علائم شستشوی لباس ها و لباس زیر

«علائم شستشوی لباس ها و لباس زیر»

آیا تابه حال به علامتهایی که روی اتیکت سایر لباسها و لباس زیر ها قرار گرفته، دقت کردین!؟ اصولا لباسها و انواع لباس زیر ها برای شستشو و خشکشویی شرایط خاصی دارن که برروی لباس درج میشن تا با رعایت اونها عمرلباس بیشتر شده و راحتتر از اون استفاده کنین.
سعی کنین قبل از شستشوی لباس، اتو زدن و یا فرستادن لباس به خشکشویی، به علائمی که معمولا در قالب یک تکه پارچه بر روی پشت یقه پیراهن، و یا داخل شلوار و سایر البسه تان قرار گرفته توجه کنین.
توجه به علایم قبل از شستشوی لباس یکی از مهم ترین عواملیه که باعث افزایش طول عمر لباس هاتون میشه. ما شما را با این 5 علامت آشنا میکنیم.
1- علامت تشت: این علامت بیانگر نحوه شستشوی لباس هست. (شستشوی لباس با دست، شستشوی لباس با ماشین رختشویی و … و اگر عددی در آن نوشته شده بیانگر درجه حرارت آب هنگام شستشو لباسه.)
در کل نماد تشت، علامت شست‌وشو، و شماره درون تشت، بمفهوم حداکثر دمای شستشو (درجه سانتیگراد) هست. بعضی وقتها یک خط زیر تشت می ذارن که نشانگر طرز عمل ملایمتر در ماشین لباسشوییه. دو خط دلالت بر شستن بسیار ملایمه و دست در تشت بمعنی اینه که شستن تنها با دست (بطور ملایم) و (با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد و پایین‌تر) مجازه. یک ضربدر روی تشت هم به این معناست که پارچه و لباس در شرایط عادی خانگی نباید شسته بشه.

2- علامت اتو: این علامت بیانگر نحوه اتو زدن و یا نزدن لباس و درجه حرارت اون هست. نماد اتو تا سه نقطه در علامتهای جهانی وجود داره، که تعداد نقاط، دمای اختصاص داده شده رو نشان می‌ده: یک نقطه یعنی ۱۱۰ درجه سانتی گراد، دو نقطه ۱۵۰ درجه سانتی گراد و سه نقطه ۲۰۰ درجه سانتی گراد رو در اتوکشی مجاز میدونه. اتو با یک ضربدر یعنی اتو کشیدن ممنوعه.

3- علامت دایره: نحوه خشکشویی و موادی که می تونین برای شستشوی اون لباس استفاده کنین رو نشان میده. یک دایره در مربع نماد خشک کن لباسه. یک نقطه درون دایره نشاندهنده خشک کردن در درجه حرارت پایین و دو نقطه برای دمای نرماله. نماد ضربدر هم یعنی لباس رو با خشک کن ماشین خشک نکنین.

4- علامت مثلث: استفاده و یا عدم استفاده از مواد سفید کننده را نشان میده. مثلث خالی یعنی اجازه هست لباس رو با موادسفید کننده ی با کلر و یا سفید کننده غیر کلر بشویین. دو خط مورب در مثلث به معنی اینه که از سفیدکنندگی با کلر میشه استفاده کرد ولی مثلث با ضربدر استفاده از هر نوع سفیدکننده‌ای رو ممنون میکنه.

5- علامت مربع: این علامت بیانگر نحوه خشک کردن لباسه. نماد مربع با دو خط مورب داخل اون یعنی خشک کردن در سایه هست.

بهترین خرید از فروشگاه اینترنتی کیان تن پوش (لباس‌زیر مردانه، شورت مردانه، زیرپوش مردانه، …) را تجربه کنید.

www.kiantp.com

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
‫0/5 ‫(0 نظر)