطر رطوبت دستگاه تناسلی و عرق ناحیه تحتانی و از همه مهم تر رطوبت باقی مانده بعد از سرویس بهداشتی را به خود جذب میکند. به همین علت مدت زمان طولانی تری سالم و خوش رنگ باقی میماند. لباس زیر یک پوشینه مصرفی به حساب می اید به این معنی که معمولا هر 6 الی 12 ماه دور انداخته میشود. اما برای لباس های دیگر که معمولا قیمت بسیار بالاتری دارند اگر شما بخواهید به خاطر این که در اثر شستشو رنگ ان رفته آن را دور بیندازی باید نگران وضعیت حساب های بانکی خود باشید.

انواع لباس زیر از نظر جنس

تصویر پایین تنه مردی که از نمونه شرتی که پاش کرده عکس گرفته شدهدر گذشته تمامی لباس های زیر تماما از نخ و ابریشم بود به همین علت خاصیت کشسانی لازم را نداشت و مشکلات متعددی به همراه داشتند. از دهه پنجم قرن یبستم به مواد اولیه لباس های زیر علاوه بر نخ، نایلون نیز اضافه شد و به مرور زمان لباس های زیر تمام نخ طرفداران خود را از دست داد. علت این رویداد خاصیت کشسانی و دوام بالا بود که گرایش مردم را به این جنس زیاد کرد. کم کم پارچه ها متنوع تر شدند و قدرت انتخاب را نسبت به گذشته افزایش دادند. حال به برسی این پارچه ها می پردازیم.

پنبه ای:

ویژگی این پارچه به اندازه ای زیاد است که بسیاری از مشتریانش را راضی نگه داشته. داشتن استحکام کافی، لطافت، وزن کم و … از مهم ترین ویژگی های این پارچه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه خرید شورت پنبه ای مراجعه کنید.

نایلونی:

این پارچه خاصیت کشسانی بالایی دارد و نسبت به سایر پارچه ها هم طول عمر بیشتری دارد. یکی از ویژگی های این لباس که طرفداران زیادی را جذب خود کرده این است که رطوبت را از بدن دور نگه میدارد. البته باید توجه داشت که در فصل گرما پوشیدن این پارچه مناسب نیست. زیرا با حفظ گرما در بد میتواند بسیار ازار دهنده و غیر بهداشتی باشد.

اسپاندکس:

این نوع پارچه هم قابلیت کشسانی بسیار بالایی دارد و میتواند به صورت روزانه استفاده شود. البته بیشتر لباس های زیر ترکیبی از این پارچه با سایر پارچه ها است تا هم قابلیت کشسانی داشته باشد هم سایر ویژگی های مورد نظر صرف کننده را داشته باشد.

لینن:

این پارچه ها برای فصول گرم طراحی شده اند. که به دو دسته گرد بافت و تار و پودی در بازار وجود دارد. از ویژگی های مهم این پارچه میتوان به مقاومتش در برابر چروک شدن اشاره کرد.

ابریشمی:

ابریشم از دیرباز پارچه ای قیمتی و شکیلی بوده است. امروزه هم از این پارچه برای لباس های زیر رسمی مورد استفاده قرار میگیرد. این پارچه بر خلاف ظاهر نرم خود بسیار مستحکم بوده و دوام خوبی دارد.

بامبو:

این پارچه با داشتن ویژگی هایی مانند لطافت، یکدستی، جذب بالا، خواص انتی باکتریال، قابلیت کشسانی بالا و قدرت بازگشت پذیری بسیار پرطرفدار بوده است.

ریون:

این پارچه نوعی پارچه نیمه مصنوعی به حساب می‌آید. این نوع پارچه از سلولز ساخته شده است و میتوان به به عنوان جایگزینی برای ابریشم در نظر گرفته شود. به علت لطافتف خنکی، قابلیت جذب بالا و کشسانی برای فصول گرم سال بسیار مناسب است.

صنعتی:

یکی از متنوع ترین پارچه ها، پارچه های صنعتی هستند. از اصلی ترین علت های استقبال از این پارچه های این است که بسیار تنفس پذیر بوده و به راحتی رطوبت را جذب میکند.

نکاتی درمورد لباس زیر پنبه ای

مردی که در آشپزخانه ایستاده و یک تیشرت و شرت پادار به تن داردانسان سالیان دور است که دارد از پارچه پنبه ای و الیاف طبیعی استفاده میکند. به طوری که تا حدی با این پارچه انس گرفته و آن را کاملا می‌شناسد. البته نکاتی درمورد لباس زیر پنبه ای وجود دارد. یکی از بزرگ ترین عیب آن این است که بعد از مدتی آب رفته و کوچک می شود. از طرفی چون جنس آن طبیعی است و از الیاف پلاستیکی استفاده نشده است معمولا چروک می شود. بهتر است که این پارچه را در معرض نور خورشید خشک کنید تا میکروب های آن از بین برود. یکی دیگر از معایب آن این است که زود پرز میگیرد. البته این معایب نسبت به مزایایی که دارد بسیار کوچک و سطحی به حساب می آید. این پارچه بر خلاف بسیاری از پارچه های دیگر امکان تنفس پوست را افزایش می دهد. از طرفی با جذب رطوبت و عرق نمیگذارد بسیاری از باکتری ها و قارچ ها رشد کنند این ویژگی باعث شده بهترین پارچه برای لباس های ورزشی و لباس زیر ولباس خواب باشد. به این خاطر این که پارچه طبیعی است بسیار نرم است و حساسیت زا نیست. البته الیاف پنبه ای بسیار بادوام است و در برابر شست و شوی زیاد مقاومت بیشتری دارد.

سخن پایانی

لباس زیر یک اصل جداناپذیر از زندگی ما شده است و به علت این که با اندام های حساسی برخورد دارد و اولین پوشش بدن حساب می شود بسیار مهم است. از این رو بهداشت و راحتی این پوشینه اهمیت ویژه ای دارد. پس همان طور که زمان و هزینه بسیاری را برای خرید لباس رسمی و مهم خود صرف میکنید باید به لباس زیر خود هم به همین میزان اهمیت بدهید. با توجه به میزان اهمیت آن پس باید در انتخاب جنس لباس زیر بسیار دقت کرد که در ان راحت باشیم و هم سلامت اندام های ما حفظ شود.

با توجه به توضیحات نکاتی درمورد لباس زیر پنبه ای هم راحتی کافی و هم با جذب رطوبت باعث جلوگیری از رشد باکتری ها میشود. البته این پارچه عیبی که دارد این است که بعد از یک مدتی کوچک می شود. پس باید توجه داشت که زمان خرید آن اندکی از خودتان بزرگتر بخریم تا بعد از شسشو برایتان کوچک نشود. از نکات دیگر حائز اهمیت این است که بعد از شستن بگذارید در آفتاب خشک شود و قبل از استفاده برای رفع چروک آن را اتو بزنید تا هم بهتر در تن شما بایستد و هم امکان رشد باکتری کمتر شود. شما هم اگر علاوه بر نکاتی که در مطلب بالا گفته شد، نکاتی درمورد لباس زیر پنبه ای می دانید می توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
‫0/5 ‫(0 نظر)